نویسنده: محسن حقانی
// جمعه, ۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

معرفی بازی موبایل Telepaint، بازی رایگان هفته اپ استور

بازی موبایل Telepaint یکی از منحصربه‌فردترین و در عین حال اعتیادآورترین بازی‌های پازل برای آیفون و آیپد است. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی آیفون و آیپد Telepaint، ساخته استودیو اسید نِرو (Acid Nerve) که با قیمت ۳ دلار در دسترس است، در فروشگاه اپ استور به عنوان بازی رایگان این هفته، به‌صورت کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفت. شما می‌توانید تا آخر هفته آینده (پنجشنبه ۱۲ بامداد) بازی Telepaint را برای تبلت و گوشی‌های خود با پلتفرم‌ ‌‌‌iOS تهیه کنید.

انتشار یک بازی پازل منحصربه‌فرد و در عین‌حال اعتیادآور چیزی نیست که مکررا در فروشگاه اپ استور شاهد آن باشیم؛ اما زمانی که در میان تعداد زیادی بازی ناامید کننده در این سبک با اثری مانند Telepaint روبه‌رو می‌شویم، واقعا لذت‌بخش است. بازی آیفون Telepaint یکی از بهترین نمونه‌ها در زمینه ارائه یک تجربه بی‌نظیر در ژانر بازی‌های پازل پلتفرمینگ برای دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم ‌iOS است که با ارائه‌ی یک گیم‌پلی ساده، منحصربه‌فرد و در عین حال فوق‌العاده اعتیادآور، شما را از ابتدا تا انتها پای گوشی یا تبلت نگاه می‌دارد. شما در بازی Telepaint نقش یک سطل رنگ را بازی می‌کنید که در تلاش است تا با عبور از موانع و معماهای گوناگون از طریق دروازه‌های تعبیه‌شده (پورتال) به دوست قلم‌موی خود برسد و او را از موقعیت‌های خطرناک نجات دهد.

Telepaint گیم‌پلی و مکانیزم فوق‌العاده‌ای را در ژانر بازی‌های پازل ارائه می‌دهد که تجربه آن برای هر شخص علاقه‌مند به این سبک واجب است

اگر به ژانر بازی‌های پازل پلتفرمر علاقه یا آشنایی داشته باشید به‌سرعت به مکانیزم گیم‌پلی در بازی Telepaint واقف خواهید شد. کنترل در بازی‌های معمایی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های بازی به‌شمار می‌رود و این مورد در Telepaint نیز فوق‌العاده نرم و روان است. شما از این نظر، حتی در نمایشگر‌های کوچکی مانند صفحه‌ی نمایش آیفون 4 هم مشکلی از بابت کنترل بازی نخواهید داشت. هسته گیم‌پلی در Telepaint به گونه‌ای است که بازیکن با لمس پورتال‌های تعبیه‌شده باید آنها را به صورت یک به یک با یکدیگر لینک کند و مسیر حرکت کاراکتر اصلی بازی را با توجه به موانع و معماهای متفاوت بازی، مشخص کند. در راه رسیدن سطل رنگ دوست‌داشتنی به دوست خود، معماهای کاملا متفاوت با مکانیزم‌های گوناگونی وجود دارند. زمانی که مرحله مورد نظر آغاز می‌شود، کاراکتر بازی به صورت خودکار تا زمانی که مرحله فعلی با موفقیت به پایان برسد یا با شکست روبه‌رو شود، شروع به حرکت خواهد کرد؛ لذا زمان‌بندی در حل پازل‌های بازی با توجه به اینکه بازیکن کنترلی روی حرکت شخصیت اصلی ندارد، بسیار مهم است. شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن پورتال‌های مربعی شکل بازی را به درستی با یکدیگر لینک کنید تا مسیر درست پیش روی حرکت شخصیت اصلی بازی قرار گیرد.

با پیشروی بازیکن در طول مراحل، بازی Telepaint مکانیزم‌های بیشتری از صرفا لینک کردن پورتال‌ها در مقابل بازیکن قرار می‌دهد. به عنوان مثال، بلوک‌هایی در مسیر حرکت کاراکتر اصلی قرار دارند که شما باید آنها را به قسمت‌های دیگر محیط حرکت دهید و همین‌طور کلیدهایی که قفل‌های رمزگاری‌شده با رنگ‌های متفاوت را باز می‌کنند، پریز‌هایی که بلوک‌های متفاوت در محیط را ظاهر یا ناپدید می‌کنند و خیلی موارد بیشتر که همه و همه به خلق یک گیم‌پلی خارق‌العاده و اعتیادآور در بازی Telepaint کمک بسیاری کرده‌اند. Telepaint شامل بیش از ۱۰۰ مرحله معمایی متفاوت می‌شود که در ۶ بخش جداگانه قرار داده شده‌اند. همراه تمام ویژگی‌های اشاره‌شده مربوط به گیم‌پلی، در طول مراحل Telepaint شما هیچ‌وقت احساس سردرگمی نخواهید داشت. هر کانسپت مربوط به مکانیزم بخش‌های مختلف مراحل بازی، به‌صورتی فوق‌العاده ساده‌ در ابتدا به بازیکن معرفی می‌شود و عملکردهای آنها با پیشروی، یکی پس از دیگری در طول مراحل، پیشرفته و پیچیده‌تر می‌شوند. با پیشرفت در مراحل بالاتر و انتهایی بازی، معماها فوق‌العاده چالش برانگیز می‌شوند و شما باید از نهایت توان خود و تمام قابلیت‌های حل معماها که در طی مدت صرف‌شده با Telepaint کسب کرده‌اید، برای حل آنها استفاده کنید. روی هم رفته، گیم‌پلی در بازی موبایل Telepaint تمام چیزی است که می‌توان از یک بازی پازل خلاقانه و سرگرم‌کننده انتظار داشت.

در بخش طراحی بصری، Telepaint در عین سادگی فوق‌العاده است!

در بخش طراحی بصری و گرافیک، Telepaint در عین سادگی فوق‌العاده است و به سرعت تحسین بازیکن را برمی‌انگیزد. زیبایی شناسی به سبک بازی‌های قدیمی و حالت ۱۶ بیت چیزی نیست که امروزه در ساخت بازی‌های زیادی شاهد آن باشیم. خوشبختانه بازی Telepaint یکی از بهترین نمونه‌ها در طراحی بصری به سبک بازی‌های قدیمی است که در نمای دوبعدی و ترکیب‌بندی رنگی فوق‌العاده، ارائه‌ی کم‌نظیری در بخش بصری است. طراحی کاراکتر اصلی بازی و انیمیشن‌های مربوط به او بسیار نرم و روان صورت گرفته است. شخصیت اصلی در حین حرکت یا تلپورت لکه‌های رنگی گوناگونی را روی محیط هر مرحله می‌پاشد که در کنار انیمیشن‌های جذاب طراحی‌شده برای آن، نمای بسیار زیبایی به محیط‌های بازی می‌بخشد. موسیقی‌های بازی نیز مانند بخش بصری در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارند. با استفاده از تم موسیقی دهه‌ هشتادی نئون نوآر، بازی Telepaint یکی از گوشنواز‌ترین موسیقی‌های متنی را که در یک بازی پازل می‌توانید بشنوید به ارمغان می‌آورد. کل حرکات و فعل و انفعالات در بازی نسبت به موسیقی پس‌زمینه در بیش از ۱۰۰ مرحله متفاوت همگام‌سازی شده است و از این نظر Telepaint یکی از بهترین نمونه‌های موسیقی در خدمت گیم‌پلی است.

| |

در نهایت، بازی Telepaint با ارائه یکی از منحصربه‌فردترین مکانیزم‌های طراحی شده در ژانر بازی‌های پازل، به‌صورتی باورنکردنی یک تجربه کم‌نظیر یا شاید بی‌نظیر را به شما ارائه می‌دهد. اگر به ژانر بازی‌های پازل با چاشنی سکوبازی علاقه دارید یا به دنبال یکی از بهترین بازی‌های ساخته‌شده در این سبک هستید، به هیچ عنوان تجربه بازی Telepaint را از خود دریغ نکنید. هم‌اکنون می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق فروشگاه اپ استور برای تبلت یا گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل ‌iOS به صورت کاملا رایگان تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Telepaint


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده