نویسنده: محسن حقانی
// یکشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Neon Drive

بازی Neon Drive با کنترل یک اتومبیل به سبک بازی‌های دهه‌ی ۸۰، شما را در مسیرهای فوق العاده چالش برانگیز و پر از موانع قرار می‌دهد.

من به شخصه یکی از طرفداران سرسخت بازی‌های اتومبیل‌رانی هستم. زمانی که اولین اطلاعات و تصاویر در مورد بازی آیفون Neon Drive ساخته استودیو فرآاولا (Fraoula) را دیدم، مشتاقانه به دنبال تهیه بازی رفتم. البته بازی Neon Drive به جز اینکه شما را در شرایط کنترل یک ماشین قرار می‌دهد، شباهتی به بازی‌های اتومبیل‌رانی امروزی ندارد. Neon Drive به سبک بازی‌های مسابقه‌ای دهه‌ی ۸۰ میلادی، همراه با ترکیبی از تم علمی-تخیلی است که بازیکن را در موقعیت کنترل یک ماشین درون مسیرهای مستقیم، از شهر تا یک سفینه فضایی در حال انفجار و البته مملو از موانع، قرار می‌دهد.

Neon Drive یک بازی ریتمیک است و مانند اکثر بازی‌های ریتمیک، بازی شما را در مقابل تعدادی مرحله قرار می‌دهد که با پیشروی، تکمیل مراحل قبل و کسب امتیازات مورد نیاز، قابلیت آزادسازی آنها را خواهید داشت. البته برای آن دسته از کسانی که به دنبال تجربه سریع‌تر مراحل جدید بدون کامل کردن مراحل قبل و کسب امتیاز مورد نیاز هستند، Neon Drive مراحل دیگر را با قیمت یک دلار در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. Neon Drive فعلا دارای ۷ مرحله است که البته مراحل بیشتری در قالب بروزسانی به آن اضافه خواهند شد. اساس گیم‌پلی در بازی Neon Drive به پیشروی در یک مسیر مستقیم و جلوگیری از برخورد با موانع و اتومبیل‌های دیگر خلاصه می‌شود؛ به نحوی که باید با لمس طرفین صفحه‌ی نمایش و در ۴ خط تعیین شده، ماشین را برای جلوگیری از برخورد با موانع، به جهت‌های چپ و راست هدایت کنید. یکی از مهمترین و به عقیده من بهترین بخش‌های گیم‌پلی، مربوط به قسمت‌هایی تقریبا در میانه‌ی مسیر می‌شود؛ جایی که بازی چالش کاملا جدیدی را در مقابل بازیکن قرار می‌دهد. چالش‌هایی مانند تغییر زاویه دوربین و قرار گرفتن از نمای بالا، عبور از یک مسیر باریک پر پیچ‌وخم از روی دریا، تبدیل اتومبیل به هواپیما، فرار از دست نورهای نئونی نابودگر و.... که هرکدام تجربه گیم‌پلی را از حالت یکنواخت خارج می‌کنند و چالش جدیدی در سر راه بازیکن قرار می‌دهند.

پیش از شروع هر مرحله، بازی ۳ درجه‌ی سختی (Hard ،Normal و Insane) را در مقابل بازیکن قرار می‌دهد. بازی Neon Drive به‌صورت کلی در دسته‌ی بازی‌های سخت طبقه‌بندی می‌شود؛ جایی که شما برای برای چیره شدن بر هر مرحله باید بارها و بارها در طول آن شکست بخورید. این دشواری با انتخاب درجه‌های سختی بالاتر و ریتم بسیار سریع، گیم‌پلی را به‌شکلی باورنکردنی چالش برانگیز و مشکل‌تر می‌کند. البته خوشبختانه پیش از شروع هر مرحله، بازی بخش تمرینی را با ضریب خطای نامحدود در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و با تمرین و تکرار مستمر، می‌توان تا حد زیادی به موانع و چالش‌های پیش رو در هر مرحله مسلط شد. یکی دیگر از بخش‌های Neon Drive قابلیت تغییر ضرب‌آهنگ و سرعت ریتم موسیقی‌ها پیش از شروع هریک از مراحل است که با انتخاب درجه‌های سختی بالاتر و سرعت بسیار بیشتر حرکت ماشین، یکی از موارد کلیدی برای انطباق موسیقی با گیم‌پلی تلقی می‌شود. در بازی حالت دیگری به نام بخش مقاومت (Endurance) نیز وجود دارد. در این حالت بازیکن باید تا جایی که می‌تواند در مسیر پیش رو، پیشروی کند و مدت زمان بالاتری را به ثبت برساند.

در بخش گرافیک و طراحی هنری، Neon Drive واقعا چشم‌نواز است. هر یک از مراحل به‌صورت کاملا مجزا از یکدیگر و دارای طراحی بصری خاص خود هستند که تجربه هرکدام را در سطح کاملا متفاوتی از یکدیگر قرار می‌دهد. نورهای نئونی فوق‌العاده، رنگ‌بندی با کنتراست بالا، شفافیت عالی در طراحی بافت‌ها و ... در کنار یک عملکرد عالی، چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد. در بخش موسیقی، همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، Neon Drive یک بازی ریتمیک است و بازی‌های ریتمیک هم نیازمند بخش صداگذاری و موسیقی درخور توجهی هستند. خوشبختانه Neon Drive از این نظر فوق‌العاده عمل کرده و موسیقی‌های متن بسیار گوش‌نوازی را در طول هر مرحله در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و بازیکن می‌تواند با گوش دادن به این موزیک‌ها، کنترل کاملی روی بازی داشته باشد. مانند اکثر بازی‌هایی که تمرکز ویژه‌ای روی بخش صدا و موسیقی دارند، صد در صد تجربه Neon Drive را با هدفون پیشنهاد می‌کنم.

| |

به صورت کلی، Neon Drive یکی از بازی‌های ریتمیک خوش‌ساخت است که با الهام از بنیان گیم‌پلی در بازی‌های اتومبیل‌رانی بسیار قدیمی (دهه‌ی ۸۰) ساخته شده است. بازی همراه با پرداخت به موسیقی‌هایی که کاملا با ریتم و جو گیم‌پلی همسو هستند، بازیکن را در مسیر چالش برانگیزی قرار می‌دهد که تا مدت‌ها می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. شما می‌توانید این بازی زیبا و البته چالش برانگیز را برای گوشی و تبلت‌های خود با پلتفرم iOS از فروشگاه‌ اپ استور با قیمت ۴ دلار دانلود کنید. بازی همچنین از طریق شبکه استیم نیز برای پی‌سی، مک و لینوکس در دسترس است.

دانلود بازی Neon Drive


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده