نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

چه انتظاراتی از یوبیسافت در E3 2017 داریم؟

کنفرانس یوبیسافت در نمایشگاه E3 2017 می‌تواند به یکی از بهترین کنفرانس‌های امسال تبدیل شود، اگر یوبیسافت قدر فرصت خود را بداند.

یوبیسافت هیچوقت هیجان‌انگیزترین کنفرانس‌ها را نداشته اما در طول این سال‌ها توانسته جو خوبی برای خودش راه بیاندازد و با معرفی بازی‌های بزرگ قبل از مراسم، عطش طرفداران را برای کنفرانس بیشتر کند. اما تقریبا همیشه با نمایش‌های معمولی و متوسطی رو‌به‌رو بودیم که به ندرت شگفتی‌های جدید در آن دیده می‌شد. امسال هم جریان به همین شکل است: یوبیسافت نسخه‌ی جدیدی از Assassin's Creed تأیید کرده ولی هیچ اطلاعات دیگری نداده، Far Cry 5 را با چند تریلر رسما معرفی کرده و حتی اعلام کرده یک آی‌پی جدید هم در راه است. همه‌ی این‌ها نشان از یک مراسم جذاب می‌دهند، اما آیا می‌توانیم واقعا به کنفرانس یوبیسافت در نمایشگاه E3 2017 امیدوار باشیم؟ امسال شاید رویه کمی تغییر کند.

بازی assassin

موردانتظارترین نمایش در کنفرانس یوبیسافت، نسخه‌ی جدید Assassin's Creed بعد از استراحتی یک‌ساله است

Assassin's Creed جدید

بزرگ‌ترین اتفاق کنفرانس یوبیسافت نسخه‌ی جدید Assassin's Creed است. بعد از استراحت یک‌ساله‌ی به‌جا و به‌موقعی که یوبیسافت به این سری داد، به نظر می‌رسد با یک تحول در آن مواجه هستیم. سال گذشته بود که شایعه شد اساسین کرید جدید به مصر باستان خواهد رفت و حالا هم تقریبا یقین داریم که شایعات درست هستند. یوبیسافت غیر از یک تصویر با عنوان «دوران جدیدی آغاز می‌شود» اطلاعات رسمی دیگری به اشتراک نگذاشته اما از تی‌شرت‌ها و تصاویر گوشه و کنار اینترنت، شمایلی از شخصیت اصلی و کشور مصر را دیده‌ایم. چندی پیش از جزئیات زیادی از بازی لو رفت که گرچه نمی‌توان با اطمینان صحت و سقم آن‌ها را تأیید کرد، اما موارد جذابی بین آن‌ها دیده می‌شد. بزرگ‌ترین محیط بازی در بین نسخه‌های این سری، حضور دو شخصیت قابل کنترل و تمرکز بیشتر بر گشت و گذار از مواردی هستند که ما را به موفقیت Assassin's Creed امیدوار می‌کنند.

با توجه به اینکه بازی به احتمال بالا تا پایان امسال منتشر می‌شود و دیگر خبری هم از مجری خوش قد و بالای همیشگی کنفرانس‌های یوبیسافت نیست، می‌توانیم انتظار یکی دو نفر از اعضای تیم سازنده را داشته باشیم که هم نمایشی از گیم‌پلی بازی ارائه دهند و هم اطلاعات زیادی در اختیارمان بگذارند. در ضمن، فراموش هم نکنیم که یوبیسافت استاد تریلرهای سینمایی است و حداقل چشم‌بسته می‌توان گفت تریلر معرفی Assassin's Creed یکی از نقاط قوت کنفرانس خواهد بود. به عنوان یکی از طرفداران پر و پاقرص و البته مردد اساسین کرید، امیدوارم Assassin's Creed جدید همان چیزی باشد که انتظارش را داریم.

بازی far cry 5

Far Cry می‌تواند با این نسخه، دوباره به دوران اوج‌اش بازگردد

Far Cry 5

یوبیسافت با یک تریلر سینمایی، یک نسخه‌ی اصلی و شماره‌دار از مجموعه‌ی فارکرای را معرفی کرد و کنار آن دو سه تریلر دیگر برای معرفی شخصیت‌ها کنار گذاشت تا به خوبی با فضا و کاراکترهای بازی آشنا شویم. برخلاف انتظارها، بازی به زمان غرب وحشی نرفت و باز هم مانند بهترین فارکرای‌هایی که تا به حال ساخته شده، زمان حال و این‌بار ایالت مونتانا را در بازی شاهد هستیم. بازی از همان لحظه‌ی انتشار تریلر معرفی‌اش بحث و جدل‌های زیادی در جوامع گیمری راه انداخت و به دلیل موضوع حساسی که روی آن دست گذاشته، مورد انتقاد برخی‌ها قرار گرفت. فارکرای همیشه بن‌مایه‌ی نسبتا مذهبی و عقیدتی داشته اما این بار پا را فراتر گذاشته و حالا با فرقه‌ای در بازی رو به رو هستیم که خودشان را قانون و قاضی می‌دانند و به راحتی به دیگران برچسب «گناه‌کار» می‌زنند. شخصیت منفی بازی هم یک تندروی مذهبی است و اطرافیانش هم دست کمی از او ندارند.

اما مانند همه‌ی بازی‌های یوبیسافت که سر و صدای اطرافش معمولا به خاطر هیچ و پوچ است و محصول نهایی هیچ بهره‌ای از آن‌ها نمی‌برد، فعلا نمی‌توان برای Far Cry 5 هیجان‌زده شد. بازی ۹ ماه دیگر عرضه خواهد شد و الان برای قضاوت خیلی زود است، باید ابتدا نمایشی از گیم‌پلی بازی در کنفرانس یوبیسافت ببینیم تا فضای بازی بیشتر دستمان بیاید. از طرف دیگر نباید فراموش کرد که حتی نمایش‌های گیم‌پلی فارکرای قبلی خیلی جذاب به نظر می‌رسید اما دیدید که چگونه به یکی از بدترین بازی‌های یوبیسافت در سال‌های اخیر عرضه شد. امیدوار شدن برای بازی‌های شرکتی که استاد خراب کردن ایده‌های ناب است، ریسک زیادی می‌طلبد.

بازی the crew 2

The Crew 2

از میان بازی‌های رسمی معرفی شده برای کنفرانس یوبیسافت، The Crew 2 مظلوم‌ترین آن‌هاست. ظاهرا حتی انقدر کسی به این بازی اهمیت نمی‌دهد که هیچ شایعه‌ای هم در مورد آن منتشر نشده که البته بی‌دلیل هم نیست: نسخه‌ی اول بازی یکی از معمولی‌ترین بازی‌های سبک ریسینگ بود. جهان‌باز کردن کل آمریکا نتوانسته بود فاکتور فروش خوبی برای نسخه‌ی اول شود و مشکلات بنیادین در گیم‌پلی، هندلیگ و فیزیک ماشین‌ها از The Crew یک بازی کاملا معمولی ساخته بود. پشتیبانی طولانی‌مدت یوبیسافت از بازی، عرضه‌ی بسته‌های الحاقی مختلف و تخفیف‌های متعدد هم نتوانست دل طرفداران ریسینگ را به دست آورد و به همین دلایل نسخه‌ی دوم بازی توجه بسیار کمی جلب کرده است. اگر به جای The Crew 2 خبری از یک اسپلینتر سل می‌شد یا در نهایت خوش‌بینی، شاهزاده‌ی پارسی بازمی‌گشت بعید می‌دانم کسی لب به اعتراض می‌گشود.

اما با همه‌ی این تفاسیر همچنان امید یوبیسافت به این سری جالب توجه است و باید ببینیم برای حل مشکلات پیشین و اضافه کردن امکانات جدید چه تدارکی دیده‌اند. در سال که Need for Speed با قدرت تمام برگشته و نسخه‌ی جدید بزرگ‌ترین ریسینگ تاریخ پلی‌استیشن یعنی Gran Turismo Sport هم بالاخره منتشر می‌شود، بازی کم‌رمق یوبیسافت مسیر سختی برای تبدیل شدن به انتخاب اول ماشین‌بازها پیش رو دارد. از طرف دیگر می‌دانیم که در کنفرانس مایکروسافت، خبری از Halo و Gears of War نخواهد بود و احتمالا ضلع دیگری از مثلث همیشگی آن‌ها یعنی فورزا حرفی برای گفتن داشته باشد.

بازی south park

آیا بالاخره خبری از یک Splinter Cell یا حتی شاهزاده پارسی جدید می‌شنویم؟

South Park و بازی جدید

قبل از اینکه هیجان‌زده شوید اجازه دهید چیزی را یادآوری کنم: بازی جدید یوبیسافت در E3 گذشته، چیزی نبود جز Steep. بازی‌ای که شاید حتی نامش را هم از یاد برده باشید. بنابراین انتظاراتتان را تنظیم کنید که دیگر مثل من و خیلی‌های دیگر سرخورده نشوید. به نظر می‌رسد این بازی جدید هم آنلاین باشد و بنابراین شاید کمتر از بازی‌هایی که می‌دانیم در کنفرانس حضور دارند برایش هیجان‌زده شویم. فعلا که هیچ خبری از این بازی جدید نشده و احتمالا چیزی هم نیست که بخواهد برگ برنده‌ی در کنفرانس یوبیسافت باشد.

یکی از بهترین سری بازی‌های یوبیسافت که هیچکس سراغش را نمی‌گیرد همین South Park است. سری بازی‌هایی که با وفاداری بسیار به سریال، همان شوخی‌های سنگین و تکه‌کلام‌های سانسورکردنی را همراه دارند و البته از لحاظ جنبه‌های نقشه‌آفرینی از کیفیت بسیاربالایی برخوردارند. بازی South Park: Fractured But Whole با اینکه از تأخیرهای متقدد ضربه خورد اما ظاهرا یکی از بهترین بازی‌های سری است. البته کنفرانس سال گذشته به لطف حضور سازندگان سریال و گپ و گفت طولانی آن‌ها با سازندگان بازی، کمی حوصله‌سربر شد که امسال انتظار می‌رود با توجه به نزدیک شدن به زمان انتشار، دیگر خبری از وقت‌تلف‌کنی‌های این‌چنینی نباشد.

یوبیسافت

پروژه‌ها و بازی‌های دیگر

کنفرانس یوبیسافت علاوه بر بازی‌های بزرگ و آشنا، همیشه میزبان بازی‌های کوچکی بوده که بعضی‌هایشان انقدر بازی‌های خوبی هستند که به لیست بازی‌های مورد انتظارمان از یوبیسافت اضافه شده‌اند. چه کسی از یک Rayman جدید بدش می‌آید؟ یا پروژه‌ای دیگر از استودیو مون‌پلیه یوبیسافت به کمک فریم‌ورک UbiArt. در کنار این‌ها می‌توانیم منتظر نمایش بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle هم در کنفرانس یوبیسافت باشیم، بازی انحصاری نیننتندو سوییچ که چندی پیش شایعاتش منتشر شد. صحبت از سوییچ شد، بعید نیست یوبیسافت چند بازی در حال ساخت هم برای این کنسول تازه‌نفس داشته باشد. با توجه به پشتیبانی گسترده‌ی یوبیسافت از هدست‌های واقعیت مجازی و نمایش چند بازی برای این پلتفرم در کنفرانس سال گذشته، دور از انتظار نیست که این کمپانی فرانسوی برای کنسول نینتندو هم برنامه‌هایی داشته باشد.

از آن‌جایی که یوبیسافت پایش را از دنیای بازی‌های ویدیویی فراتر گذاشته و رسما به سینما هم راه پیدا کرده است، می‌توانیم احتمال کمی به شنیدن اخباری مبنی بر پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی آن‌ها بدهیم. فیلم سینمایی The Division با بازی جیک جیلنهال و جسیکا چستین تأیید شده و شاید حتی خبری هم از فیلم Watch Dogs شود. و چون کنفرانس یوبیسافت است، باید جایی هم برای Just Dance خالی کنیم. کنفرانس یوبیسافت که بدون رقص و بزن و بکوب کنفرانس نمی‌شود!


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده