نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۲

رولینگ: پدربزرگ پدری هری پاتر نام بخش او بوده است

جی کی رولینگ حقیقت جالبی در مورد هری پاتر فاش کرده و گفته است پدربزرگ هری نام بخش وی بوده است.

جی کی رولینگ به تازگی گفته است که پدربزرگ هری پاتر در واقع نام بخش او بوده است. با وجود اینکه مجموعه کتاب‌ هری پاتر در سال ۲۰۰۷ و مجموعه فیلم‌ها چهار سال بعد یعنی سال ۲۰۱۱ به اتمام رسیدند، انجمن طرفدارای پاتر همچنان محتوای جدیدی مرتبط با جهان جادوگری این مجموعه بسیار محبوب را دریافت می‌کنند. از افتتاح شهر بازی‌هایی با طرح هری پاتر گرفته تا عرضه نمایشنامه هری پاتر و کودک نفرین شده و حتی توییت‌های تصادفی که خالق پاتر یعنی جی کی رولینگ، گاهی منتشر کرده و طرفداران را غافلگیر می‌کند. مجموعا از زمان به اتمام رسیدن کتاب‌های اصلی مجموعه، مقدار قابل توجهی اطلاعات و تاریخ از جهان جادویی و منحصر به فرد مجموعه در ۱۰ سال اخیر رونمایی شده است.

بنابراین با توجه به اینکه رولینگ به ارایه اطلاعات و محتوای جدید به طرفداران پاتر ادامه می‌دهد، درخواست برای دریافت محتوای جدید پیرامون جهان جادوگری مجموعه از سوی طرفداران بسیار فراوان است و هیچ رسانه‌ای بیشتر از وب‌سایت تعاملی خود رولینگ به نام Pottermore، در این زمینه مفید واقع نشده است. این وب‌سایت به کاربران اجازه می‌دهد وارد گروه‌های هاگوارتز شوند، اما در کنار این موضوع گلچینی از پیش نمایش هر یک از هفت کتاب اصلی هم در وب‌سایت وجود دارد.

رولینگ در جدیدترین محتوایی که به وب‌سایت Pottermore افزوده است به ارایه چندین بینش جدید و غافلگیرکننده در مورد شجره خانوادگی واقعی هری پرداخته است. رولینگ می‌گوید ریشه خاندان پاتر به جادوگری غیرعادی از قرن دوازدهم به نام لینفرد از ستینچکومب باز می‌گردد، شخصی که ابتدا لقب پاترر (The Potterer) را یدک می‌کشد و سپس به نام ساده‌تر آن یعنی پاتر شناخته شد. اما بزرگترین خبر به بخشی از مطلب مربوط می‌شود که رولینگ نام و سرگذشت پدربزرگ پدر هری به نام هنری پاتر را افشا کرد؛ شخصی که میان دوستان و نزدیکان خود به نام هری پاتر شناخته می‌شود. بنابراین نوه هنری، جیمز پاتر، تصمیم گرفت نام پدربزرگش را روی تنها پسر خود بگذارد که نهایتا تبدیل به معروفترین جادوگر جهان می‌شود.

هری پاتر

علاوه بر فراهم کردن ریشه نام هری پاتر، رولینگ اعلام کرد که هنری پاتر هم در نوع خود جادوگر بزرگی بوده است. هنری در جریان خدمتش در ویزنگموت از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۱، به طور عمومی آرچر اورموند، وزیر جادو را به علت منع جادوگران از کمک به مردم عادی در جنگ جهانی اول محکوم کرده و ایجادگر جنجالی در انجمن جادوگران بود. در ضمن حمایت هنری از مردم عادی یکی از دلایل اصلی حذف شدن خاندان پاتر از اعضای مقدس بیست و هشت بود؛ فهرستی از ۲۸ خانواده انگلیسی در انجمن جادوگران که هیچ جد عادی ندارند و دارای خون خالص جادوگری هستند.

اما میراث هنری در خانواده پاتر ادامه پیدا کرد. پسرش فلیمونت، پس از موفقیت گسترده در صنعت معجون که بخش بزرگی از آن وابسته به معجون درمان مو اسلیکزی بود و ثروت خانواده را سه برابر کرد، نهایتا با همسرش به نام ایفیمیا ازدواج کرد. آن‌ها پس از مدت‌ها صاحب فرزندی به نام جیمز شدند و با وجود اینکه به اندازه‌ای زنده بودند که بتوانند ازدواج جیمز با لیلی را شاهد باشند، آن‌ها موفق به ملاقات با نوه خود هری نشدند. نهایتا که هر دو به علت کهولت سن به بیماری مسری دراگون پوکس دچار شدند و سریعا فوت کردند. بنابراین مانند دیگر اطلاعات که رولینگ در مورد تاریخ جهان جادوگری خود به اشتراک گذاشته، داستان خاندان پاتر هم گاهی غم انگیز و گاهی دلربا است، اما بدون شک اطلاعات هیجان انگیزی در مورد تاریخ یکی از معروفترین و مهمترین خاندان جادوگران را به اشتراک می‌گذارد.


منبع screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده