// سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

ثبت رکورد جدیدی از پردازنده Core i9 7900X اینتل

پردازنده‌ Core i9 7900X اینتل، در بنچمارک Cinebench R15، رکورد زد.

پردازنده‌ی Core i9 7900X از سری اسکای‌لیک-ایکس اینتل، در بنچمارک Cinebench با فرکانس ۵.۹ گیگاهرتز رکورد زد. در جریان رویداد کامپیوتکس 2017، کمپانی اینتل از پردازنده‌های بالارده و جدید سری X خود، رونمایی کرد. مانند سایر رونمایی‌ها، اورکلاکرها نیز شروع به کار بر روی پردازنده‌های Skylake-X و Kaby Lake-X کردند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، نتایج اورکلاک با نیتروژن مایع توسط اورکلاکرهای حرفه‌ای در حال انتشار است. جالب‌ترین نتایج مربوط به پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای Core i97900X است. ظرف چند روز پس از عرضه، اورکلاکرها رکورد سرعت را در پردازنده‌های ۱۰ هسته‌ای در بنچمارک Cinebench شکستند.

با توجه به استفاده از نیتروژن مایع، انتظار نزدیک بودن این فرکانس‌ها را به فرکانس پردازنده‌ی سیستم خود نداشته باشید. در هر حال، der8auer اورکلاکر مشهور، فرکانس Core i9 7900X را به ۵۹۲۹ مگاهرتز رساند. با این سرعت شگفت‌انگیز، پردازنده امتیاز ۳۲۶۲ را در بنچمارک Cinebench R15 ثبت کرد. این نتایج پس از رکوردزنی اولیه‌ی elmor با سری X انجام شده است. elmor این پردازنده را به فرکانس ۵۷۵۵ مگاهرتز و امتیاز ۳۱۸۱ رساند. رکورد قبلی متعلق به Xtreme Addict با پردازنده‌ی Broadwell-E Core i7 6950X بود. وی به امتیاز ۲۸۷۸ در سرعت ۵۳۳۰ مگاهرتز دست یافت.

به دلیل معماری بهبود یافته، بدیهی است که Skylake-X عملکرد بهتری نسبت به Broadwell-E خواهد داشت. علاوه بر این، به نظر می‌رسد لیتوگرافی ۱۴ نانومتری به پردازنده‌های جدید اجازه می‌دهد تا به سرعت‌های بالاتری نسبت به قبل دست پیدا کنند. در نتیجه، به احتمال زیاد اسکای‌لیک-ایکس تا زمان معرفی Threadripper از سوی کمپانی ای‌ ام‌ دی، بیشتر رکوردهای اورکلاک را به نام خود ثبت خواهد کرد. با گذشت زمان و افزایش دانش و تجربه، می‌توان انتظار داشت در هفته‌ها و ماه‌های آینده، امتیازات بالاتری ثبت و منتشر شوند.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده