نویسنده: یونس بهرامی
// پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰

نظر رئیس پلی استیشن اروپا درباره سرویس Backward Compatibility

رئیس پلی‌استیشن اروپا به‌تازگی درباره سرویس Backward Compatibility صحبت کرده است. 

کنسول پلی‌استیشن 4 برخلاف رقیب خود یعنی کنسول ایکس‌باکس وان، از سرویس Backward Compatibility جهت پشتیبانی از بازی‌های نسل هفتم استفاده نمی‌کند. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، جیم رایان، رئیس شعبه اروپای پلی‌استیشن، صحبت‌هایی درباره‌ی این سرویس کرده است. او در مصاحبه‌ی خود با سایت تایم گفت: 

ما در مورد Backward Compatibility [برای پلی‌استیشن 4] خیلی سرسری کار کردیم. می‌توانم بگویم که این یکی از قابلیت‌هایی است که درخواست برای اضافه شدن آن‌ها زیاد است، اما در عمل چندان استفاده نمی‌شود.

به‌تازگی در رویدادی مربوط به بازی Gran Turismo شرکت داشتم که در آن بازی‌هایی از کنسول‌های پلی‌استیشن 1، پلی‌استیشن 2، پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 دیدم. بازی‌های پلی‌استیشن 1 و پلی‌استیشن 2 بسیار قدیمی به نظر می‌رسیدند و از خودم می‌پرسیدم: «چرا باید کسی این‌ها را بازی کند؟»

در همان مصاحبه، شاون لیدن، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در آمریکا، با لیست کردن بازی‌هایی که در ژاپن ساخته شده‌اند، مانند بازی Resident Evil 7، بازی Persona 5، بازی Nier: Automata و بازی Final Fantasy XV می‌گوید که ناشران ژاپنی دوباره به صحنه‌ی رقابت بازگشته‌اند. او در ادامه‌ی صحبت‌هایش می‌گوید: 

چنین چیزی واقعاً برای ما اهمیت دارد. من فکر می‌کنم که بسیاری از سازندگان ژاپنی در مسیر پیشرفت در بازی‌های موبایلی راه خود را گم کردند؛ ولی دوباره به‌طرز شگفت‌انگیز و چشمگیری به سمت بازار کنسول‌ها برگشته‌اند و در این مورد باید بگویم که در E3 امسال، معرفی‌های بزرگی [از بازی‌هایی که سازندگان‌ آن‌ها ژاپنی است] خواهیم داشت. 

ناگفته نماند که بازی‌های پلی‌استیشن 3 را هم‌اکنون می‌توان از طریق سرویس PlayStation Now روی پلی‌استیشن 4 انجام داد و تعدادی از بازی‌های پلی‌استیشن 2 را نیز می‌توان از استور پلی‌استیشن خریداری کرد. 

سرویس Backward Compatibility ایکس‌باکس وان در حال حاضر شامل ۳۰۰ عدد بازی از ایکس‌باکس 360 می‌شود که می‌توان دوباره آن‌ها را روی ایکس‌باکس وان انجام داد. همچنین اگر بازی‌های قدیمی ایکس‌باکس 360 را داشته باشید، دیگر نیازی به خریداری مجدد بازی‌های قدیمی نیست. 

در E3 2015، هنگامی که شرکت مایکروسافت سرویس خود را معرفی کرد، شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای بخش سرگرمی سونی، در این خصوص گفت که هیچ برنامه‌ای برای آوردن سرویسی مشابه به پلی‌استیشن 4 ندارد. او گفت: 

نمی‌گویم که هیچ‌وقت چنین سرویسی را نمی‌سازیم، اما ساخت آن کار ساده‌ای نیست. اگر آسان بود، آن را انجام می‌دادیم. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده