نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰

تمام بازی های انحصاری پلی استیشن 4 در سال ۲۰۱۸ در نیمه ابتدایی سال عرضه می‌شوند

سونی به احتمال زیاد بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۸ را در نیمه ابتدایی سال عرضه خواهد کرد.

کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2017 چندان دلخواه طرفداران نبود. مدت زمان کنفرانس نسبت به سال‌های گذشته کمتر بود، خبری از غافلگیری و معرفی بازی جدیدی نبود و بسیاری از بازی‌های به نمایش درآمده تاریخ انتشار دقیقی نداشتند. به نظر می‌رسد سونی متوجه ناامیدی طرفداران شده و از این‌رو اعلام کرده است که تمامی بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4 که برای عرضه در سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده‌اند، به احتمال زیاد در نیمه ابتدایی سال عرضه خواهند شد.

این خبر توسط شاون لیدن، مدیر شعبه آمریکا بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، منتشر شد. لیدن در مصاحبه اخیر خود با وبسایت تلگراف گفت که او و کمپانی از انتقادات وارده به سونی پیرامون کنفرانس خبری مطلع هستند. او سپس تاریخ عرضه بسیاری از بازی‌های به نمایش درآمده در این رویداد را تایید کرد. لیدن در پاسخ به انتقادات مربوط به عدم وجود بازی انحصاری در نیمه دوم سال جاری گفت:

راستش را بخواهید، ما نیمی از سال ۲۰۱۷ را سپری کرده‌ایم و این طبیعت ساخت بازی است.

وی افزود:

من بازی‌هایی را که قرار است در جریان تعطیلات سال نوی میلادی عرضه کنیم، احساس می‌کنم و بازی Gran Turismo Sport هم پاییز امسال عرضه می‌شود. نمی‌دانم که برنامه قبل از کنفرانس را تماشا کرده‌اید یا خیر؛ اما بازی مذکور نمایش فراوانی در این برنامه داشت. فکر کنم توجه فراوانی از سوی کمپانی به این بازی معطوف است. تمامی بازی‌هایی که قرار است در سال ۲۰۱۸ عرضه شوند هم در نیمه ابتدایی سال عرضه می‌شوند؛ پس به احتمال زیاد تمامی این بازی‌ها تا ۱۲ ماه آینده عرضه خواهند شد.

در صورتی که این اتفاق رخ دهد، بدون شک سونی و پلی‌استیشن 4 بازار نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۸ را تصرف خواهند کرد. با وجود بازی‌هایی مانند بازی Spider-Man، بازی God of War، بازی Days Gone و بازی Shadow of the Colossus، معلوم نیست که چرا سونی قصد دارد عرضه بازی‌هایی را که تکانه آن‌ها در نیمه اول سال جاری ایجاد شده است، به نیمه اول سال آینده موکول کند. متاسفانه، تمامی شاخص‌ها نشان‌دهنده این هستند که سونی بازی خاصی برای عرضه در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ نخواهد داشت و لیدن هم موفق به اشاره به مورد خاصی نشد.

در هر صورت، خبر امروز بدون شک برای طرفدارانی که امیدوار بودند اطلاعات بیشتری در مورد تاریخ انتشار این بازی‌ها، به جز عبارت ۲۰۱۸، دریافت کنند، خوب محسوب می‌شود. با این حال می‌توان مقصر اصلی در ناامیدی طرفداران را استراتژی سونی در سال‌های اخیر دانست: معرفی کردن خیلی زود بازی‌ها. درست است که مشاهده تیزر کوتاهی از یک بازی سونی موجب خوشحالی طرفداران می‌شود، اما هنگامی که سال آینده همان بازی را بدون تاریخ انتشار مشخص مشاهده کنید، موجب ناامیدی شما خواهد شد. امید می‌رود سونی این مشکل را در آینده حل کند؛ چرا که تنها علت موفقیت سونی با این استراتژی به عدم وجود بازی انحصاری ایکس‌باکس وان قابل رقابت با این بازی‌ها از سوی مایکروسافت باز می‌گردد. ایکس‌باکس وان ایکس به تنهایی مشکل فراوانی برای سونی ایجاد نخواهد کرد؛ اما قدرت این کنسول و وجود تعداد فراوانی بازی انحصاری بدون شک برای سونی مشکل‌ساز خواهد شد.

در حال حاضر، طرفداران می‌توانند منتظر عرضه این بازی‌های انحصاری در نیمه ابتدای سال ۲۰۱۸ باشند و برای نیمه دوم سال هم جهت معرفی بازی جدید از سوی سونی صبر کنند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده