نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

سازندگان بازی Rocket League برای افزودن شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی با سونی مذاکره می کنند

به نظر می‌رسد سازندگان بازی Rocket League در تلاش هستند تا سونی را برای افزودن قابلیت بازی میان پلتفرمی راضی کنند.

در نمایشگاه E3 2017، استودیو Psyonix اعلام کرد که بالاخره قابلیت بازی میان پلتفرمی برای بازی Rocket League میان بازیکنان ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ فعال شده، اما خبری از این قابلیت برای پلی‌استیشن 4 نیست. سونی همچنان برای صدور مجوز اتصال نسخه پلی‌استیشن 4 بازی به دیگر کنسول‌ها در تردید است، موضوعی که در مصاحبه اخیر جرمی دانهم، مدیر انتشار استودیو Psyonix به آن پرداخته شده است. وی در مصاحبه با Engadget گفت:

تغییرات جزئی پیرامون نحوه ارایه پاسخ آن به ما ایجاد شده، اما در واقع [سونی] همان پاسخ همیشگی را به ما داده است. به طور خلاصه آن‌ها یا می‌گویند که «الان فرصتش نیست» یا «این مورد را در نظر می‌گیریم»، اما هنوز هیچ کاری نکرده‌اند.

دانهم می‌گوید استودیو Psyonix از زمان عرضه بازی Rocket League در سال ۲۰۱۵ تاکنون، به طور ثابت با سونی در ارتباط است و دو کمپانی هر روز با یکدیگر صحبت می‌کنند. بحث ایجاد قابلیت بازی میان پلتفرمی چندین بار مطرح شده است، اما سونی همچنان با درخواست استودیو Psyonix موافقت نمی‌کند.

در سوی دیگر، نینتندو به درخواست استودیو Psyonix برای بازی میان پلتفرمی Rocket League در نینتندو سوییچ درست همان روزی که استودیو درخواست خود را مطرح کرده، پاسخ مثبت داده است. به نظر می‌ر‌سد مایکروسافت به زمان بیشتری نیاز داشته، اما آن‌ها هم پس از گذشت یک ماه با این موضوع موافقت کرده‌اند.

همچنین در مصاحبه مذکور، دانهم گفته است که استودیو Pysonix در محیط بسته به بررسی بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 پرداخته تا از کار کردن آن مطمئن شود و نتایج مثبت بوده‌اند. حال فقط مجوز سونی برای افزوده شدن این قابلیت نیاز است.

سونی علاوه بر Rocket League، اجازه بازی میان پلتفرمی برای بازی Minecraft را هم نمی‌دهد. در نمایشگاه E3، جیم رایان از سونی گفت که کمپانی نگران است که اگر بازیکنانش که برخی از آن‌ها ممکن است کودک باشند، وارد شبکه‌های خارج از کنترل سونی شوند و اتفاق ناگواری رخ دهد. رایان گفته بود:

ما بایستی مراقب مسئولیت‌های خود در قبال بازیکنانمان باشیم. رده سنی بازیکنان بازی Minecraft همه سنین را پوشش می‌دهد، اما برخی از بازیکنانش بسیار جوان هستند. ما با افرادی که همرامان آنلاین می‌شوند در ارتباط هستیم و مراقبشان هستیم و آن‌ها تحت سرپرستی جهان پلی‌استیشن هستند. گذاشتن بازیکنانی که بسیاری از آن‌ها کودک هستند در معرض تأثیرات خارجی که توانایی کنترل و مدیریتشان را نداریم، موردی است که بایستی به دقت در مورد آن فکر کنیم.

دیو مک کارتی از کمپانی مایکروسافت در مصاحبه خود با گیم‌اسپات در جریان نمایشگاه E3 گفته بود که کمپانی برای بازی میان پلتفرمی با سونی صحبت کرده، اما سونی هنوز برای افزودن این ویژگی موافق نیست. وی گفته بود:

امیدوارم آن‌ها هم به ما بپیوندند، چرا که معتقدم این یک کار عالی است که می‌توانیم برای بازیکنانمان انجام دهیم.

در مارس ۲۰۱۶، مایکروسافت رسما اعلام کرد که مشکلی با اتصال ایکس‌باکس لایو به دیگر شبکه‌های بازی از جمله شبکه پلی‌استیشن و سرویس آنلاین نینتندو ندارد.

بازی Rocket League از قابلیت اجرا روی تلویزیون و به صورت قابل حمل برای نینتندو سوییچ پشتیبانی می‌کند و همچنین مجهز به بخش چندنفره محلی و آنلاین است. استودیو Psyonix گفته است بخش چندنفره آنلاین تا هشت بازیکن را پشتیبانی می‌کند. نسخه نینتندو سوییچ بازی Rocket League شامل محتوا، ویژگی‌ها و تمامی بروزرسانی‌های دیگر نسخه‌های بازی است. همچنین این نسخه به خودروهای مبارزه و آیتم‌های شخصی سازی انحصاری از جمله کلاه‌هایی با طرح ماریو و لوییجی مجهز است.

بازی Rocket League در زمستان سال جاری برای سوییچ عرضه خواهد شد، با این حال تاریخ انتشار دقیق آن مشخص نیست. جزئیات بیشتر در مورد این نسخه به زودی افشا خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده