// سه شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۱

Fuze Code Studio به کودکان امکان برنامه نویسی روی نینتندو سوییچ را می‌دهد

نرم‌افزار Fuze Code Studio به واسطه‌ی زبان برنامه‌نویسی فیوز بیسیک به بچه‌ها اجازه می‌دهد روی نینتندو سوییچ بازی‌های خود را توسعه دهند.

کمپانی‌های زیادی هستند که با انتشار برنامه‌های مختلف سعی دارند دانش بچه‌ها در زمینه برنامه‌نویسی را افزایش دهند. در این میان فیوز (Fuze)، سازنده زبان برنامه‌نویسی فیوز بیسیک، جز همین دسته از کمپانی‌ها به حساب می‌آید. در زبان برنامه‌نویسی فیوز بیسیک، فیوز با الهام‌گیری از زبان بیسیک کمپانی مایکروسافت، سعی کرده است سادگی خاصی را برای استفاده‌کنندگان به وجود بیاورد و تا به حال از این زبان برنامه‌نویسی روی پلتفرم‌هایی نظیر Apple II یا کمودور 64 استفاده شده است.

حال طبق جدیدترین اخبار بازی، کمپانی نینتندو اعلام کرده است که نرم‌افزار Fuze Code Studio به کاربران امکان می‌دهد که با زبان برنامه‌نویسی فیوز بیسیک و روی پلتفرم نینتندو سوییچ بازی‌های دوبعدی و سه‌بعدی بسازند. این نرم‌افزار امکان دسترسی به حسگر‌های حرکتی و کنترلر‌های جوی‌کان سوییچ را به مخاطبان می‌دهد. در مورد کدنویسی هم البته صفحه لمسی خود کنسول می‌تواند برای تایپ کردن گزینه‌ی مناسبی باشد؛ اما جدای از آن اگر قصد دارید به بهترین شکل ممکن روی نینتندو سوییچ برنامه‌نویسی کنید، می‌توانید از کیبور‌های USB نظیر کیبورد مخصوص نینتندو سوییچ استفاده کنید و از برنامه‌نویسی لذت ببرید.

برنامه فیوز بیسیک روی نینتندو سوییچ

زبان برنامه‌نویسی فیوز بیسیک در تابستان سال آینده از طریق فروشگاه eShop نینتندو در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. البته تا زمانی که نرم‌افزار Fuze Code Studio آزمایش نشده باشد، نمی‌توان گفت که به کاربران تا چه اندازه آزادی عمل خواهد داد.


منبع Theverge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده