نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل Pro Evolution Soccer 2017

کونامی سعی کرده با Pro Evolution Soccer 2017 یک تجربه غنی از فوتبال را برای اندروید و آیفون به ارمغان بیاورد. با معرفی بازی همراه زومجی باشید.

خبر انتشار رسمی نسخه موبایل بازی Pro Evolution Soccer 2017 یکی از مهم‌ترین اخبار این پلتفرم در چند وقت اخیر بود و حال این بازی رسما برای اندروید و آیفون منتشر شده و ما نیز تصمیم گرفتیم در زومجی معرفی مختصری از بازی داشته باشیم. البته هدف این مطلب نقد نسخه موبایل PES 2017 نیست و صرفا قصد معرفی ویژگی‌های مختلف آن را داریم. در حالی که الکترونیک آرتز تا چند سال پیش، یک بازی موبایل کامل از سری فیفا منتشر می‌کرد، اخیرا تصمیم گرفته تا یک بازی متفاوت از این سری را برای گوشی‌ها منتشر کند که آن‌طور که باید و شاید حس و حال یک فوتبال کامل را به مخاطب نمی‌دهد و در آن باید کارهایی چون جمع‌آوری کارت یا انجام چالش‌های مختلف را انجام دهید. از این‌رو غیبت یک بازی فوتبال کامل روی گوشی موبایل حس می‌شد و هدف PES 2017 و کونامی، پر کردن این خلا است.

اگر نسخه‌های کنسولی یا پی‌سی سری PES را تجربه کرده باشید، با بخش MyClub آشنایی دارید. نسخه موبایل بازی PES 2017 تقریبا حس و حال این حالت را منتقل می‌کند و در آن شما وظیفه‌ای فراتر از صرفا فوتبال بازی کردن دارید. در ابتدای بازی و پس از پشت سر گذاشتن بخش آموزشی که هدفش آشنا کردن شما با کنترل‌های بازی است، می‌توانید نامی برای خودتان برگزینید و پس از آن تیم دلخواه‌تان را انتخاب کنید. تیم‌های مطرح باشگاهی دنیا در این بازی موبایل با اسم واقعی حضور دارند و می‌توانید تیم محبوب‌تان را از بین آن‌ها انتخاب کنید. البته باید در نظر داشته باشید که خبری از بازیکنان اصلی تیم‌ها نیست و شما به رسم بخش Master League سری بازی‌های PES، کار را با یک سری بازیکن کم نام و نشان آغاز خواهید کرد. اما این تازه اول کار است و به مرور قادر خواهید بود با پولی که از بازی کردن یا انجام یک سری کار‌های دیگر مثل آزاد کردن اچیومنت‌ها به دست می‌آورید، بازیکنان جدید و مطرح‌تری را برای تیم‌تان خریداری کنید.

PES 2017 اندروید

با اینکه بازی حجمی معادل یک و نیم گیگابایت دارد، اما باید فایل مربوط به گزارشگر‌های آن را هم جداگانه دانلود کنید

برای خرید بازیکن هم در بازی روش‌های مختلفی وجود دارد؛ برای مثال می‌توانید از طریق ایجنت‌ها اقدام یا حتی در مزایده‌ها شرکت کنید. در کل، این حس آغاز بازی از یک باشگاه تازه‌کار و سپس خرید بازیکنان جدید و بهتر، یکی از ویژگی‌های مثبت بازی به شمار می‌رود که می‌تواند شما را برای تجربه آن جلب کند. درست است که مهم‌ترین بخش یک بازی، گیم‌پلی آن است، اما پیش از آنکه سراغ گیم‌پلی فوتبال بازی کردن بازی برویم، بد نیست اشاره‌ای هم به حالت‌های مختلف بازی داشته باشیم. یکی از آرزو‌های افرادی که دوست دارند بازی‌ای فوتبالی را روی گوشی‌شان بازی کنند، این است که بتوانند آن را همراه با دوستان‌شان هم تجربه کنند. خوشبختانه PES 2017 چنین ویژگی‌ای دارد و در صورتی که بازی روی گوشی شما و دوست‌تان نصب باشد، می‌توانید با بلوتوث به یکدیگر وصل شوید و آن را تجربه کنید. اما این حالت، تنها نوع بازی نیست و شما می‌توانید در مسابقات آنلاین با دیگر گیمر‌ها یا بخش Campaign نیز شرکت کنید و در دومی با کسب پیروزی و امتیازات بیش‌تر، به دسته‌های بالاتر صعود کنید و جوایز بهتری به دست بیاورید. در کل از حیث حالت‌های بازی شاهد تنوع خوبی در PES 2017 موبایل هستیم.

اما در نهایت به گیم‌پلی خود بازی می‌رسیم. راستش را بخواهید در نسخه محدود بازی که مدت‌ها پیش منتشر شده بود، کاربران زیادی از بدقلق بودن کنترل‌های لمسی بازی ناراضی بودند و خب این مشکل در نسخه نهایی هم وجود دارد. درست است که در این حالت کنترل پاس دادن یا شوت زدن کار نسبتا راحتی است، اما حرکت دادن بازیکن که با لمس و نگه‌داشتن سمت چپ صفحه انجام می‌شود، واقعا بد کار شده و بازیکن شما بدون توجه به حرکات انگشت‌تان، در جهت‌های مختلف حرکت می‌کند که این قضیه کار را برای کنترل وی تقریبا غیرممکن کرده است. البته نیازی نیست ناامید شوید؛ چرا که می‌توانید از قسمت تنظیمات به کنترل کلاسیک سوییچ کنید و بازی را با کلید‌هایی که روی صفحه ظاهر می‌شوند کنترل کنید. این حالت کنترل بازی برعکس کنترل لمسی و پیشرفته (!) عالی است و به راحتی با آن می‌توانید بازیکنان را در زمین حرکت دهید، پاس‌کاری کنید یا شوت بزنید. حتی امکان انجام کار‌های پیشرفته‌تری مثل پاس عمقی چیپ یا انجام حرکات تکنیکی نیز با این حالت کنترل امکان‌پذیر و بسیار هم راحت است.

PES 2017 اندروید

بازی اندروید و آیفون PES 2017 به صورت رایگان منتشر شده و خب وجود یک سری محدودیت‌ها در بازی کاملا طبیعی است. اصلی‌ترین محدودیتی که بازی پیش روی شما قرار می‌دهد و تا حد زیادی هم تاثیر آن ملموس است، بحث انرژی است. برای انجام بازی‌ها نیاز به انرژی دارید و هر مسابقه مقدار نسبتا زیادی از انرژی شما را مصرف می‌کند. با این حال سرعت پرشدن مجدد انرژی کُند است و همین باعث می‌شود که پس از انجام چند مسابقه ناچار شوید بازی را برای مدتی کنار بگذارید. البته یک راه دیگر هم دارید و آن هم رفتن به سراغ خرید‌های درون برنامه‌ای است. مساله دیگر در بازی این است که با پول واقعی می‌توان پول درون بازی را شارژ کرد و در نتیجه بازیکنان بهتری به خدمت گرفت که این مساله می‌تواند روی بخش آنلاین بازی تاثیر بگذارد.

نسخه موبایل Pro Evolution Soccer 2017 حجمی تقریبا معادل یک و نیم گیگابایت دارد و خب همین امر انتظارات را از جلوه‌های صوتی و بصری آن بالا می‌برد. از حیث بصری، بازی شرایط خیلی خوبی دارد و طراحی کلی زمین مسابقه یا بازیکنان به خوبی صورت گرفته است. حتی چهره برخی بازیکنان مطرح هم کاملا به خودشان شبیه است و این نشان می‌دهد که سازندگان سرسری از این بخش رد نشده‌اند. اما با اینکه موسیقی‌های خوبی در منو‌ها و بخش‌های مختلف بازی می‌شنویم، جالب است بدانید که حتی با چنین حجمی باز هم باید فایل مربوط به گزارشگر بازی را به صورت جداگانه دانلود کنید. پس در صورتی که می‌خواهید از صدای گزارشگر در طول بازی لذت ببرید، باید سراغ منو بروید و آن را جداگانه دانلود کنید.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

در مجموع با اینکه بازی PES 2017 موبایل یک اثر کاملا بی‌نقص نیست، اما اگر طرفدار فوتبال و بازی‌های شبیه‌ساز آن باشید، بازی‌ای است که قطعا تجربه آن پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی موبایل PES 2017


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده