نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

دنباله فیلم تاپ گان Top Gun: Maverick نام دارد

ستاره‌‌ی فیلم محبوب Top Gun، تام کروز، اعلام کرد که نام رسمی قسمت جدید این فیلم Top Gun: Maverick خواهد بود.

تاکنون اطلاعات کم‌وبیشی از مراحل ساخت قسمت جدید و مورد انتظار فیلم Top Gun (تاپ گان) به بیرون درز پیدا کرده است و امروز نیز تام کروز در مصاحبه با سایت اکسس هالیوود (Access Hollywood) نام رسمی قسمت جدید Top Gun را اعلام کرد. به گفته‌ی او، این دنباله Top Gun: Maverick نام خواهد داشت.

Maverick کد نام شخصیت اصلی فیلم اول است؛ خلبان نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، ستوان پیت میچل، با بازی تام کروز. وی در مورد فیلم جدید چنین گفت:   

همان لحن روایی مورد استفاده در فیلم ابتدایی را در فیلم جدید نیز شاهد خواهیم بود. از نظر سبک داستانی و ساختاری به فیلم اول وفادار بوده‌ایم؛ در واقع همان تِم آهنگ هارولد فالترمایر در فیلم جدید هم وجود خواهد داشت. خلبانان باز خواهند گشت، تشنه‌ی سرعت خواهند بود و با هواپیماهایی بزرگ و سریع به پرواز درخواهند آمد.

Tom-Cruise

تام کروز همچنین بدین موضوع اشاره داشت که در فیلم جدید همچون فیلم ابتدایی، خط داستانی حالتی رقابتی و مسابقه‌ای خواهد داشت. پیش از این نیز تهیه‌کننده‌ی فیلم، جری بروکهایمر، تا حدی داستان فیلم جدید را فاش ساخته بود و گفته بود در این فیلم خواهیم دید که هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادها، جایی در آینده نخواهند داشت. اخبار جدید نیز حکایت از این موضوع دارند که برای کارگردانی قسمت جدید تاپ گان، جوزف کوشینسکی، کارگردان فیلم TRON: Legacy (ترون: میراث)، انتخاب اول تیم سازنده است. کوشینسکی و کروز پیش از این سابقه‌ی همکاری با یکدیگر را در فیلم علمی-تخیلی و پسا-رستاخیزی Oblivion (فراموشی)، محصول سال ۲۰۱۳ داشته‌اند.   

سال گذشته بود که فیلم تاپ گان جشن سی سالگی خود را برگزار کرد. این فیلم ساخته‌ی کارگردان فقید هالیوود، تونی اسکات است. در این فیلم علاوه بر تام کروز، کلی مک گیلس، آنتونی ادواردز، وال کیلمر، ریک روسویچ، مایکل آیرون ساید، جیمز تولکان، جان استاکول، تیم رابینز و مگ رایان به ایفای نقش پرداخته بودند. فیلم تاپ گان در بخش موسیقی اورجینال با آهنگ Take My Breath Away برنده‌ی جایزه‌ی اُسکار و گلدن گلوب شد. در سال ۲۰۱۵ نیز فهرست ملی ثبت فیلم ایالات متحده آمریکا، این فیلم را به دلیل تأثیر فرهنگی و تاریخی برجسته‌ و سبک ساختاری زیباشناسانه‌ی آن، در لیست آثار برتر خود قرار داد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده