نویسنده: محمد شیرزاده
// دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

فروش حق ساخت سری بازی The Witcher از روی کتاب تنها به قیمت ۹۵۰۰ دلار

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، اندری ساپکوفسکی، نویسنده سری کتاب‌های Witcher، حق ساخت بازی از روی کتابش را تنها با قیمت ۹۵۰۰ دلار به استودیوی سی‌دی پراجکت رد فروخته است.

در ماه گذشته شایعه‌ای مطرح شد که اندری ساپکوفسکی، خالق سری کتاب‌های مجموعه The Witcher حق ساخت اثری براساس کتاب‌هایش را به قیمت ۴۰۰۰ دلار به استودیوی متروپلیس سافتور فروخته. استودیوی متروپلیس سافتور سازنده یک بازی از مجموعه Witcher است که هیچ‌وقت عرضه نشد. با این حال، آدرین چمیلارز، رئیس این استودیوی منحل شده، این شایعه را رد کرد.

این موضوع اهمیت چندانی نیز ندارد. نکته مهم این است که استودیوی سی‌ دی ‌پراجکت چه مقدار بابت حق ساخت اثر براساس این شخصیت پرداخته، چرا که این استودیو براساس این رمان‌ها یک سه گانه خلق کرده که به خصوص با اثر سومش یعنی بازی The Witcher 3: Wild Hunt نام Witcher را به مطرح‌ترین اسامی صنعت بازی مطرح کرد.

به نظر شما استودیوی سی در پراجکت چه مقدار پرداخت کرده است؟ براساس صحبت‌های سباستین زیه‌لینسکی، رئیس سابق استودیو CD Project Red، این کمپانی لهستانی هزینه را در دو قسط پرداخت کرد که اولی ۱۵ هزار زلوتی و دومی ۲۰ هزار زلوتی بود. تبدیل این مبلغ به دلار چیزی در حدود ۹۵۰۰ دلار آمریکا می‌شود.

زیه‌لینسکی همچنین گفت که اولین پیش نویس قرارداد، مورد تایید ساپکوفسکی قرار نگرفت چرا که استودیوی سی دی پراچکت نام شخصیت اصلی یعنی «گرالت» (Geralt) را به اشتباه Gerald تایپ کرده بود.

همانطور که می‌دانید بازی اول از مجموعه The Witcher در سال ۲۰۰۷ عرضه  شد و مورد استقبال  منتقدین و هواداران قرار گرفت. سپس بازی The Witcher 2: Assassins of Kings در سال ۲۰۱۱ عرضه شد که به شدت مورد استقبال منتقدین قرار گرفت و تعداد هواداران نیز افزایش پیدا کرد. سپس در سال ۲۰۱۵ بازی The Witcher 3: Wild Hunt عرضه شد که بهترین استقبال منتقدین در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی را به‌دست آورد و بیشترین جوایز را در مراسم جوایز بازی سال به دست آورد. این بازی همچنین فروش بسیار خوبی داشته و هنوز هم در حال فروش است.

سپس چندی پیش مشخص شد که شبکه نت فلیکس قصد دارد سریالی از روی این مجموعه بسازد که می‌تواند جنبه متفاوتی از دنیای Witcher را به نمایش قرار دهد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده