نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱

سونی در حال برنامه ریزی ساخت دو فیلم فرعی دیگر از مجموعه اسپایدرمن است

این‌طور به نظر می‌رسد که سونی ساخت دو فیلم فرعی دیگر از شخصیت‌های شرور اسپایدرمن را در سر می‌پروراند.

میستریو و کریوِن شکارچی دو شخصیت شرور بعدی مجموعه فیلم‌های اسپایدرمن خواهند بود که شاید سونی پیکچرز تصمیم بگیرد که هر کدام از آن‌ها را در فیلمی جداگانه قرار دهد. علی‌رغم اینکه استودیو مارول، اسپایدرمن را محور اصلی دنیای سینمایی مارول قرار داده است، گویا از طرف دیگر سونی قصد دارد برنامه‌های خاص خود را برای دنیای مرد عنکبوتی پیاده کند. تقریباً یک ماه پیش بود که سونی حضور تام هاردی را برای بازی در فیلم ونوم تأیید کرد. فیلم ونوم سال آینده اکران خواهد شد و کارگردان آن روبن فلیشر است که سابقه‌ی کارگردانی فیلم‌هایی همچون Gangster Squad (جوخه گانگستر) و Zombieland (سرزمین زامبی‌ها) را در کارنامه‌ی خود دارد. به این لیست باید فیلم Silver & Black (نقره‌ای و سیاه) را هم اضافه کنیم که قرار است کارگردانی آن را جینا پرینس-بایدوود بر عهده گیرد.     

دیگر چندان جای شک و شبهه‌ای باقی نمانده است که سونی فکر ساخت فیلم‌های دیگری از مجموعه‌ی اسپایدرمن را نیز در سر می‌پروراند (احتمال دنباله‌دار شدن آن‌ها هم وجود دارد). گویا سونی از موفقیت فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) اطمینان داشته و به هر نحوی سعی به گسترش دادن دنیای اسپایدرمن دارد. با اینکه هنوز جزئیات زیادی از ساخت اسپین‌آف‌های میستریو و کریون شکارچی در دست نیست، این‌طور به نظر می‌رسد که دو فیلم بعدی سونی در رابطه با این دو ضدقهرمان خواهد بود.

Kraven

هالیوود ریپورتر مصاحبه‌ی مفصلی با تام راتمن، مدیر سونی پیکچرز، داشته است و در مورد اسپین‌آف‌های در حال ساخت اسپایدرمن هم با وی گفتگو کرده است. هنگامی که از تام راتمن در مورد ایده‌ی اسپین‌آف‌های آتی سونی سؤال پرسیده شد، به صورت اتفاقی صحبت از دو شخصیت میستریو و کریوِن شکارچی به میان آمد. از آنجایی که خبری از ساخت فیلم دیگر در میان نبود، این‌طور می‌توان برداشت کرد که دو فیلم بعدی سونی پیکچرز در مورد این دو شخصیت شرور دنیای کمیک است و داستان هر کدام در فیلمی جداگانه به نمایش درخواهد آمد.      

سونی نگاه کاملاً متفاوتی به دنیای شخصیت‌های اسپایدرمن داشته و قصد وسیع کردن بیش از پیش این جهان را دارد. پیش از این نیز سونی عجله‌ی خود را با ساخت دنیای مرتبط با فیلم The Amazing Spider-Man 2 (مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲) نشان داده بود؛ عجله‌ای زیاد برای ساخت پروژه‌ی طولانی و البته بی‌سرانجام Sinister Six (شش شرور) که تجربه‌ای تلخ برای سونی به همراه داشت. اگر سونی قصد دنبال کردن همان دیدگاه سابق را داشته باشد و بخواهد برای هر کدام از شخصیت‌ها فیلمی جداگانه تدارک ببیند، جدای از اینکه کاری منحصربه‌فرد است، تصمیمی با ریسک بالا خواهد بود.       

با این حال باید به این نکته اشاره داشت که شخصیت‌های ونوم، بلک کت و سیلور سیبل در کمیک‌ها گاهی اوقات وجهه‌ای قهرمانانه از خود نشان داده‌اند، ولی این موضوع در مورد میستریو و کریون شکارچی صدق نمی‌کند و این دو شخصیت اکثر مواقع به عنوان عاملی تهدید‌کننده و شخصیتی شرور و منفی به تصویر کشیده شده‌اند. قرار دادن هر کدام از این دو شخصیت در نقش اصلی فیلمی جداگانه امری بعید و تا حدی ناممکن به نظر می‌رسد. نشان دادن همزمان شخصیت ضدقهرمان و شرور آن‌ها در کنار ایجاد حس هم‌ذات‌پنداری بیننده با این دو و ارتباط دادنش با ریشه‌های مجموعه‌ی اسپایدرمن، کاری بسیار دشوار خواهد بود.

Mysterio

اگرچه صحبت‌هایی از ساخت دو فیلم از این دو شخصیت وجود دارد، ولی اینکه ساخت کدام یک به واقعیت بپیوندد و روزی بر پرده‌ی سینما به نمایش درآید، هنوز مشخص نیست. مطمئناً طرفداران مجموعه‌ی اسپایدرمن اشتیاق زیادی برای دیدن این دو شخصیت در فیلم‌های بعدی این مجموعه دارند؛ ولی بعید به نظر می‌رسد که این اشتیاق در مورد ساخت فیلم‌هایی جداگانه از آن‌ها نیز به همین اندازه باشد. جدای از این موضوع، سونی پیکچرز در حال حاضر مشغول ساخت دو فیلم فرعی از مجموعه‌ی اسپایدرمن است و کار کردن روی فیلم‌های سوم و چهارم چندان منطقی نیست و نوعی شتاب‌زدگی محسوب می‌شود. نیازی به گفتن ندارد که طرفداران این مجموعه نیز همچون کوین فِیگ، مدیر استودیو مارول، همچنان سردرگم‌اند که این دنیاهای جداشده به نحوی به یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند یا خیر.

شایان ذکر است که فیلم Spider-Man: Homecoming قرار است در تاریخ ۷ جولای ۲۰۱۷ (۱۶ تیر ماه ۱۳۹۶) به روی پرده‌های سینما برود. تام هالند، مایکل کیتون، زندیا، دونالد گلاور، جیکوب باتالون، لورا هریر، تونی ریولوری، تاین دالی، بوکیم وودبین، مریسا تومه و رابرت داونی جونیور از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Venom نیز  قرار است با بازی تام هاردی در نقش ادی بروک/ونوم، در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهرماه ۱۳۹۷) اکران شود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده