نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

۳۳۰ هزار بازیکن بازی Rust درخواست پس دادن آن را به استیم ارسال کرده‌اند

تعداد فراوانی از بازیکنان بازی Rust درخواست پس دادن این بازی را به استیم ارسال کرده‌اند.

از هنگامی که استیم تصمیم گرفت آن دسته از بازی‌های کاربران ناراضی را که دو ساعت یا کمتر تجربه شده‌اند پس بگیرد، مشخص نبود که هر چند وقت یک‌بار درخواست پس دادن بازی مطرح می‌شود. امروز گری نیومن، یکی از سازندگان بازی Rust، اطلاعات جالبی در مورد تعداد درخواست‌های پس دادن بازی‌ها به اشتراک گذاشته است.

نیومن در توییتر با انتشار تصویری نشان داده است که چه تعداد درخواست استرداد برای بازی Rust ارسال شده و چه مقدار پول به بازیکنان بازگردانده شده است. تاکنون حدود ۳۳۰ هزار خریدار بازی Rust درخواست استرداد کرده‌اند که در نتیجه، مبلغ چشمگیر ۴.۳ میلیون دلار به آن‌ها بازگردانده شده است.

آمار ارائه‌شده توسط نیومن به معنای ضرر کامل استودیوی سازنده بازی Rust نیست؛ چرا که معرفی سیستم استرداد موجب شده بازیکنان دقت چندانی در خریدهای خود انجام ندهند. در هر صورت، ۳۳۰ هزار عدد بسیار بزرگی برای درخواست استرداد محسوب می‌شود. طبق اطلاعات درج‌شده در SteamSpy، بازی Rust تاکنون ۵.۵ میلیون نسخه فروخته است. نیومن در مصاحبه‌ای با وب‌سایت PC Gamer گفته است که بیشتر بازیکنان، جذاب نبودن و کارایی بد را از دلایل اصلی مطرح کردن درخواست استرداد، ذکر کرده بودند.

ماه گذشته، یک صفحه آماری جدید برای استیم فعال شد که مشخص کرد کمپانی ولو روزانه هزاران درخواست استرداد را رسیدگی می‌کند. هنگام نوشتن این مطلب، در طول ۲۴ ساعت اخیر، ۲۲۵ هزار بازیکن درخواست بازگشت پولشان را داده‌اند؛ عددی بسیار بزرگ که احتمالا علت اصلی آن حراج تابستانی استیم است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده