بازی Prey جز آن دسته از بازی‌هایی است که برای دریافت تروفی‌های آن باید دنیای بازی را زیر و رو کنید. با راهنمای تروفی‌های این بازی همراه زومجی باشید.

مقاله مرتبط

بازی Prey به مخاطب نشان داد که همچنان استفاده از فرمول موجودات بیگانه و حمله به سفینه‌های فضایی و قتل عام کردن انسان‌ها، می‌تواند سرگرم کننده باشد. بازی Prey روایتی خوب و درگیر کننده‌ای در بخش داستانی برای مخاطبان بوجود می‌آورد و المان‌های فضایی و علمی تخیلی این بازی سبب شده است یک سری از ایراد‌های بازی به چشم نیایند. با این‌حال اگر جز تجربه کنندگان بازی Prey هستید، با جست‌وجوی محیط و استفاده‌ی بهینه از فایل‌های ذخیره‌سازی خود، می‌توانید این بازی را پلاتینیوم کنید. با اینکه زمان زیادی از انتشار بازی گذاشته، اما با توجه به جامع بودن تروفی‌های آن و همچنین برای تکمیل‌تر شدن این بخش از مقالات زومجی، سراغ آن رفته‌ایم. 

اطلاعات کلی

  • درجه سختی تروفی‌ها: ۳.۵ از ۱۰
  • مدت زمان تقریبی برای پلاتینیوم کردن بازی: ۳۰ ساعت
  • تروفی‌های آفلاین: ۴۹ عدد (۳۸ تروفی برنز، هفت تروفی نقره، سه تروفی طلا و یک تروفی پلاتینیوم)
  • تروفی‌های آنلاین: ندارد
  • تروفی‌هایی که آن‌ها را از دست خواید داد: ۴۷ تروفی
  • تروفی‌هایی که گلیچ دارند: سه عدد
  • آیا درجه سختی روی دریافت تروفی‌ها تاثیر گذار است؟ خیر
  • حداقل تعداد دفعات بازی کردن: دو دور و نیم

    راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: تمامی تروفی‌های بازی را دریافت کنید

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: به همدلانه‌ترین روش ممکن، بازی را به اتمام برسانید

بازی Prey دارای یک پوینت سیستم است تا سطح همدلی شما را بسنجد. برای دریافت این تروفی حداقل باید +۴ پوینت همدلی داشته باشید. برای به دست آوردن این پوینت‌ها، آسان‌ترین روش این است که شخصیت‌های دکتر ایگوِی، سارا الازر، آرون اینگرم، میکایلا ایلوشین و الکس را نجات دهید. به عبارتی انجام مراحل جانبی متعدد، می‌تواند به شما پوینت همدلی بدهد.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: بازی را بدون کشتن حتی یک انسان به پایان برسانید.

برای دریافت این تروفی نباید انسان‌های داخل بازی را که متحد شما هستند بکشید (کسانی که به شما مراحل فرعی می‌دهند و ماموران امنیتی). همچنین انسان‌هایی که در Crew Quarters ذهن‌شان تسخیر شده است نیز شامل این تروفی می‌شوند. البته در این میان تسخیر شدگان ذهن اگر خودکشی کنند مشکلی نیست ولی شما نباید آن‌ها را بکشید. برای جلوگیری از کشتن آدم‌ها نیز می‌توانید از Disruptor Stun Gun استفاده کنید. در طول بازی تروفی‌هایی هستند که به شما می‌گویند اشخاص مختلفی داخل بازی را بکشید. حال شما می‌توانید قبل از کشتن آن‌ها، بازی را ذخیره کرده و  پس از کشتن شخص مورد نظر، فایل‌های خود را مجدد بارگذاری کرده و به ادامه‌ی بازی خود بپردازید تا در انتها تروفی «هیچ آسیبی نرسانید» را دریافت کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: تمامی انسان‌های موجود در Talos I را بکشید

برای دریافت این تروفی باید تمامی شخصیت‌های انسان داخل بازی را بکشید. به عبارتی این تروفی نقطه عکس تروفی قبل است. برای دریافت این تروفی حواس‌تان به تسخیر شده‌های ذهنی باشد. مراقب باشید خود کشی نکنند یا به صورت تصادفی توسط دشمنان شما کشته نشوند. اگر این اتفاق‌ها رخ دهد، تروفی مورد نظر را دریافت نخواهید کرد. همچنین برای مطمئن شدن از اینکه انسان‌های موجود را کشته‌اید یا نه می‌توانید هر بار از طریق بخش آمار خود در دنیای بازی، گزینه‌ی کشتن انسان‌ها را چک کنید. بهترین راه برای کشتن آدم‌ها این است که به صورت مخفیانه به آن‌ها نزدیک شده، به واسطه‌ی اسلحه Disruptor Stun آن‌ها را متوقف کرده و سریعا اشخاص مورد نظر را بکشید. در این میان یادتان نرود شخصیت دکتر ایگو‌ی را ابتدا نجات دهید. همچنین دانیل شو تنها شخصیتی است که اصلا نمی‌توانید او را بکشید و زنده‌ماندن وی تاثیری روی این تروفی نخواهد گذاشت.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: تو پنج میمیک را در پنج ثانیه کشتی

در طول داستان و محیط‌های بازی Prey، فرصت‌های کمی را برای دریافت این تروفی پیدا خواهید کرد که یکی از آن‌ها محیط Psychotronics است که در طبقه سوم و در آزمایشگاه Labs A یک شیشه چسب زده شده موجود است. حال پشت این شیشه پنج میمیک قرار دارد که اگر به سرعت آن‌ها را بکشید، تروفی مورد نظر را دریافت خواهید کرد. یادتان نرود قبل از این کار فایل‌های خود را ذخیره کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: به واسطه‌‌ی Combat Focus یکی از دشمنان خود را بکشید

برای دریافت این تروفی ابتدا باید از بخش سیستم توانایی‌ درختی بازی، قابلیت Combat Focus I را خریدای کرده و در ادامه آن را روی اسلحه خود قرار دهید. سپس از طریق دکمه‌ی L2 می‌توانید آن را اکتیو کرده و به دشمن مورد نظر شلیک کنید. این نکته را یادتان باشد که ابتدا به حریف ضربه وارد کنید تا کمی از نوار سلامت وی خالی شود و در ادامه با یک شلیک به واسطه‌ی این قابلیت تروفی مورد نظر را دریافت کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: از یک میمیک تقلید کنید.

برای دریافت این تروفی باید قدرت Mimic Matter را خریداری کرده باشید. در ادامه به واسطه‌ی Psychoscope محیط‌هایی را که حدس می‌زنید در آن‌جا میمیک است اسکن کرده و در صورت شناسایی میمیک مورد نظر، از طریق این توانایی خریداری شده خود را به شکل آن شی‌ء درآورید تا این تروفی را دریافت کنید.

Trophy Guide / Prey

توضیح تروفی: از ۲۰ شی‌ء متفاوت تقلید کنید.

برای دریافت این تروفی نیز باید از قدرت Mimic Matter استفاه کرده و آن را روی ۲۰ شیء متفاوت پیاده سازی کنید. به عبارتی باید خود را به شکل ۲۰ شیء مختلف نظیر صندلی و میز در بیاورید. برای انجام این کار تنها کافی است این قدرت را روی اسلحه خود گذشته و شیء مورد نیاز را هدف بگیرید. با هر بار استفاده از این قدرت ۱۰ Psi از دست خواهید داد. در مجموع شما ۱۰۰ Psi دارید و می‌توانید با شارژ مجدد آن‌ها از طریق Psi Hypos مخزن‌شان را پر کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را درطول بازی بسازید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: یک تایفون پاور در اختیار بگیرید.

این تروفی را به صورت خودکار در جریان مرحله Detour دریافت خواهید کرد. جایی که برای اسکن کردن تمامی دشمنان باید قابلیت Psychoscope را خریداری کرده باشید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: یک توانایی مروبط به شاخه انسان را دریافت کنید.

برای دریافت این تروفی باید به سراغ قابلیت‌های خود رفته و از میان قابلیت‌های مربوط به دسته‌های Engineer، Security  و Scientist، یک قابلیت را خریداری کنید. در همان ابتدای بازی در محیط Neuromond Division می‌توانید این تروفی را به راحتی دریافت کنید.

Trophy Guide / Prey

توضیح تروفی: بدون در اختیار گرفتن تایفون پاورها یا قابلیت‌های انسانی بازی را به اتمام برسانید.

از همان اول که بازی را شروع می‌کنید تا نقطه‌ی پایان، نباید از قابلیت‌هایی که برای شما در نظر گرفته شده است استفاده کنید. البته می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید زیرا برای بعضی از تروفی‌ها به قابلیت‌ها و قدرت‌های خود نیاز دارید. برای این کار می‌توانید قبل از استفاده از قدرت مورد نظر، بازی را ذخیره کرده و در ادامه پس از دریافت تروفی، مجددا از فایل‌های ذخیره شده به بازی کردن بپردازید. یادتان باشد که یک دور کامل باید بازی را تجربه کنید. این گفته بدین معنا است که در همان اوایل بازی به هیچ‌وجه نباید از Pod الکس برای فرار کردن استفاده کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: بازی را یک بار فقط از طریق تایفون پاورها و یک بار دیگر فقط از طریق قابلیت‌های انسانی به اتمام برسانید.

در این‌جا می‌بایست دو بار بازی به اتمام برسانید تا تروفی مربوطه را دریافت کنید. همچنین می‌توانید این تروفی را با تروفی No Needles ترکیب کنید. برای این کار طبق دستور زیر عمل کرده و همچنین در اول بازی از طریق Pod شخصیت الکس، فرار نکنید.

دور اول بازی کردن: ابتدا باید تروفی No Needles را دریافت کنید. برای دریافت این تروفی، قبل از تمام کردن، بازی را ذخیره کرده و یک فایل پشتیبان از آن بگیرید. حال بازی را به اتمام رسانده و اپیلوگ را تماشا کنید تا تروفی No Needles را دریافت کنید. سپس فایل‌های خود را بارگذاری کنید. حال تنها یک تایفون پاور را خریداری کرده و بازی را به اتمام رسانده و میان پرده پایانی را مشاهده کنید تا به منوی بازی برگردید.

دور دوم بازی کردن: تا به اینجای کار نصف راه را رفته‌اید. حال یک نیوگیم جدید ایجاد کرده و وارد بازی شوید. در این دور تنها باید قابلیت‌های انسانی را خریداری کرده و بازی را به اتمام برسانید. در انتها، تروفی مورد نظر را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: ۲۰ شیء مختلف در Talos I و اطراف آن را تعمیر کنید.

در طول بازی یک سری آیتم‌های خاص مخصوصا جعبه‌ها هستند که می‌توانید آن‌ها را تعمیر کنید. برای انجام این کار ابتدا باید قابلیت تعمیر را از شاخه مهندسی بخش توانایی‌های بازی خریداری کرده باشید. همچنین تعمیر کردن وسایل مختلف، از شما Spare Parts کم می‌کند که می‌توانید آن‌ها را از لوت کردن دشمنان به دست بیاورید. توجه داشته باشید که اگر قابلیت تعمیر را به سطح دو برسانید، اشیای بیشتری را می‌توانید تعمیر کنید. ازطرفی به واسطه‌ی خرید قابلیت Dismantler می‌توانید وسایل Inventory خود را به Spare Parts  تبدیل کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: ۲۰ شیء مختلف در Talos I و اطراف آن را هک کنید.

برای دریافت این تروفی ابتدا قابلیت Hacking را خریداری کنید و در ادامه به سراغ درب‌ها و گاوصندوق‌های داخل بازی بروید. قابلیت هک کردن مورد استفاده‌ترین قابلیت داخل بازی است و پیشنهاد می‌شود حتما آن را تا آخرین سطح خود که سطح چهار است ارتقا دهید.

Trophy Guide / Prey

توضیح تروفی: از Minedjack استفاده کرده تا یک تسخیر شده‌ی ذهن را آزاد کنید

در مرحله Gathering Echoes محیط Crew Quarters می‌توانید تروفی مورد نظر را به دست بیاورید. برای این کار ابتدا دو قابلیت Psychoshock (باید ابتدا Psychoscope را در اختیار داشته باشید) و Mindjack vا را خریداری کرده و سپس محیط را اسکن کرده تا تسخیر شده‌های ذهنی را مشاهده کنید. در ادامه قابلیت Mindjack را استفاده کرده تا تروفی Deprogramming برای شما آزاد شود.

Trophy Guide / Prey

توضیح تروفی: یکی از دشمنان را زمانی که در هوا است، بکشید

ابتدا قابلیت Kinetic Blast I و از میان زیرمجموعه‌هایش، قابلیت Lifted Field I را خریداری کنید. سپس از طریق قابلیت Lifted Field I یکی از دشمنان را به هوا فرستاده و قبل از اینکه اثر این کار از بین برود، او را بکشید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: زمانی که در قالب یک شی‌ء هستید باید در جاذبه‌ی معمولی، خود را منفجر کرده و ۲۰ متر جا به جا شوید

قبل از انجام هرکاری، فانتوم‌ها را اسکن کنید تا قابلیت Kinetic Blast آزاد شود و میمیک‌ها را اسکن کنید تا قابلیت Morph در دسترس شما قرار بگیرد. حال هر دو آن‌ها را خریداری کرده و به پشت بام ساختمان الکس واقع در وسط Arboretum بروید. دلیل این انتخاب هم این است که فاصله‌ی پشت بام تا زمین بیش از ۲۰ متر است و به راحتی می‌توانید این تروفی را دریافت کنید. حال از Inventory خود یک آیتم مربوط به کرفت کردن را روی زمین انداخته و از طریق Morph خود را به شکل آن در بیاورید. در ادامه به واسطه‌ی Kinetic Blast  خود را از روی پشت بام به پایین پرتاب کنید. این تروفی را می‌توان در محیط‌های مرتفع دیگری نیز دریافت کرد ولی نکته‌ای که در این میان حتما باید رعایت شود این است که، تروفی مورد نظر تنها در مکان‌هایی قابل دریافت است که از جاذبه‌ی معمولی برخوردار هستند.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: از طریق فانتوم جنسیس یک فانتوم تولید کنید.

از منوی قابلیت‌های خود، قابلیت Phantoom Genesis I را خریداری کنید (البته قبلش باید Phantom Shift I را دریافت کرده باشید). حال می‌بایست از طریق فانتوم جنسیس یکی از جسد‌های انسان‌ها را تبدیل به یک فانتوم کنید تا برای شما مبارزه کنند. البته این نکته را یادتان باشد که برای دریافت فانتوم جنسیس جدا از مورد اول، باید Weaverها را اسکن کنید. آن‌ها پرندگانی بزرگ هستند که یک غبار زرد رنگ آن‌ها را احاطه کرده است.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: روی یک انسان از Psychoshock استفاده کنید

در جریان مرحله Gathering Echoes و محیط Crew Quarters یکی از تسخیر شده‌های ذهنی را اسکن کنید تا قابلیت Psychoshock برای شما در دسترس قرار بگیرد. حال این قابلیت را روی تسخیر شده‌های ذهنی انجام دهید تا بلافاصله آن‌ها را بکشید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: به واسطه‌ی الکترواستاتیک برست، دو اوپراتور را همزمان از پای درآورید

برای دریافت این تروفی که از گلیچ برخوردار است باید دو یا بیش از دو اوپراتور را از پای درآورید. برای احتیاط سعی کنید پنج اوپراتور یا بیشتر را به صورت همزمان غیرفعال کنید تا این تروفی را دریافت کنید. از منوی قابلیت‌های خود، تایفون پاور الکترواستاتیک برست را خریداری کرده و آن را تا سطح سه ارتقا دهید. سپس وارد مرحله فرعی Help Luther Glass شوید. حال به اتاقی می‌رسید که پر از اوپراتورها هستند (اوپراتورها در واقع پهبادهای در حال پروازی هستند که از اسلحه‌ شعله افکن یا لیزر برای حمله به شما استفاده می‌کنند). حال نزدیک آن‌ها شده و سریعا از این قابلیت استفاده کنید تا تمامی آن‌ها را به صورت همزمان از پای درآورید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: از تمامی نوع‌های مختلف نوشیدنی‌ها و غذاهای Talos I استفاده کنید.

در طول بازی Prey می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‌های مختلف استفاده کنید تا نوار سلامت خود را بهبود بخشید. بعضی از غذاها را می‌توانید از لوت کردن اجساد به دست بیاورید. البته نوع آن‌ها متفاوت است و نمی‌توان گفت که در اجساد چه نوع غذاهایی موجود است. اما مابقی را می‌توانید در محیط‌های مشخصی پیدا کنید. در ادامه می‌توانید نام تمامی غذاها و نوشیدنی‌ها را از اینجا مشاهده کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: یک اسلحه را تا آخرین سطح ارتقا دهید.

برای اینکه بتوانید یک اسلحه را تا آخرین سطح خود ارتقا دهید، به کیت‌های توسعه اسلحه نیاز دارید. همچنین باید قابلیت‌های مهندسی Repair I،‌ Gunsmith 1 و Gunsmith II را در اختیار بگیرید. به عبارتی ۱۱ پوینت برای قابلیت‌های خود و گرفتن این تروفی کنار بگذارید. از طرفی توجه داشته باشید که بعضی از اسلحه‌ها از سطح ارتقا بالاتری نسبت به مابقی اسلحه‌ها برخوردار هستند. از این‌رو به سراغ اسلحه‌هایی با سطح ارتقا کم نظیر Pistol، Shotgun و Gloo Gun بروید که در مجموع ۱۵ سطح در اختیار دارند.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: از طریق Recycler Charge حداقل ۲۰ شیء مختلف را بازیافت کنید.

بهترین قسمت برای دریافت این تروفی Hardware Labs است. در اتاق Ballistics Lab دو عدد Recycler Charge دریافت خواهید کرد. حال در این محیط قسمتی وجود دارد که پر از صندلی و میز است و شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه بازیافت آیتم‌ها را بلعیده و آن‌ها را تبدیل به منابع مورد نیاز خود بکنید. حال ۲۰ شیء مختلف را بازیافت کرده و تروفی مورد نظر را دریافت کنید. به عبارتی در تمامی مناطقی که پر شده از صندلی و میز می‌توانید این تروفی را به سادگی دریافت کنید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: خود را بازیافت کنید.

برای دریافت این تروفی دقیقا کارهای تروفی قبل را انجام دهید ولی این بار به جای استفاده از Recycler Charge روی آیتم‌های مختلف، باید آن را روی خود آزمایش کنید. برای این کار یک Recycler Charge را پرتاب کرده و به داخل آن بروید. این کار بلافاصله شما را خواهد کشت و این تروفی را دریافت می‌کنید. یادتان باشد که از چیپست Recycler Shielding استفاده نکرده باشید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: تمامی کارمندان Talos I را بیابید.

برای این تروفی باید تمامی اشخاص Talos I را پیدا کنید. در این میان یک نکته وجود دارد و آن‌ هم این است که اکثر اشخاص مورد نظر، در واقع مرده‌اند و باید جنازه‌ی آن‌ها را پیدا کنید. برای اینکه بدانید کدام یک از اشخاص را پیدا کرده و کدام یک را پیدا نکرده‌اید، Inventory خود را باز کرده و به بخش داده رفته و سپس با وارد شدن به بخش آمار خود، اسکرول را پایین بیاورید تا به افراد TransStar و بازدید کنندگان یافت شده برسید.

برای مشاهده اسم تمامی اشخاص به اینجا مراجعه کنید

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: تمامی ایمیل‌های Talos I را بخوانید.

در بازی Prey، در مجموع ۱۹۵ ایمیل وجود دارد و اکثر رایانه‌هایی که باید به سراغ‌اشان بروید، رمزگذاری شده‌اند که اگر به دست‌نوشته‌های اطراف یا کنار اجساد توجه داشته باشید، رمز آن‌ها را پیدا خواهید کرد. همچنین پیشنهاد می‌شود حتما قابلیت انسانی هکینگ را تا چهارمین سطح‌اش ارتقا داده تا از این بابت راحت باشید. در ادامه می‌توانید مکان این ایمیل‌ها را از اینجا مشاهده کنید

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: تمامی TranScribeهای ضبط شده را پیدا کنید.

در واقع TranScribeها، فایل‌های صوتی هستند که باید آن‌ها را به دست بیاورید. همانند دو تروفی گذشته در دنیای بازی آیتم‌هایی تعبیه شده است که باید آن‌ها را در اختیار بگیرید. اما ظاهرا حتما نیازی نیست که تمامی آن‌ها را به دست بیاورید و آن طور که مشاهده شده است، اگر چند عدد از آن‌ها را از دست بدهید، باز تروفی را در اختیار خواهید گرفت. در ادامه هرکدام از این فایل‌ها و مکان آن‌ها در اینجا نوشته شده است.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: در روز اول کاری خود، به واسطه‌ی تیغه‌های هلیکوپتر کشته شوید.

این تروفی را در همان اول بازی می‌توانید دریافت کنید. با شروع بازی لباس خود را پوشیده و به پشت بام بروید. حال یک هلیکوپتر منتظر شما است و تنها کاری که انجام می‌دهید، این است که روی هلیکوپتر پریده و سپس وارد تیغه‌های هلیکوپتر شوید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: از طریق سفینه فضایی Dahl و شخصیت دال از Talos I فرار کنید.

برای دریافت این تروفی باید تمامی شخصیت‌های بازی به جز شخصیت دال را بکشید. اگر این تروفی را با تروفی «من و آن» ترکیب کنید، در طول پلاتینیوم کردن بازی زحمت شما کمتر می‌شود. مهم‌ترین نکته در این میان، این است که این تروفی جزو تروفی‌هایی است که از گلیچ برخوردار هستند. ظاهرا به واسطه‌ی بروزرسانی‌های بازی، دکتر ایگوی در دو نقطه متفاوت ظاهر می‌شود و پس از اعمال جراحی روی شخصیت دال به سراغ دکتر ایگوی در منطقه Neuromod Division رفته و وی را بکشید سپس به Cargo Bay B برگشته و به دنبال دکتر ایگوی در یکی از کانتینرها بگردید و او را بکشید. اگر یکی از این دو نسخه دکتر ایگوی را زنده نگه دارید، تروفی مورد نظر را دریافت نمی‌کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: الکس را به قتل برسانید.

در جریان پایان مرحله اصلی Keys to the Kingdom اگر به شخصیت دال اجازه هک نکردن مخفیگاه الکس را نداده باشید، با وی ملاقات خواهید کرد. زمانی که شخصیت دال و افسر‌ امنیتی‌اش از بین رفتند، به ملاقات شخصیت الکس در دفتر مخفیگاه‌ وی بروید. حال زمانی که با الکس ملاقات کردید و از مخفیگاه خود بیرون آمد، به واسطه‌ی اسلحه‌ی Disruptor Stun Gun وی را بی‌حس کنید تا نتواند فرار کند و در ادامه با اسلحه Pistol به صورت الکس شلیک کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: قبل از به اتمام رساندن ماموریت خود، از طریق Pod الکس از Talos I فرار کنید.

این تروفی از آن‌جایی که یک دور کامل برای به اتمام رساندن بازی به حساب نمی‌آید، یک سری از تروفی‌های موجود را پس از انجام کارهای مربوطه و تمام کردن بازی، دریافت نخواهید کرد. به عبارتی در اوایل بازی و ماموریت Gathering Echoes و قبل از آن، با انجام ماموریت فرعی Who is December? می‌توانید از طریق پاد شخصیت الکس، از Talos I فرار کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: بفهمید چه اتفاقی برای پدر میکایلا افتاده است و به وی بگویید.

برای انجام کامل خط داستانی شخصیت میکایلا باید سه مرحله فرعی Assist Mikhaila Ilyushin، Whistleblower و Mikhaila’s Father را انجام بدهید. در پایان مرحله فرعی سوم، باید گزینه فرستادن فایل‌های صوتی به پی‌سی خود را انتخاب کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: به شخصیت‌های ایگوی، ژانویه و میکایلا کمک کنید.

برای دریافت این تروفی باید به ترتیب سه شخصیت ژانویه، دکتر ایگوی و میکایلا را نجات دهید. در ادامه نحوه نجات دادن هر سه شخصیت دنیای بازی گفته شده است.

شخصیت ژانویه: در همان اوایل بازی با ژانویه (در واقع یک پهباد است) ملاقات خواهید کرد. به هیچ‌وجه او را نکشید.

دکتر ایگوی: در تروفی Adrift به طور کامل انجام این کار توضیح داده شده است.

میکایلا: در جریان مرحله اصلی Rebot در منطقه Power Plant با میکایلا ملاقات خواهید کرد. زمانی که از اتاق خنک کننده خارج شدید، وی را مشاهده می‌کنید که روی زمین یک دفتر نشسته است. با وی صحبت کنید تا مرحله فرعی Assist Mikhaila Ilyushin برای شما آزاد شود. این تروفی را به سرعت (زیر دو ساعت) انجام دهید و در دفتر مربوطه با وی ملاقات کنید.

اگر تمامی این سه شخصیت را نجات دهید، در جریان مرحله اصلی The Keys to the Kingdom و خارج شدن از Power Plant، این تروفی را دریافت خواهید کرد.

Trophy Guide / Prey

توضیح تروفی: تمامی پیام‌هایی را که برای خودتان گذاشته‌اید، پیدا کرده و گوش دهید.

در دنیای بازی ۱۱ پیام قرار دارد که با پیدا کردن آن‌ها، تروفی مورد نظر را دریافت خواهید کرد.

  • در جریان سه مرحله اصلی بازی، سه عدد از این فایل‌ها را پیدا خواهید کرد.
  • ۶ عدد از این فایل‌های صوتی را می‌توانید در پی‌سی مورگان یو که در سوییت وی قرار دارد پیدا کرده و به آن‌ها گوش دهید.
  • یک عدد از این فایل‌ها در گاوصندوق دفتر الکس قرار دارد.
  • آخرین فایل نیز در مخفیگاه الکس قرار دارد و در پایان بازی و مرحله اصلی The Keys to the Kingdom باید آن را به دست بیاورید.

Trophy Guide / Prey

توضیح تروفی: لوکا را کشته و انتقام ابیگیل را بگیرید.

به محیط Crew Quarters بروید. در آشپزخانه این محیط شخصی به نام ویل میچل مخفی شده است. وی را بکشید تا این تروفی را دریافت کنید. در جریان مرحله اصلی Gathering Echoes می‌توانید این تروفی را دریافت کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: شخصیت ژانویه را بکشید.

در جریان مرحله اصلی Speak with January می‌توانید این تروفی را دریافت کنید. زمانی که برای دومین بار به دفتر خود برگشته تا یک ویدیو تماشا کنید، با شخصیت ژانویه آشنا خواهید شد. برای دریافت این تروفی باید وی را بکشید. از آن‌جایی که زنده ماندن، برای سایر تروفی‌ها نیاز است، قبل از انجام این کار بازی را ذخیره کرده و پس از دریافت تروفی، مجدد بازی خود را بارگذاری کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: از نمونه‌های صدای دنیل برای دسترسی به Deep Storage استفاده کنید.

این تروفی را به صورت خودکار در جریان مرحله اصلی Restore From Backup دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: یک آپترامورسمی نورتومی روی شخصیت دال اجرا کنید.

جایزه مرحله فرعی Incapacitate Dahl، این تروفی است که در جریان آن نباید شخصیت دال را بکشید. از طرفی برای دریافت این تروفی باید شخصیت دکتر ایگوی را نکشته باشید. در مرحله اصلی Repo Man وی به شما تماس گرفته و باید او را در دفتر خود ملاقات کنید. پس از ملاقات با دکتر ایگوی، وی به شما می‌گوید که دال را بی‌حس کرده و پیش وی بیاورید. مشکل اینجا است که شخصیت دال منطقه مشخصی روی نقشه بازی ندارد و باید به دنبال آن بگردید ولی، او را در اکثر مواقع می‌توانید در سطح دو منطقه Life Support پیدا کنید. حال پس از پیدا کردن شخصیت دال، به واسطه‌ی اسلحه‌ی Disruptor Stun Gun وی را بی‌حس کرده و از منطقه خارج شوید. به مدت پنج الی ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا دکتر ایگوی دوباره با شما تماس گرفته و در ادامه یک عمل جراحی روی دال انجام خواهید داد. پس از این کار تروفی مورد نظر را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: برای اولین بار شخصیت ژانویه را ملاقات کنید.

در جریان مرحله اصلی Speak with January این تروفی را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: Booster Shots شخصیت میکایلا را بازیابی کرده و او را درمان کنید.

با انجام مرحله جانبی Assist Mikhaila Ilyushin می‌توانید این تروفی را دریافت کنید. در جریان مرحله اصلی Reboot و زمانی که در Power Plant هستید، به دو عدد آسانسور خواهید رسید که یک دفتر کنار یکی از آسانسورها است. حال در این دفتر اداری شخصیت میکایلا را ملاقات کرده و مرحله جانبی Assist Mikhaila Ilyushin را برای خود فعال کنید. یادتان باشد که این مرحله جانبی را باید زیر دو ساعت به اتمام برسانید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: تمامی مجموعه Starbender را خوانده و از انجام این کار پشیمان نشوید.

برای دریافت این تروفی باید ۶ کتاب Starbender را در دنیای بازی Prey مطالعه کرده تا تروفی استاد بلور را دریافت کنید.

کتاب اول: نام این کتاب The Darkstar Anomaly است که در منطقه Crew Quarters می‌توانید آن را به دست بیاورید.

کتاب دوم: نام دومین کتاب My Enemy’s Enemy’s Enemy است که در منطقه Arboretum و در ادامه منطقه Crew Quarters می‌توانید آن را به دست بیاورید. یادتان باشد در منطقه Arboretum یک جسد وجود دارد که باید از روی جنازه آن کارت درب مربوطه را به دست بیاورید.

کتاب سوم: کتاب Spartial Delivery نیز در منطقه Crew Quarters قرار دارد. از سمت راست محیط به طبقه دوم رفته و از روی میز جلوی خود یک کارت بر می‌دارید و در ادامه به طبقه اول و بخش Crew Cabins B بروید. اتاق‌ها را بگردید و کتاب Spartial Delivery را به دست بیاورید.

کتاب چهارم: در منطقه Crew Quarters، زمانی که به آشپزخانه می‌روید، شخص داخل آشپزخانه به شما یک کلید می‌دهد. حال به اتاق وی در Crew Cabins 1 رفته و این کتاب را بردارید.

کتاب پنجم: برای دریافت این کتاب ابتدا باید مرحله فرعی Who is December? را بروید تا کد گاوصندوق را به دست بیاورید. سپس به گاوصندوق اتاق الکس رفته و گاوصندوق را باز کنید. در ادامه به Crew Quarters برگشته و به طبقه‌ی بالایی که Executive Suits نام دارد، بروید. در آخر وارد اتاق مربوط به شخصیت الکس شده و کتاب Crown of Tumbleweed را بردارید.

کتاب ششم: برای کتاب Darkstar Rising وارد Cargo Bay شوید و در یکی از اتاق‌ها می‌توانید این کتاب را برداشته و تروفی مورد نظر را دریافت کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: مرحله Shipping and Receiving را بدون از دست دادن جان انسان‌‌ها کامل کنید.

زمانی می‌توانید این تروفی را دریافت کنید که در حال انجام دادن مرحله اصلی Shipping and Receiving هستید که در جریان آن باید از Cargo Bay B دفاع کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: دکتر ایگوی را نجات دهید.

در جریان مرحله اصلی This Side Up مرحله فرعی  Rescue Dr. Igwe برای شما در دسترس قرار می‌گیرد که سریعا باید آن را انجام دهید. یک کانتینر به شماره ۲۳۱۲ در فضا معلق است و باید به سراغ‌اش رفته و آن را باز کنید تا تروفی مورد نظر را در اختیار بگیرید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: تمامی آیتم‌های داخل زنگ‌های خطر را به دست بیاورید.

بازی Prey دارای ۶ زنگ خطر چسبیده به دیوار است که باید آن‌ها را پیدا کرده و آیتم‌‌های داخل آن‌ها را بردارید. در ادامه محل این ۶ زنگ خطر را مشاهده خواهید کرد که شبیه به درب‌هایی چسبیده به دیوار هستند و یک دایره قرمز رنگ، در وسط آن‌ها قرار دارد. همچنین در بازی یک مرحله فرعی به نام Talos Smuggling Ring نیز تعبیه شده است که در جریان همین تروفی باید آن را کامل کنید.

  • مورد اول: در محیط Arboretum که با در اختیار گرفتن آن، مرحله فرعی مورد نظر شروع می‌شود
  • مورد دوم: محیط Crew Quarters
  • مورد سوم و چهارم: در لابی Talos I
  • مورد پنجم: آزمایشگاه‌های Hardware
  • مورد ششم: محیط Cargo Bay

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: از ماهواره Psychotronics استفاده کرده تا یک تایفون نایتمر را ظاهر کرده یا مرخص کنید.

برای دریافت این تروفی باید دو الی سه تایفون پاور را خریداری کرده باشید. همچنین یادتان باشد که قابلیت تعمیر شما، سطح سه باشد. سپس یک نایتمر را کشته و پنج الی ۱۰ دقیقه صبر کنید. نیازی نیست جای خاصی بروید فقط سر جای خود حرکت نکنید. سپس شخصیت ژانویه (اگر او را نکشته باشید) با شما تماس خواهد گرفت و مرحله فرعی Mixed Signal برای شما فعال می‌شود. با انجام این ماموریت، تروفی مورد نظر را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: به آزمایشگاه شبیه‌سازی برگشته و آزمایش‌های اتاق‌های A، B و C را انجام دهید.

اتاق‌های آزمایش در محیط Neuromod Division قرار گرفته‌اند. باید وارد آن‌ها شده و بازی را که برای شما در نظر گرفته شده است انجام دهید. این تروفی، جز آن دسته از تروفی‌هایی است که در اواخر بازی آن را دریافت خواهید کرد. به عبارتی هر زمان که سه تایفون پاور Kinetic Blast I، Mimic Matter I و Remote Manipulation I را در اختیار گرفتید، می‌توانید به سراغ این تروفی بروید. ترتیب استفاده از قدرت‌ها در اتاق‌های آزمایشگاه نیز به صورت زیر است.

  • اتاق A= استفاده از Kinetic Blast روی قوطی‌های مورد نظر
  • اتاق ‌B= استفاده از Mimic Matter روی صندلی
  • اتاق C= استفاده از Remote Manipulation روی دکمه‌های آبی رنگ

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: فانتوم شیفت تکراری خود را به واسطه‌ی Psychoscope اسکن کنید.

برای دریافت این تروفی باید قدرت Phantom Shift II را خریداری کنید. برای فعال‌سازی این قدرت نیز می‌بایست در طول بازی Etheric Phantomها را اسکن کنید. حال از طریق این قابلیت و Psychoscope خود، می‌توانید از خود یک فانتوم ساخته و آن را اسکن کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: انبار مخفی دکتر کالوینو را پیدا کنید.

در محیط Hardware Labs وارد اتاق کار دکتر کالوینو خواهید شد و انبار مخفی وی نیز در آنجا قرار دارد. حال باید آیتم Dr. Calvino’s Tumbler را در جهت مخالف و جایی که رادیو قرار دارد برده و با استفاده کردن از آیتم مورد نظر، تروفی را دریافت کنید.

راهنمای تروفی / پری

توضیح تروفی: Connectome گوستاف لیتنر برای دکتر ایگوی را پیدا کنید.

با انجام مرحله جانبی Gustav Leitner این تروفی را دریافت خواهید کرد. در جریان مرحله اصلی Before I Give You The key یک تماس از سوی دکتر ایگوی دریافت خواهید کرد و این تماس مرحله جانبی ذکر شده را برای شما فعال می‌کند.


منبع PowerPyx
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده