نویسنده: یونس بهرامی
// شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۱

سرپرست طراحی Red Dead Redemption از بازی های جهان باز می‌گوید

کریستین کانتامسا اخیرا دیدگاه‌های خود را نسبت به بازی‌های جهان باز ابراز کرده است. 

طبق جدیدترین اخبار بازی، در جریان یک سخنرانی آموزشی در شهر پاریس، کریستین کانتامسا، سرپرست طراحان بازی Red Dead Redemption و نویسنده همکار در بازی Middle-earth: Shadow of Mordor، درباره‌ی بازی‌های جهان‌باز (Open world) بحث کرده و آن‌چه را در آینده برای این نوع بازی‌ها متصور است، گفته است. 

کانتامسا معتقد است که بازی‌های جهان‌باز در حال حاضر تبدیل به یک سبک مخصوص شده‌اند. آن‌ها می‌توانند به بازیکن مأموریت‌های زیادی بدهند، داستانی را روایت کنند و بالاتر از همه‌ی این محتویات، بخش چندنفره‌ای ارائه دهند که در آن، بازیکن‌ها هر وقت بخواهند می‌توانند به تجربه‌ی بازی بپردازند. علاوه بر این‌ موارد، در بازی‌های جهان‌باز با نقشه‌ها و مکان‌های بسیار بزرگی روبه‌رو هستیم و بیش از هر بازی دیگری، احساس می‌کنیم که مقیم این مکان‌ها شده‌ایم و در آن‌ها زندگی می‌کنیم. 

این مشخصه‌ها که تبدیل به امضای بازی‌های جهان‌باز شده‌اند، در حال تکامل و ترکیب شدن بیشتر با بخش چندنفره هستند. حال راه‌های بیشتری برای دستکاری در داستان وجود دارد و می‌توان محتویات بیشتری به داستان افزود تا مخاطبین، نزدیکی بیشتری را در ارتباط با قصه احساس کنند. 

کانتامسا در ادامه به صحبت‌های خود اضافه می‌کند که در حال حاضر بین لحظات درام، داستانی و لحظات مربوط به بخش چندنفره یک جدایی و عدم هماهنگی وجود دارد. اما وی اعتقاد دارد که در آینده یکپارچگی بیشتری بین آن‌ها برقرار می‌شود.

او برای نمونه، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild را مثال می‌زند که در آن، سازندگان خصوصیت‌هایی را به آیتم‌ها و ویژگی‌های دنیای بازی اضافه کرده‌اند و به بازیکن‌ها اجازه داده‌اند تا با این امکانات بازی کنند. کانتامسا تصور می‌کند که این ویژگی‌ها در آینده به بقیه‌ی بازی‌ها در ژانرهای دیگر نفوذ خواهد کرد. 

همچنین مدتی است که نوآوری‌هایی به جنبه‌های مختلف گیم‌پلی بازی‌ها افزوده می‌شود؛ مانند سیستم نمسیس در بازی Middle-earth: Shadow of Mordor، آن هم در حالی که در زمینه‌ی بازی‌های چندنفره، بازی‌هایی مانند بازی Grand Theft Auto Online بیشتر مانند آثاری در سبک MMO می‌شوند. کانتامسا باور دارد که بخش همکاری (کوآپ)، داستان و «نقش‌آفرینی» بیشتری در بازی‌ها پدیدار خواهد شد؛ حتی در بازی‌های تمام آنلاین.

وی در پایان، به گفته‌های خود می‌افزاید که او پیشگو نیست و احتمال دارد که تصوراتش درباره‌ی آینده‌ی بازی‌ها و مخصوصاً آثار جهان‌باز کاملاً درست نباشد؛ اما احساس می‌کند پیش‌بینی مسیری که بازی‌های جهان‌باز دارند طی می‌کنند، آسان است. 


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده