نویسنده: محسن حقانی
// شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Dan the Man

بازی موبایل Dan the Man، به سبک بازی‌های کلاسیک Nintendo 64، شما را به یک ماجراجویی اکشن فوق ‌العاده جذاب دعوت میکند.

بازی اندروید و آیفون Dan the Man ساخته‌ی استودیو هاف‌بریک (HalfBrick)، خالق آثار موفقی چون بازی Fruit Ninja و بازی Jetpack Joyride، یکی از بهترین‌ها در سبک پلتفرمر دو بعدی است که بازیکن را در میان صحنه‌های بسیار جذاب اکشن به سبک‌ بازی‌های کنسول‌های کلاسیک مانند نینتندو 64 قرار می‌دهد. با یک قهرمان شبیه به سوپر ماریو، سلاح‌های نابودگر و صحنه‌های اکشن درگیر کننده، Dan the Man تجربه‌ای را روی گوشی‌های موبایل ارائه می‌دهد که در نوع خود بی‌نظیر است. همیشه آرزوی یک بازی آرکید فوق‌العاده که با آن در مسافرت با قطار، اتوبوس یا هواپیما سرگرم باشید را داشتید؟ خب الان می‌توانید، Dan the Man همان بازی است!

بازی Dan the Man در بخش داستانی شامل ۱۲ مرحله می‌شود. در ابتدا که تعداد مراحل بازی را دیدم کمی ناامید شدم چراکه تنها ۱۲ مرحله برای یک بازی ماجراجویی اکشن پلتفرمر به اندازه‌ای که باید چشمگیر نیست اما پس از تجربه ۱۰ تا از مراحل بازی، نظرم کاملا عوض شد.  مراحل در بازی Dan the Man به‌صورت خیلی خوبی طراحی شده‌اند و بسیار بزرگ و مملو از بخش‌های پنهانی هستند که بازیکن می‌تواند آنها را جست و جو کند. استودیو هاف‌بریک می‌توانست مراحل بازی را در قالبی کوچکتر و محتوای کمتر به تعداد بیشتری افزایش دهد اما تجربه‌ی Dan the Man مطمئنا چیزی نزدیک به پیکربندی فعلی بازی نبود. گیم‌پلی در Dan the Man به حرکات مشت، لگد و تیراندازی با سلاح‌های متفاوت منتهی می‌شود که به صورت بسیار کارامدی در بخش‌های چپ و راست صفحه‌ی نمایش تعبیه شده‌اند. در کنار آن، بازی ترکیبی از بخش‌های پلتفرمینگ را نیز در مقابل بازیکن قرار می‌دهد؛ جایی که شما علاوه بر مبارزه و رویارویی با دشمنان، باید روی موانع و قسمت‌های مشخص در مسیر هر مرحله، حمله کنید، جاخالی دهید و یا سکوبازی کنید. بخش‌های پلتفرمینگ بازی در کنار ترکیب آن با مبارزات، گیم‌پلی را در سطح بسیار لذت بخشی قرار می‌دهد.

در طول هر مرحله سکه‌هایی وجود دارند که با جمع‌آوری آنها می‌توانید در آخر  هر مرحله توانایی‌های به‌خصوص کاراکتر بازی را ارتقا دهید. در هر مرحله بازی شامل چک‌پوینت های متعددی نیز می‌شود که یکی ار نقاط اصلی ترغیب بازیکن برای پیشروی از ابتدا تا انتهای مراحل طولانی بازی است، خصوصا زمانی که بازی آن روی سخت خودش را با حجمه‌ی زیادی از دشمنان به بازیکن نشان می‌دهد. در بازی Dan the Man شما در نقش شخصیتی به نام دن (Dan) بازی خواهید کرد. بازی همچنین قابلیت تغییر شخصیت اصلی را نیز دارد و شما می‌توانید در نقش کاراکتر‌های دیگر (مانند جوزی) با قابلیت‌های کاملا متفاوت بازی کنید. شما همچنین می‌توانید یک کاراکتر را با توجه به سلیقه‌ی خود کاملا سفارشی‌سازی کرده و در نقش آن کاراکتر، بازی را پیش ببرید. Dan the Man علاوه بر بخش داستانی شامل قسمت‌هایی مانند بخش چالش‌های هفتگی و تلاش برای زنده ماندن (Survival) نیز می‌شود؛ در بخش چالش‌های هفتگی، Dan The Man در طول هفته چالش و رویدادهای متفاوتی را در مقابل بازیکن قرار می‌دهد که با تکمیل کردن هر کدام می‌توانید به آیتم‌های متفاوت و سکه‌های بسیار زیادی دست پیدا کنید. با تکمیل تمامی چالش‌های هفته، می‌توانید صندق طلائی اصلی که بزرگترین جوایز بازی درون آن است را به‌دست آورید. در قسمت تلاش برای زنده ماندن نیز بازیکن باید تا جایی که می‌تواند در مقابل موج‌های متفاوت دشمنان مقاومت کرده و امتیاز بیشتری کسب کند.

Dan the Man یک بازی رایگان است که برای تجربه کاملی از آن نیاز به هیچ‌گونه پرداختی ندارید. قسمت‌های پولی بازی نیز اکثرا با مشاهده یک ویدئو تبلیغاتی در دسترس بازیکن قرار می‌گیرند.

بخش طراحی بصری Dan The Man فوق‌العاده است و به سرعت شما را به یاد بازی‌های قدیمی روی کنسول سگا جنسیس مانند Monster World می‌اندازد. طراحی محیط‌ها با جزئیات بالا در کنار کاراکتر‌های جذاب، رنگ و بوی بسیار زیبایی به گرافیک بازی بخشیده است. در زمینه انیمیشن نیز Dan the Man در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارد؛ تمامی حرکات مربوط به شخصیت اصلی و دشمنان در بازی با ضرافت و دقت پاسخگوئی بسیار بالایی طراحی شده‌اند. در بخش موسیقی و صدا، مانند بخش بصری، بازی در سطح بی‌نقصی قرار دارد. از طراحی عالی صداهای مربوط به شخصیت اصلی و دشمنان گرفته تا صدای مشت و لگد و حتی شکستن کوزه‌ها همه در سطح بسیار خوبی هستند. بخش موسیقی‌های متن بازی نیز کاملا با اتمسفر و جو آن هماهنگ بوده و کمک شایانی به حفظ ضرباهنگ بازی می‌کند.

| |

اساسا بازی موبایل Dan the Man یک تجربه بسیار جذاب و عالی است. بازی آزادی عملی بسیار زیادی به شما در طی روند و گذراندن هر مرحله می‌دهد. اگر به بازی‌های دو بعدی پلتفرمر با چاشنی مشت، لگد و پرش علاقه دارید، Dan the Man اثری است که نباید تجربه آن را از خودتان دریغ کنید. به صورت کلی بازی چنان تجربه‌ی کاملی را به بازیکن ارائه می‌دهد که حتی به نظر من، اگر طرفدار هیچ‌کدام از موارد اشاره شده نیز نیستید، باز هم Dan the Man ارزش یک‌بار تجربه کردن را دارد. شما هم اکنون می‌توانید این بازی فوق‌العاده را به صورت رایگان از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت یا گوشی‌های موبایل مبتنی بر اندروید و iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی Dan the Man

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده