نویسنده: محسن حقانی
// پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Goat Simulator

همراه بازی اندروید و آیفون Goat Simulator کنترل یک بز را به‌دست بگیرید و طبق قوانین فیزیک، کارهایی بسیار خنده‌دار و البته شیطانی انجام دهید.

بازی موبایل Goat Simulator که علاوه بر اندروید و iOS برای پلتفرم‌های پی‌سی، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 در دسترس است، بازیکن را در موقعیت کنترل یک بز در محیطی تقریبا بزرگ قرار می‌دهد؛ آن هم با هدف وارد کردن بزرگ‌ترین آسیب ممکن به محیط و انجام دادن کار‌های خنده‌دار بر طبق قوانین فیزیکی. بازی Goat Simulator یکی از عجیب‌ترین بازی‌هایی است که من تاکنون تجربه کرده‌ام؛ اثری که بدون هدف خاصی کنترل یک بز را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و او را در محیطی آزاد رها می‌کند.

بزرگ‌ترین هدف بازیکن در بازی کنترل یک بز، گردش و خرابکاری در محیط است‌

Goat Simulator بر خلاف اسم‌اش قرار نیست شما را در موقعیت کنترل و شبیه‌سازی یک بز واقعی قرار دهد. این اثر، یک بازی بی‌انتها از زاویه دید سوم-شخص است که بازیکن را در موقعیت کنترل یک بز به شیوه کاملا نامتعارف قرار می‌دهد. در Goat Simulator بازیکن برای اکتشاف و گردش درون دنیای بازی، تمام توانایی‌های یک بز مانند پریدن، دویدن و شاخ زدن به هر چیزی را خواهد داشت. یکی از قابلیت‌های جالب بازی چسبیدن هر شئ درون محیط به زبان چسبنده بز است. با این ویژگی می‌توانید صحنه‌های فوق‌العاده جالب و خنده‌داری را خلق کنید؛ به عنوان مثال، می‌توانید زبان بز را به یکی از رهگذران محیط بچسبانید و او را به دنبال خود بکشانید. حالت دیگر بازی، بز را در وضعیت Ragdoll قرار می‌دهد و می‌گذارد که قوانین فیزیک بازی صحنه‌های جالبی را خلق کنند. در Goat Simulator همچنین قابلیت آهسته کردن زمان و خلق صحنه‌های جالب حرکت آهسته را نیز خواهید داشت. ویژگی‌های بسیاری در محیط بازی وجود دارد که بازیکن می‌تواند از آنها استفاده و موقعیت‌های جالبی خلق کند؛ ویژگی‌هایی مانند بالا-پایین پریدن روی یک ترامپولین یا پرتاب کردن بز به آسمان از طریق سیستم‌های بسیار بزرگ تهویه هوا و غیره. به صورت کلی‌، ابزار و توانایی‌های بسیار زیادی در بازی Goat Simulator وجود دارد که می‌توانید به‌وسیله‌ی آنها صحنه‌های بسیار جالب و البته خنده‌داری را خلق کنید.

Goat Simulator از یک سیستم امتیازی نیز بهره می‌برد و شما می‌توانید با انجام ترفندها یا حرکات جالب امتیاز کسب کنید. شما همچنین می‌توانید با تنظیم ترفند‌های محیط و انجام چند مورد به صورت زنجیروار پشت سرهم، علاوه بر خلق صحنه‌های بسیار جالب، امتیازهای متفاوت و بیشتری نیز کسب کنید. به صورت کلی بخش امتیازات بازی بیش از هر چیزی به توانایی بازیکن در خلق صحنه‌های جالب بستگی دارد.

در حالی که بزرگترین هدف بازیکن در بازی کنترل یک بز، گردش و خرابکاری در محیط است، Goat Simulator اهدافی جزئی هم در سر راه بازیکن قرار می‌دهد؛ اهدافی مانند رسیدن به یک ارتفاع به‌خصوص، انجام حرکات موزون، نابود کردن اشیا ویژه در محیط و .... البته هیچ‌گونه الزامی برای انجام این ماموریت‌ها در بازی وجود ندارد. در Goat Simulator اشیائی برای جمع‌آوری هم وجود دارد؛ به عنوان مثال شما می‌توانید در محیط گردش کنید و مجسمه‌هایی کوچک به‌شکل بز طلائی را به‌دست آورید. با به‌دست آوردن تمامی این مجسمه‌ها می‌توانید قابلیت‌های جدیدی را در Goat Simulator آزاد کنید و بازی را با حالت‌های مختلفی شخصی‌سازی و آغاز کنید؛ حالت‌هایی مانند تغییر نوع بز به یک بز شیطانی، زرافه، شترمرغ و .... همچنین می‌توانید یک جت‌پک را به بز وصل و به‌ کمک آن پرواز کنید. در بازی همچنین ایستر اگ‌های متفاوتی (Easter Egg) نیز وجود دارند که بازیکن با کنکاش در محیط می‌تواند آنها را به‌دست آورد. در بخش ضبط (REC) نیز می‌توانید ویدیوهای متفاوتی از حرکات گوناگونی که انجام می‌دهید ضبط کنید و آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Goat Simulator یکی از جالب‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین بازی‌های ساخته شده در چند سال اخیر است‌

بخش طراحی بصری بازی به‌صورت کاملا سه‌بعدی است و روی موبایل در سطح قابل قبولی قرار دارد. از طراحی خوب بز و انیمیشن‌های مناسب گرفته تا اشیا و ابزار موجود در محیط، همه در سطح بسیار خوبی هستند. بازی در کنار گرافیک چشم‌نواز از یک سیستم فیزیک پیشرفته نیز پشتیبانی می‌کند که تعاملات بز با محیط پیرامون و وقایع مربوطه را تا جای ممکن از طریق قوانین فیزیکی جالب، ممکن می‌سازد. در بخش طراحی صدا و موسیقی نیز بازی در سطح مناسبی قرار دارد. دیزاین صداهای مربوط به محیط پیرامون در کنار موسیقی‌های هماهنگ با جو بازی، بخش صداگذاری را در انطباق کامل با گیم‌پلی و محیط آن قرار می‌هد.

| |

Goat Simulator یکی از جالب‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین بازی‌های ساخته‌شده در چند سال اخیر است. اگر به کنترل یک بز و انجام کارهای دیوانه‌وار منطبق با قوانین فیزیک به‌وسیله‌ی آن علاقه دارید و اگر دنبال یک بازی سرگرم‌کننده اما عجیب هستید، می‌توانید بازی Goat Simulator را از طریق فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی برای تبلت و گوشی‌های هوشمند مبتنی بر iOS و اندروید خود تهیه کنید.

دانلود بازی Goat Simulator


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده