نویسنده: محسن حقانی
// چهار شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Battle Bay

در بازی اندروید و آیفون Battle Bay کشتی جنگنده خود را تجهیز کنید و در قالب دو گروه پنج نفره به مبارزه بپردازید. همراه زومجی باشید.

تقریبا همه‌ی ما با استودیو روویو اینترتینمنت (Rovio Intertainment)، خالق سری بازی‌های فوق‌العاده محبوب و خلاقانه پرندگان خشمگین (Angry Birds)، آشنا هستیم. بازی اندروید و آیفون Battle Bay، جدیدترین اثر استودیو Rovio در سبک رقابتی چندنفره است که بازیکن‌ها را در قالب دو گروه پنج نفره، سوار بر کشتی به مبارزه با یکدیگر دعوت می‌کند.

Battle Bay هیچ‌گونه شباهتی به ساخته‌های قبلی استودیو Rovio ندارد و تا حد زیادی به بازی World of Tanks شبیه است؛ اما در اینجا شما کنترل کشتی‌هایی رنگارنگ را در قالب محیطی فوق‌العاده شاد، در کنار مبارزه با بازیکن‌های دیگر در سراسر دنیا، به عهده خواهید داشت. بازی Battle Bay پر است از ایده‌های جدید و خلاقانه که قدمی بسیار مثبت و رو به جلو برای این سبک از بازی‌های موبایل تلقی می‌شود.

Battle Bay یک بازی چندنفره-محور است که در آن دو تیم متشکل از پنج کشتی برای به‌دست آوردن قسمتی از نقشه با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند. اولین تیمی که به‌صورت کامل بتواند قسمت مشخص‌شده در نقشه را به‌طور کامل اشغال کند، برنده مسابقه خواهد بود. در Battle Bay قابلیت احیا مجدد (Respawn) نیز وجود ندارد؛ بنابراین اگر تیم شما بتواند در مدتی کمتر از زمان معین‌شده تمام پنج کشتی تیم حریف را نابود کند، برنده‌ی میدان خواهید بود. به‌نوعی بخش مبارزات در بازی آنقدر عالی و جذاب کار شده است که بازیکن غیر از منفجر و نابود کردن کشتی‌های تیم حریف به کار دیگری فکر نمی‌کند و معمولا هر مبارزه با نابودسازی کشتی‌های تیم مقابل به پایان می‌رسد.

سیستم گیم‌پلی و کنترل در بازی ‌Battle Bay بسیار ساده و کارآمد طراحی شده است؛ به‌گونه‌ای که با استفاده از جوی‌استیک مجازی کوچک در سمت چپ صفحه‌ی نمایش، قابلیت حرکت دادن کشتی را دارید و به‌وسیله لمس و کشیدن هر بخش از نمایشگر هم می‌توانید دوربین و نشانگر سلاح بازی را جهت شلیک کنترل کنید. کشتی شما در Battle Bay می‌تواند به انواع سلاح‌های مهلک و نابودگر مانند خمپاره‌اندازها، تفنگ‌های ریلی و... مجهز شود. مکانیزم حمله در بازی به‌گونه‌ای است که شما پس از انتخاب نوع سلاح باید نشانگر آن را روی هدف مورد نظر تنظیم و سپس شلیک کنید. پس از شلیک، چند ثانیه زمان لازم است تا سلاح شما برای شلیک بعدی آماده شود.

هر نقشه در بازی به‌وسیله‌ی موج‌های خروشان آب پر شده است که بازیکن‌ می‌تواند در مبارزات به صورت استراتژیک از آنها به نفع خود استفاده کند. یکی از بخش‌های بسیار جالب توجه بازی به همین موانع آبی مربوط می‌شود؛ جایی که امواج دریا در Battle Bay، کشتی شما را به‌صورت کاملا واقعی و جالب تحت الشعاع قرار می‌دهد و بازیکن نیازمند تمرکز بالایی در قسمت هدف‌گیری و شلیک در میان موج‌ آب خواهد بود. بخش Matchmaking در Battle Bay عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و تمام زمانی که شما پس از فشردن دکمه‌ی مبارزه (Battle) تا ورود به میدان جنگ منتظر خواهید ماند، مدت زمان کوتاه بارگذاری بازی است.

Battle Bay در اساس، یک بازی کاملا ساده است؛ اما رفته رفته با آزادسازی و به‌دست آوردن آیتم‌های متفاوت رنگ و بوی پیچیده‌ای به خود می‌گیرد. با هر بار پیروزی و انجام ماموریت‌های موفقیت‌آمیز و با توجه به عملکردتان، بازی به شما مقداری پول برای ارتقا می‌دهد و جعبه‌های متفاوتی را در اختیارتان می‌گذارد که درون آنها قطعاتی برای شخصی‌سازی و پیشرفت کشتی وجود دارد. بخش ارتقا در بازی از سیستم پیچیده‌ای استفاده می‌کند که البته خوشبختانه بازی در قدم اول گام به گام بازیکن را با بخش‌های متفاوت آن آشنا می‌کند.

در Battle Bay پنج کلاس متفاوت برای کشتی‌ها وجود دارد که موضوعی متداول در میان بازی‌های چندنفره محسوب می‌شود؛ کلاس‌هایی مانند: کلاس تیراندازی (کشتی شما را به چندین سلاح متفاوت تجهیز می‌کند)، کلاس تعمیر (به‌وسیله‌ی آن قابلیت تعمیر و بهبود کشتی‌ هم‌تیمی‌های خود را خواهید داشت) و ... بخش‌های ارتقا، ترکیب‌بندی و هماهنگ‌سازی کشتی با قطعات به‌دست آمده تاثیر مستقیمی بر روند موفقیت شما در بخش مبارزات بازی خواهند داشت و یکی از نقاط کلیدی و البته قوت بازی Battle Bay در بخش گیم‌پلی محسوب می‌شوند. بخش آپگرید در بازی دارای زمانبندی است که البته به‌صورت متداول با پرداخت درون برنامه‌ای می‌توانید روند آن را سریع‌تر به پایان برسانید.

در بخش طراحی بصری، Battle Bay دارای رنگ‌بندی بسیار زنده و شادی است که احساس فوق‌العاده خوشایندی را به بازیکن القا می‌کند. کشتی‌ها در بازی به‌شکل بسیار عالی طراحی شده و افکت‌هایی نظیر افکت آب، انفجار و ... از بهترین‌ها روی گوشی‌های موبایل هستند. بخش موسیقی و صداگذاری نیز چیزی از طراحی بصری آن کم ندارد و به خوبی با اتمسفر بازی هماهنگ است. موزیک‌های متن گوش‌نواز و البته هیجان‌انگیز به ترشح آدرنالین در خون شما در حین مبارزات کمک بسیاری می‌کند و در کنار طراحی عالی صداهای محیط پیرامون، بخش صداگذاری Battle Bay را در سطح فوق‌العاده‌ای قرار می‌دهد.

| |

در نهایت، Battle Bay یک بازی چندنفره است که بازیکن را با ساختاری فوق‌العاده جذاب در قلب نبرد کشتی‌ها قرار می‌دهد. تنوع و گوناگونی کشتی‌ها، سیستم ارتقا و سلاح‌های متفاوت در هر مبارزه مورد جدیدی را مقابل بازیکن‌ قرار می‌دهد. اگر از طرفداران بازی‌های ریل-تایم چندنفره (PvP) هستید، به هیچ عنوان تجربه این بازی فوق‌العاده را از دست ندهید. شما می‌توانید بازی Battle Bay را به‌صورت رایگان از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت و گوشی‌های مبتنی بر پلتفرم‌های اندروید و iOS تهیه کنید.

دانلود بازی Battle Bay


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده