نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲

فیلم جدید مجید مجیدی نماینده احتمالی در اسکار 2018

قرارداد اکران فیلم پشت ابرها، ساخته مجید مجیدی بسته شده تا این فیلم شانس بالایی برای حضور در اسکار 2018 داشته باشد.

در اسکار 2017 فیلم فروشنده اصغر فرهادی نماینده ایران بود که در نهایت هم توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را دریافت کند. حال در جدید‌ترین اخبار سینما، اعلام شده که احتمالا فیلم پشت ابرها، ساخته جدید مجید مجیدی، نماینده ایران در اسکار 2018 خواهد بود. مجیدی فیلم جدید خود را در کشور هند ساخته و مراحل فنی آن اخیرا به پایان رسیده است. به همین دلیل هم این کارگردان مطرح کشورمان قرارداد اکران فیلم خود را اخیرا با سینما استقلال بسته تا این فیلم گزینه اول نماینده ایران در اسکار 2018 باشد.

با توجه به قرارداد ثبت‌شده، فیلم پشت ابرها قرار است اواخر شهریور در ایران اکران شود. با این حال احتمالا اولین رونمایی از این اثر، در جریان جشنواره فیلم ونیز خواهد بود. مجید مجیدی چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود که پشت ابر‌ها ادامه‌ای بر فیلم‌های قبلی وی است:

این فیلم هم ادامه‌ای بر فیلم‌هایی است که من تا به حال ساخته‌ام. هر فیلمی که من ساخته‌ام بخشی از یک کلیت است مثل یک بدنه واحد اما هر فیلم هم برای خودش یک شخصیت جدا دارد. مانند درختی که یک تنه دارد و فیلم‌ها مثل شاخه‌های آن هستند؛ بخشی از درخت هستند اما با مسیری متفاوت و شخصیت‌هایی متفاوت. فیلم‌ها یک روند را تشکیل می دهند. نمی‌توانی آنها را جدا کنی و یک چیز دیگر از آن دربیاوری. همه فیلم‌های موفق من بخشی از فیلم اول من هستند. همه شاخه‌ها مثل هم نیستند، شاخه‌هایی هستند که از یک جا تغذیه می‌شوند. ما آنها را تفکیک نمی‌کنیم، آن را هرس می‌کنیم. به این معنی نیست که می‌گذاریم هر جا خواستند بروند. با انرژی بیشتری آن را هدایت می‌کنیم. این انرژی در همه جای مجموعه هست. به ما ایده‌های بهتری می‌دهد تا همه درخت را ببینیم. آن را قوی‌تر می‌کند آن را باثبات‌تر می‌کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده