// شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰

مشخصات پردازنده های Ryzen 3 و Ryzen PRO منتشر شد

ای‌ام‌دی از محصولات سری Ryzen PRO و مشخصات سری Ryzen 3 رونمایی کرد.

کمپانی AMD پردازنده‌های سری Ryzen PRO را برای دسکتاپ پی‌سی‌های تجاری رونمایی کرد. بنا بر مشخصات انتشار یافته از Ryzen PRO 3 و به این دلیل که تمام تراشه‌های Ryzen PRO فرکانس و توان مصرفی مشابهی با سری پردازنده‌های خانگی Ryzen 5 و Ryzen 7 دارند، اکنون می‌دانیم که مصرف‌کنندگان Ryzen 3 چه پردازنده‌ای با چه مشخصاتی دریافت خواهند کرد.

Ryzen 3 Pro 1200 با فرکانسی بین ۳.۱ تا ۳.۴ گیگاهرتز فعالیت می‌کند؛ در حالی که فرکانس پردازنده‌ی سریع‌تر Ryzen 3 Pro 1300 بین ۳.۵ تا ۳.۷ گیگاهرتز است. هر دو پردازنده، ۴ هسته‌ی واقعی دارند و فاقد فناوری چندرشتگی همزمان هستند.

AMD Ryzen Pro

با انتشار مشخصات Ryzen PRO 3، ای‌ام‌دی گمانه‌زنی‌ها در مورد مشخصات Ryzen 3 را به یقین تبدیل کرد. Ryzen 3 پردازنده‌ای ۴ هسته‌ای و بدون فناوری SMT (چندرشتگی همزمان) است؛ بنابراین به جای ۸ رشته‌ی پردازشی تنها ۴ رشته دارد. هرچند ممکن است ۴ رشته‌ی پردازشی بدون استفاده از SMT، گاهی اوقات دچار مشکل شود. ای‌ام‌دی پیش از این اظهار داشت که Ryzen 3 از همان تراشه‌ی Ryzen 5 و Ryzen 7 استفاده خواهد کرد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مانند Ryzen 5 1400 و Ryzen 5 1500X، این ۴ هسته در دو زیر واحد توزیع شده‌اند. اطلاعات منتشر شده از ای‌ام‌دی نشان‌دهنده‌ی این است که ساختار حافظه‌ی کش Ryzen 3 مشابه با ضعیف‌ترین پردازنده‌ی سری Ryzen 5 یعنی 1400 است.


منبع HardOCP
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده