// سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

اولین پی سی مجهز به ویندوز 10 و اسنپ دراگون 835 توسط HP، لنوو و ایسوس عرضه می‌شود

اچ‌پی، لنوو و ایسوس قصد دارند اولین پی سی های مجهز به ویندوز 10 به همراه اسنپ دراگون 835 را عرضه کنند.

به احتمال زیاد، تلفن‌های همراه هوشمندی که توانایی اجرای نرم‌افزارهای دسکتاپ را داشته باشند، به لطف Lenovo ،HP و Asus در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار خواهند شد. این دستگاه‌ها که به Snapdragon 835 مجهز هستند و از ویندوز 10 مبتنی بر معماری آرم بهره می‌گیرند، باید امکان استفاده از چند ویژگی کلیدی را فراهم کنند که در مقایسه با معماری x86 به آنها برتری می‌دهد. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به طولانی‌تر شدن زمان آماده به کار به میزان ۴ تا ۵ برابر، دستیابی به بیش از ۵۰ درصد طول عمر باتری بیشتر و LTE گیگابیتی اشاره کرد.

بعضی از افراد، این دستگاه‌ها را تحولی بزرگ می‌دانند؛ اما ابتدا باید منتظر ماند و دید که کار چگونه به نتیجه می‌رسد. ادغام دستگاه‌های تلفن همراه سلولی با قدرت ویندوز 10، ابزار Inking، نرم‌افزارهای پلتفرم یکپارچه ویندوز (UWP)، قابلیت امنیتی Windows Hello و هوش مصنوعی کورتانا، به راحتی می‌تواند با هر گوشی هوشمندی در سال ۲۰۱۷ رقابت کند.

Qualcomm Snapdragon

البته نقطه‌ی قوت آن، اجرای کامل نرم‌افزارهای دسکتاپ از جمله ادوبی فتوشاپ و مایکروسافت آفیس است. محصولات جدید اچ‌پی، لنوو و ایسوس، طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌های بسیار باریک و سبک تا دستگاه‌هایی که باعث کمرنگ شدن تلفن‌های همراه و پی‌سی‌ها می‌شوند را در بر می‌گیرد. با توجه به اینکه بُردهای جدید کوالکام حدود ۵۰ درصد کوچکتر از نمونه‌های فعلی اینتل هستند، بنابراین شرکت‌های سازنده، آزادی عمل بیشتری جهت دسته‌بندی محصولات و متفاوت کردن آنها از همدیگر خواهند داشت.


منبع HardOCP
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده