// شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۱

رونمایی گیگابایت از مادربرد گیمینگ GA-AB350N

کمپانی گیگابایت از مادربرد گیمینگ GA-AB350N در سایز Mini ITX رونمایی کرد.

در شرایطی که بسیاری از کاربران در مورد احیای پردازنده‌های کمپانی ای ام دی هیجان‌زده شده‌اند، برخی از آنها نیز در صدد یافتن مادربردهای بیشتری در سایز mini-ITX هستند. گیگابایت برای این دسته از کاربران، خبرهای خوبی دارد. این کمپانی مادربرد GA-AB350N-Gaming WIFI را به تازگی معرفی کرده است. این محصول، تمام ویژگی‌هایی را که از یک مادربرد با چیپ‌ست B350 انتظار می‌رود، در فرم‌فاکتوری کوچک و جمع‌وجور ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها امکاناتی همچون هدرهای LED رنگی، نسل دوم USB 3.1، کارت صدای داخلی و باکیفیت و سایر اجزا را شامل می‌شود.

ویژگی‌ها و مشخصات

Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI

در پنل پشتی و در قسمت ورودی و خروجی، یک درگاه PS/2، دو درگاه USB 2.0، دو درگاه نسل دوم USB 3.1 (قرمز رنگ) و چهار درگاه نسل اول USB 3.1 وجود دارد. این تعداد درگاه بسیار زیاد است؛ اما علاوه بر این، یک هدر USB 2.0 و یک هدر نسل اول USB 3.1 نیز روی مادربرد تعبیه شده است. یک درگاه HDMI و یک DisplayPort به عنوان خروجی به صفحه‌نمایش و همچنین ۶ عدد جک صوتی برای Realtek ALC1220 HD هم در پنل پشتی قرار گرفته است. جهت اتصال به شبکه، یک درگاه اترنت گیگابیتی Realtek و یک شبکه‌ی بی‌سیم دو بانده با استاندارد 802.11ac به همراه آنتن پیش‌بینی شده است. یک اسلات PCIe x4 M.2 نیز روی این مادربرد تعبیه شده است که در تصاویر تبلیغاتی مشاهده نمی‌شود.

Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI

طراحی مادربرد GA-AB350N-Gaming WIFI نسبت به اغلب مادربردهای سایز mini-ITX که کاربران با آن آشنا هستند متفاوت است. به عنوان مثال، چیپ‌ست در محلی که معمولا کانکتور برق ۸ پین پردازنده قرار می‌گیرد، تعبیه شده و کانکتور ۸ پین در پشت پنل ورودی و خروجی جاسازی شده است. البته این کار به این دلیل است که سوکت AM4 به همراه محل قرارگیری پایه‌های فن کولر، فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کند. کانکتور ۲۴ پین و درگاه‌های ساتا در بالای بُرد و اسلات‌های رم در سمت راست آن قرار گرفته‌اند. اسلات PCIe x16 هم دقیقا در همان محلی قرار دارد که باید باشد و با پوششی محافظت می‌شود.

قیمت و تاریخ عرضه

مادربرد Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI با قیمت ۱۱۴.۹۹ دلار در اغلب خرده‌فروشی‌ها موجود است.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده