نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲

جهان عظیم بازی Total War: Warhammer II توسط استودیو کریتیو اسمبلی رونمایی شد

استودیو Creative Asssembly کمپانی سگا از جهان عظیم و جدید بازی Total War: Warhammer II رونمایی کرد.

استودیو Creative Asssembly در حال حاضر روی سه بازی استراتژی هم‌زمان بزرگ از جهان Warhammer کار می‌کند و این استودیوی زیرمجموعه سگا، امروز اطلاعاتی در مورد بازی Total War: Warhammer II را فاش کرد.

این بازی دنباله بازی Total War: Warhammer محسوب می‌شود که سال گذشته عرضه شده بود و تبدیل به یکی از محبوبترین نسخه‌های سری Total War بدل شد که ۱۷ سال از عمرش می‌گذرد؛ اثری که طبق اطلاعات ثبت شده توسط سرویس SteamSpy، بیش از ۱.۵ میلیون بازیکن دارد. قرار است بازی Warhammer II چهار قاره جدید به بازی اضافه کند که توسط یک اقیانوس از یکدیگر جدا شده‌اند. این اقیانوس مجهز به سیستم طوفان پویایی است که توانایی نابودی یک ناوگان کامل را دارد. این بازی قرار است در سال آتی برای رایانه‌های شخصی عرضه شود.

بازی Warhammer II چهار نژاد جدید خواهد داشت که شامل High Elves، دارک الف، لیزاردمن و یک نژاد چهارم که نامش فاش نشده، خواهند بود. هر نژاد ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشته و نحوه بازی با آن‌ها به لطف واحدهای نظامی، شخصیت‌ها، هیولاها، ماشین‌های جنگی و تاکتیک‌های متنوع، کاملا متفاوت است. مکانیک‌ها و پیش زمینه داستانی بازی از روایات و افسانه‌های موجود در مجموعه ۳۰ ساله Warhammer Fantasy Battle گرفته شده است. طبق گفته افرادی که موفق به مشاهده نقشه بخش داستانی بازی بوده‌اند، جزئیات به کار رفته در آن واقعا خیره کننده بوده است.

آل بکهام، مدیر ارتباطات استودیو Creative Assembly در یک رویداد پیش نمایش بازی اظهار داشت:

این دومین بازی در یک سه‌گانه عظیم فانتزی محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفته بوده که سگا قصد دارد گیم‌پلی زنده بازی را در نمایشگاه E3 2017 به نمایش بگذارد.

بازی Total War: Warhammer II

سم میلر، مدیر ارشد توسعه بازی گفته است که کل تلاش صورت گرفته برای ساخت این سه‌گانه تاکنون چهار سال زمان برده است. به این صورت که دو سال ابتدایی به ادغام جهان Warhammer با موتور بازی Total War سپری شده است که البته این پروسه ساده‌تر بود، چرا که پایه‌هایش قبلا گذاشته شده بودند. با این حال هدف از کار بیشتر روی این جنبه برای افزایش دسترسی‌پذیری بازی بوده تا بتواند بهتر طرفداران Warhammer و Total War را کنار یکدیگر جمع کند.

بازی Warhammer II یک بازی جاه طلبانه است، چرا که امکان نبرد در هر مکانی در نقشه عظیم بازی را فراهم می‌کند. در سری Total War، شما ارتش خود در نقشه حرکت می‌دهید، هنگامی که دو جناح با یکدیگر برخورد کنند، بازی وارد میدان نبرد می‌شود تا جناحین بتوانند دستورات خود را به صورت هم‌زمان به نیروهایشان صادر کنند و نظاره‌گر نبرد سربازانشان باشند. می‌توانید بزرگنمایی را کاهش دهید تا تمام نبرد را مشاهده کنید، یا بزرگنمایی را افزایش دهید و نبرد چند سرباز با یکدیگر را تماشا کنید. می‌توانید با هزاران نیرو به مبارزه بپردازید و از نیروهای ویژه مانند اژدها یا جادوگر بهره ببرید.

بازی Total War: Warhammer II

در نهایت، استودیو Creative Assembly تصمیم گرفته نقشه بخش داستانی نسخه اول را به نقشه نسخه دوم متصل کند و یک بخش داستانی ترکیبی عظیم را خلق کند. اما ابتدا سگا قصد دارد یک بتا عمومی برای بازی Warhammer II منتشر کند و سپس به صورت یک بروزرسانی رایگان، عملکرد و واکنش بازیکنان نسبت به این بخش داستانی ترکیبی را بسنجد. با توجه به مدت زمان بسیار طولانی مورد نیاز برای اتمام بخش داستانی معمولی یکی از بازی‌های سری Total War، مسلما به اتمام رساندن یک بخش داستانی ترکیبی، نیازمند زمان بسیار زیادی خواهد بود.

و اما در مرکز این نقشه چیزی به نام The Great Vortex وجود دارد؛ یک گرداب جادویی که بالای جزیره مردگان واقع در یکی از قاره‌ها به نام Ulthuan قرار دارد که خانه نژاد High Elves محسوب می‌شود. این گرداب در عصر گذشته و توسط انجمن جادوگران High Elf ساخته شده تا بادهای جادو را از سرتاسر جهان به سمت خود بکشد. برای اتمام بخش داستانی بازی بایستی این گرداب را تصاحب کنید که وضعیت بی ثباتی به خود گرفته است.

دو نژاد قصد تثبیت کردن گرداب را دارند و دو نژاد دیگر قصد بی ثبات کردن آن را و نکته جالب اینکه احتمال دارد یکی از هوش مصنوعی بتواند یک بازیکن را در ماموریت نهایی شکست دهد.

میلر در مصاحبه با کانال GamesBeat میگوید:

در واقع مسابقه تا آخرین لحظات بازی وجود دارد و ممکن است کل بخش داستانی بازی را در پایان به رقیب‌تان واگذار کنید. ما در تلاش برای رفع مشکلی هستیم که برای مدت طولانی گریبان‌گیر سری Total War بوده است؛ هنگامی که به اواخر بازی نزدیک می‌شوید و بخش زیادی از جهان بازی را تسخیر کرده‌اید، تبدیل به یک نیروی غیرقابل توقف خواهید شد، حتی اگر رقیب‌تان هم به اندازه شما جهان بازی را تسخیر کرده باشد. با این وجود آن‌ها تهدید بزرگی به حساب نمی‌آیند، چرا که آن‌ها بایستی برای تصاحب امپراطوری شما وقت فراوانی بگذارند. ما قصد داریم از تنش و اوج بازی تا آخرین لحظات اطمینان حاصل کنیم.

بازی Total War: Warhammer II

اما مبارزه تنها به مرکز نقشه خلاصه نخواهد شد. شما همچنان نیازمند ساخت و مدیریت امپراطوری خود هستید و بایستی در روابط دیپلماسی با متحدانتان فعال باشید، تکنولوژی‌های جدید کشف کنید، شهرها را گسترش دهید و دیگر کارهای معمول در سری Total War را انجام دهید. میلر می‌گوید که قلمروهای بازی Lustria، Ulthuan، Naggaroth و Southlands نام دارند و خود Southlands شامل ۱۰ جناح مختلف است که برای تصاحبش با یکدیگر مبارزه می‌کنند. بخشی از هدف شما جلوگیری به تحقق پیوستن اهداف دیگر نژادها خواهد بود.

اندازه نقشه گرداب تقریبا مشابه با نقشه بازی اول بوده، اما به لطف نقشه ترکیبی اندازه آن دوبرابر خواهد شد. شما برای تجربه بازی Warhammer II نیازمند نسخه اول نخواهید بود، مگر اینکه قصد تجربه نقشه ترکیبی را داشته باشید. نبردهای دریایی هم فقط به صورت autoresolve انجام می‌گیرند و در صورتی که نیروی دریایی دو جناح در آب‌های آزاد به یکدیگر برخورد کنند، نبرد به صورت خودکار انجام می‌شود. بنابراین تمرکز بازی Warhammer II فقط روی نبردهای خاکی خواهد بود.

تمامی نژادها در بخش داستانی تکنفره و چندنفره قابل بازی هستند. هر نژاد دو لُرد افسانه‌ای دارد که هر یک نقطه آغازین متفاوتی در نقشه دارد. شما می‌توانید به صورت همکاری دونفره با یک نژاد به بازی بپردازید. از ویژگی‌های هر نژاد برای مثال میتوان به نژاد High Elves اشاره کرد که درگیرهای سیاسی داخلی فراوانی دارند و همچنین می‌توانند دیگر نژادها را با زیرکی وادار به نبرد با یکدیگر کنند. آن‌ها بازرگانان و نمایندگان سیاسی را اعزام می‌کنند تا در تمدن‌های دیگر جاسوسی کنند.

در نقشه بازی شاهد استحکامات عظیم، طوفان‌های بزرگ، کشتی‌های غرق شده، شهر خون آشام‌ها، خرابه‌های باستانی، ارتش‌های سرکش با مزدوران فراوان و ارتش‌های چند نژادی هستیم.

بازی Total War: Warhammer II

در ادامه توضیحات را از زبان خبرنگار وبسایت venturebeat که فرصت تجربه ماموریت The Battle of the Fallen Gates بازی را در رویداد پیش نمایش داشته است، دنبال می‌کنیم:

در نبرد رویداد پیش نمایش، من نژاد لیزاردمن را انتخاب کردم که شبیه دایناسورهای دایناسور سواری هستند که سلاح‌های لیزری فضایی شبیه به تجهیزات قوم آزتک را دارند. این نبرد بخشی از ماموریت‌های بخش داستانی بازی بود.

لیزاردمن‌ها از اینکه High Elveها وارد سرزمین‌ها آن‌ها شده بودند و به دنبال انجام اعمال جادویی در Fallen Gates بودند، کاملا ناراحت بودند. Fallen Gates یک پورتال کیهانی است که روی تپه عظیمی قرار دارد و تنها یک مسیر برای رسیدن به آن وجود دارد. هدف از سفر High Elveها به Lustria (خانه نژاد لیزاردمن) به این علت است که آن‌ها معتقدند که می‌توان با استفاده از این پورتال Old Oneها را احضار کرده تا به آن‌ها برای رسیدن به گرداب کمک کنند.

لیزاردمن‌ها از جنگل خارج شده و از پایین تپه به ارتش الف‌ها نزدیک می‌شوند. آن‌ها به خط دشمن حمله می‌کنند، اما الف‌ها به کمانداران فراوانی مجهز هستند که باران تیر روی سر دایناسورها نازل می‌کنند. هر دو جناح به اژدها مجهز هستند که نفس‌های آتشینی دارند و می‌توانند دشمنان را آتش دهند. Kroq-Gar که لرد افسانه‌ای و فرمانده لیزاردمن محسوب می‌شود با گفتن جمله «Fallen Gates مال آن‌ها نیست.» نبرد را آغاز می‌کند.

ارتش لیزاردمن بایستی از یک پل که شکاف عمیقی دور پورتال ایجاد کرده، عبور کند. مشاوران نظامی شما در هر بخشی از نبرد کارهایی که بایستی انجام دهید، مثل نابود کردن هیولاها پرنده را به شما می‌گویند.

بازی Total War: Warhammer II

لیزاردمن‌ها مهارتی دارند که می‌توانند یک واحد Cold Ones (دایناسور بزرگ) وحشی را در هر مکانی از نقشه Spawn کنند. هنگامی که علامت مربوط به آن‌ها فعال شود، شما می‌توانید آن‌ها را Spawn کنید. از واحدهای موجود در نژاد لیزاردمن می‌توان به Skink Skirmishers ،Saurus Warriors ،Temple Guard و تعدادی از متحدان حیوانی آن‌ها مانند Feral Bastilodons ،Stegadons و Stegadons اشاره کرد که به موتورهای خورشیدی مجهز هستند و عملکردی مشابه با توپخانه با بُرد بالا را دارند. هنگامی که نیمی از مسیر رسیدن به Fallen Gates را طی کنید، یک واحد پرنده به نام Terradon Riders دریافت خواهید کرد.

دو واحد Stegodons و Bastilodons وحشی هستند؛ به این معنا که شما آن‌ها را به سمت دشمنان آزاد می‌کنید، آن‌ها هم با دیوانگی تمام به آن‌ها حمله می‌کنند و از این لحظه به بعد نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید.

فرمانده High Elves شخصیتی به نام Prince Amendil است که توسط الف‌های پنجه عقابی که تیر پرتاب می‌کنند، گروهی از کمانداران و نیزه‌داران و دو جادوگر ارابه‌سوار (که یکی جادوی سبک و دیگری جادوی سنگین استفاده می‌کند) پشتیبانی می‌شود. نیروهای ویژه الف‌ها هم شامل White Lions of Chrace ،Swordmasters of Hoeth ،Ellyrian Reaver ،Silver Helm cavalry و اژدهای خورشید که بزرگترین واحد حیوانی پرنده است و یک حمله آتشین خطرناک دارد، می‌شوند.

اگر شما هر دو جادوگر الف را به قتل برسانید، امکان استفاده از جادو از آن‌ها سلب می‌شود و نبرد به پایان می‌رسد. من نبرد را دو بار با درجه سختی متوسط بازی کردم که بار اول شکست خوردم و بار دوم پیروز شدم. البته می‌توان گفت پیروزی من بی‌ارزش بود، چرا که نیروهای فراوانی را از دست دادم.

بازی Total War: Warhammer II امسال برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.


منبع venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده