نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹

مشکلات سرورهای بازی Final Fantasy 14 به علت حملات DDoS است

اسکوئر انیکس می‌گوید مشکلات سرورهای بازی Final Fantasy 14 به علت حملات DDoS فراوان است.

اخیرا بازی Final Fantasy 14 با مشکلات فراوان شبکه دست و پنجه نرم می‌کند که نارضایتی فراوان طرفداران را به دنبال داشته است. حال اسکوئر انیکس در جدیدترین اخبار بازی گفته است که این مشکلات نشات گرفته از حملات DDoS هستند. در پست منتشر شده در وب‌سایت رسمی بازی، کمپانی بروزرسانی تازه‌ای در مورد مشکلات سرورهای بازی که از زمان عرضه جدیدترین بسته الحاقی آن به نام Stormblood به وجود آمده، ارائه داده است.

در این بروزرسانی آمده است که سرورهای آمریکای شمالی بازی مورد حمله قرار گرفته‌اند و تیم فنی کمپانی برای برطرف کردن ایرادات به مشکل خورده است:

تایید می‌کنیم از تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) با حملات DDoS از سوی منبع نامشخصی مواجه شده‌ایم که سرورهای بازی Final Fantasy XIV در دیتاسنتر آمریکای شمالی را مورد هدف قرار داده است.

در ادامه پست آمده است:

کارکنان بخش فنی ما از هر روشی برای برطرف کردن این مشکل استفاده می‌کنند؛ اما به علت اینکه روش حملات به طور مداوم در حال تغییر است، امکان جلوگیری از آن‌ها وجود ندارد و حملات ادامه دارند. ما از هر روشی برای بررسی و تلاش برای متوقف کردن حملات استفاده می‌کنیم.

همان‌طور که در پست مذکور هم آمده است، حملات DDoS طوری طراحی شده‌اند که با ارسال اطلاعات بسیار فراوان به سرورها، پروسه بارگذاری اطلاعات را با مشکل مواجه کنند و موجب کاهش شدید کارایی سرور و حتی از کار افتادن آن به علت حجم بالای درخواست شوند. حملات DDoS معمولا تلاش‌های هماهنگی هستند که تعداد بی‌شماری رایانه شخصی به طور همزمان یک سری سرور را مورد هدف قرار می‌دهند. اسکوئر انیکس می‌گوید:

به خاطر این حمله، سرورهای بازی، تجهیزات و ارتباطات شبکه ما در سطح گسترده‌ای زیر بار سنگین قرار گرفته‌اند که موجب قطع شدن از سرورهای بازی و مشکل برای ورود به سرورها شده است. کارکنان فنی ما روی اقداماتی علیه این حملات کار می‌کنند.

کمپانی همچنین به بازیکنان اطمینان داد که با وجود حملات فراوان، خطری اطلاعات شخصی آن‌ها در حساب‌های کاربری بازی فاینال فانتزی 14 را تهدید نمی‌کند:

با وجود حملاتی که تجربه می‌کنیم، صرفا تعداد فراوانی تلاش برای دسترسی به سرورها صورت گرفته، پس اطلاعات شخصیت‌ها و اطلاعات شخصی ثبت‌شده در حساب کاربری در معرض خطر لو رفتن نیستند.

افرادی که بسته الحاقی Stormblood را پیش‌خرید کرده بودند، از تاریخ ۲۶ خرداد تجربه بازی را آغاز کردند و دسترسی به سرورها برای بقیه بازیکنان از تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) آغاز شد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده