نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۲

صداپیشگان لیان و کلر در بازی Resident Evil 2 remake حضور ندارند

صداپیشگان لیان کندی و کلر ردفیلد به تصمیم کپکام در بازی Resident Evil 2 remake حضور نخواهند داشت.

یکی از اخباری که در هیاهوی نمایشگاه E3 2017 در هفته گذشته از چشمان رسانه‌ها دور ماند، امروز بازتاب گسترده‌ای در میان بازیکنان و به‌خصوص طرفداران رزیدنت اویل داشت: آلیسون کورت برای بازی Resident Evil 2 remake صداپیشه شخصیت کلر ردفیلد نخواهد بود و صداپیشه لیان کندی هم برای ایفای نقش خود بازنخواهد گشت.

طبق گفته هر دو صداپیشه، دلیل اینکه هیچ‌یک برای تکرار نقش خود در بازی Resident Evil 2 remake بازنگشته‌اند این است که کپکام تصمیم گرفته از صداپیشگان خارج از سندیکای صداپیشگان برای لیان و کلر استفاده کند.

در ویدیوی منتشر شده توسط کورت در جریان نمایشگاه E3 2017، وی گفته است که تولیدکننده بازی Resident Evil 2 remake حدود یک سال و نیم پیش با وی تماس گرفته و در مورد تکرار نقش کلر با وی صحبت کرده است. سپس دو کمپانی برای بومی‌سازی و موشن کپچر پروژه وارد مناقصه با کورت شده‌اند.

یک کمپانی در لس آنجلس موفق به بستن قرارداد با کورت شده؛ اما در مارس ۲۰۱۶ (اسفند ۹۴/فروردین ۹۵) با ارسال پیامی گفته است از این بازیگر کانادایی برای نقش کلر ردفیلد استفاده نخواهد کرد و کورت جای خود را با یک صداپیشه خارج از سندیکا عوض کرده است. کورت می‌گوید:

من مسلما این کار را انجام می‌دادم؛ چرا که می‌دانم شما از من می‌خواهید که انجامش دهم و واقعا از حمایت شما سپاسگزارم.

وی افزود:

از خشم شما نسبت به کپکام و دیگر افراد درگیر متشکرم. اما متاسفانه، تا جایی که من می‌دانم، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند از اعضای خارج از سندیکا برای صداپیشگی شخصیت‌ها استفاده کنند.

کورت گفته است که استفاده کمپانی از صداپیشگان خارج از سندیکا ارتباطی به تظاهرات و اعتراضات سندیکای SAG-AFTRA ندارد و تصمیم پیش از اعتراضات گرفته شده است. سندیکای صداپیشگان کانادا که ACTRA نام دارد، مانند همتای آمریکایی خود به اعتراض مشغول است.

کورت در یک ویدیوی دیگر گفته است که اگر کپکام تصمیم عدم استفاده از وی و دیگر صداپیشگان را جهت ایجاد نوآوری در بازی گرفته، وی به تصمیم آن‌ها احترام می‌گذارد؛ اما در صورتی که تصمیم تنها برای استفاده از افراد خارج از اتحادیه گرفته شده باشد، این تصمیم بی‌احترامی به صداپیشگان و مخصوصا طرفداران است.

متیو مرسر، صداپیشه شخصیت لیان کندی هم در زمان مشابه تایید کرد که نقشی در این نسخه از بازی ندارد. مرسر گفته است تجربه‌ای مشابه با کورت را پیرامون این پروژه داشته است.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده