نویسنده: محسن حقانی
// دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۸

معرفی بازی موبایل Afterpulse

Afterpulse یکی از بازی‌های خوش‌ساخت سبک تیراندازی چندنفره در یکی-دو سال‌ اخیر روی موبایل است. با معرفی این بازی با زومجی همراه باشید.

بازی اندروید و‌ آیفون Afterpulse، ساخته‌ی استودیو گیم‌ویل (Gamevil)، یکی از آثار خوش‌‌ساخت در سبک شوتر (تیراندازی) سوم-شخص است که شما را طی یک روند غیر خطی، در هیاهوی مبارزات چندنفره، مقابل بازیکن‌های دیگر در سراسر جهان قرار می‌دهد. بازی بخش داستانی به‌خصوصی ندارد و شما پس از گذراندن تعدادی مرحله آموزشی مستقیما در میدان جنگ در مقابل بازیکن‌های دیگر قرار خواهید گرفت.

 

در ابتدا شما برای ورود به بازی نیاز مداوم به اتصال اینترنت دارید. در بخش گیم‌پلی، پس از گذراندن تعدادی مرحله آموزشی، مبارزه در مقابل بات‌ها و رسیدن به سطح یا لول هفت، بازیکن در Afterpulse می‌تواند مستقیما وارد بخش مبارزات چندنفره با دیگر بازیکن‌ها شود. خوشبختانه سرور‌های بازی از این نظر بسیار عالی عمل می‌کنند و زمان زیادی بین انتخاب شما تا وارد شدن به یک مسابقه طول نخواهد کشید. بازی Afterpulse گروه‌های کوچکی از بازیکن‌ها را در محیط‌های تقریبا کوچک، اما با جزئیات بسیار بسیار بالا در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد. وظیفه شما انتخاب یک سرباز، شخصی‌سازی وی و ایجاد یک طرح‌بندی (Layout) مناسب از سلاح‌ها برای ورود به بخش مبارزات بازی است. دو حالت Team Deathmatch و Deathmatch مادهایی هستند که بازی در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. در بخش Team Deathmatch همان‌طور که از نام آن پیدا است، شما با هم‌تیمی‌های خود در مقابل تیم دشمن مبارزه خواهید کرد و در بخش Deathmatch که حکم حالت مرسوم Free-for-All را دارد، تمام بازیکن‌ها در یک نقشه در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. متاسفانه حالت‌های بازی در بخش چند‌نفره به دو مورد اشاره‌شده خلاصه می‌شود و از مود‌هایی مانند حالت‌های جذاب به‌دست آوردن پرچم (Capture the Flag) و ... در بازی خبری نیست! 

اساس کنترل در Afterpulse به دو بخش چپ و راست صفحه‌نمایش منتهی می‌شود. شما باید از یک طرف کاراکتر خود را حرکت دهید و از طرف دیگر به‌صورت شلیک با نشانه‌گیری تقریبا خودکار، دشمنان را مورد هدف قرار دهید. در بخش Matchmaking، بازی در زمینه ایجاد توازن و قرار دادن بازیکن‌هایی که تقریبا در سطح یکسانی از توانایی و مهمات هستند در مقابل یکدیگر، بسیار خوب عمل می‌کند. من در چند دوره‌ای که مسابقه دادم با مشکل بزرگی از این جهت روبه‌رو نشدم. البته بازی در این زمینه بی‌ایراد نیست. یکی از بزرگترین مشکلات در Afterpulse که البته و خوشبختانه بسیار نایاب هم است، رو در رو شدن با بازیکن‌هایی است که برای به‌دست آوردن ابزار‌های ویژه و سلاح‌هایی مانند Flashy Gun (بهترین اسلحه من در مقابلش مثل تفنگ آبپاش است) مقداری پول خرج کرده یا به‌صورتی باورنکردنی در همین ابتدای بازی با خوش‌شانسی کامل آنها را به‌دست آورده‌اند. همان‌قدری که بازی جذاب و سرگرم‌کننده است، در مواجه با یک بازیکن دارای سلاح مسلسل ۶ ستاره می‌تواند آزاردهنده هم باشد.

بازی دارای سیستم پاداش است و پس از موفقیت در هر مسابقه و به‌دست آوردن امتیاز، انواع مختلفی از صندوق‌های مهمات را در اختیاز بازیکن قرار می‌دهد که بسته به شانس بازیکن سلاح‌ها با قدرت و توانایی‌های متفاوتی درون آنها خواهد بود. به صورت کلی بازی Afterpulse با قرار دادن المان‌های کلیدی و جالب در کنار یکدیگر تجربه‌ی هیجان‌انگیزی را برای طرفداران بازی‌های تیراندازی سوم-شخص به ارمغان می‌آورد.

 

وقتی برای اولین بار تصاویر و تریلر‌های بازی Afterpulse و ادعاهای سازنده‌ی بازی مبنی بر رسیدن به کیفیت گرافیکی بازی‌های کنسول‌های خانگی روی موبایل را دیدم، باورم نمی‌شد که چنین گرافیکی بتواند در دستگاه‌های موبایل اجرا شود. اما شخصا پس از تجربه بازی، باید اعلام کنم استودیو گیم‌ویل نه‌تنها به وعده‌ی خود عمل کرده، بلکه به‌نوعی پا را فراتر هم گذاشته است. گرافیک در Afterpulse همان‌طور که در تصاویر هم مشاهده می‌کنید در یک کلام «خارق‌العاده» است! از نورپردازی‌های ریل-تایم حجم‌دار گرفته تا سایه‌های پویا، بافت‌های بسیار باکیفیت در کنار انیمیشن‌ها و مدلسازی بسیار خوب کاراکترها، همه و همه بخش بصری Afterpulse را در سطحی قرار می‌دهند که به احتمال بسیار زیاد چیزی در حد آن را تا به حال در تبلت و گوشی‌های موبایل تجربه نکرده‌اید! بخش صداگذاری بازی نیز با اینکه فاصله زیادی با طراحی بصری آن دارد، اما به‌صورت کلی مناسب است. از صدای متفاوت قدم زدن کاراکتر روی زمین گلی و فلزی گرفته تا صداگذاری سلاح‌ها و... در کنار موسیقی‌های متن خوب، همه در سطح قابل قبولی قرار دارند.

در نهایت، بازی Afterpulse یکی از نمونه‌های خوش‌ساخت و البته کمیاب از بازی‌های چندنفره رقابتی برای تبلت و گوشی‌های موبایل است که تا حد بسیار زیادی می‌تواند تجربه یک بازی روی کنسول خانگی را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر از طرفداران بازی‌های تیراندازی و چندنفره هستید بدون شک Afterpulse ارزش امتحان کردن را دارد. بازی به صورت رایگان از طریق فروشگاه‌های گوگل‌ پلی و اپ استور برای اندروید و iOS در دسترس است.

دانلود بازی Afterpulse


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده