نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲

بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy کاملا از نو ساخته شده است

سازندگان بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy اعلام کردند که به کد‌های نسخه اصلی این بازی‌ها دسترسی نداشته‌اند.

بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy تقریبا یک هفته دیگر منتشر خواهد شد و حال استودیو ویکاریوس ویژنز، سازنده این بازی، طی مصاحبه‌ای اطلاعات جدیدی از آن منتشر کرده است. بنا به گفته سازندگان، تیم سازنده بازی به کد‌های نسخه‌های اصلی این بازی‌ها دسترسی نداشته و در نتیجه بازی را کاملا از ابتدا ساخته است. دن تانگی، طراح بازی، در این مورد گفت:

تقریبا تمامی اجزای بازی را از نو ساخته‌ایم. استودیو ناتی‌داگ برای این بازی موتور خاصی طراحی کرده بود که توانست نهایت استفاده را از قدرت کنسول پلی‌استیشن 1 ببرد. با این حال پس از این کنسول، دیگر هرگز از این موتور بازیسازی استفاده نشد و در نتیجه هیچ‌یک از مواردی که توسط آن ساخته شده بودند، برای ما هم قابل استفاده نبود. به همین دلیل هم ما به هیچ کد یا منبع خاصی دسترسی نداشتیم و همه چیز را خودمان از نو خلق کردیم.

البته تانگی اعلام کرد که درست است آن‌ها هیچ کد خاصی نداشتند، ولی به لطف سونی و ناتی‌داگ توانستند به مدل‌های سه بعدی شخصیت‌ها و آیتم‌ها دسترسی داشته باشند. البته باز هم قضیه به همین سادگی نبود و این مدل‌ها فرمت عجیبی داشتند که باعث شد سازندگان زمان زیادی را صرف تبدیل آن‌ها به فرمت رایج کرده و از آن‌ها در خلق جهان و شخصیت‌های بازی استفاده کنند. همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه، کارا ماسی، تهیه‌کننده بازی، اعلام کرد که سازندگان برای اینکه مطمئن شوند نسخه‌های پلی‌استیشن 4 به بازی‌های اصلی وفادار هستند، آن‌ها را در ویدیو‌هایی با یکدیگر مقایسه کرده‌اند. همچنین سازندگان برای اطمینان پیدا کردن از کیفیت بازی، سراغ گیمر‌های حرفه‌ای رفته و از آن‌ها خواسته‌اند بازی را آزمایش کنند.

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy در تاریخ ۹ تیر منتشر خواهد شد و شامل ریمستر سه بازی Crash Bandicoot، Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back و Crash Bandicoot: Warped می‌شود. همچنین کوکو، خواهر کرش، در هر سه بازی به عنوان یک کاراکتر قابل‌بازی حضور خواهد داشت.


منبع AOTF
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده