نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

صحبت‌ های رایان گاسلینگ در مورد قسمت دوم فیلم Blade Runner

طبق گفته‌ رایان گاسلینگ، دنیس ویلنوو، کارگردان قسمت دوم فیلم مورد انتظار Blade Runner، به حال و هوای فیلم ابتدایی این مجموعه وفادار بوده است.

رایان گاسلینگ، بازیگر قسمت جدید فیلم Blade Runner (بلید رانر)، با اشاره به کلیت فضای دنباله‌ی این فیلم گفت که همان حس‌وحال و انرژی قسمت پیشین در فیلم Blade Runner 2049 نیز وجود دارد. فیلم ابتدایی Blade Runner محصول سال ۱۹۸۲ و به کارگردانی ریدلی اسکات است. هریسون فورد پروتاگونیست این فیلم و ایفاگر نقش شخصیت ریک دِکارد بود که با نام بلید رانر نیز شناخته میشد؛ ریک دِکارد مأمور تعقیب، شناسایی و رفع خطر احتمالی انسان‌هایی با ژن مصنوعی و موسوم به رپلیکانت بود.  

پس از ۳۵ سال از اکران شاهکار ریدلی اسکات، دنیس ویلنوو تصمیم به ساخت قسمت دوم این اثر علمی-تخیلی گرفت. در دنباله‌‌ی این فیلم، رایان گاسلینگ شخصیت بلید رانر جدید خواهد بود؛ وی افسر اداره‌ی پلیس لس آنجلس است و با نام مأمور K شناخته می‌شود. مأمور K پی می‌برد که خطری بزرگ بشریت را تهدید می‌کند، با آگاهی از این موضوع وی تصمیم می‌گیرد که به دنبال ریک دِکارد بگردد که به صورت اسرارآمیزی ۳۰ سال است ناپدید شده و خبری از وی نیست؛ مأمور K امید دارد با پیدا کردن ریک دِکارد، از وی برای رفع خطری بزرگ کمک گرفته و جلوی فاجعه را پیش از رخ دادن بگیرند.

Ryan-Gosling
رایان گاسلینگ هنگام حضور در فستیوال فیلم سینما یوروپ (CinemaEurope) در شهر بارسلونای اسپانیا، طی گفتگویی کوتاه با خبرنگار سایت هالیوود ریپورتر (The Hollywood Reporter)، اطلاعات کوتاه، ولی نسبتاً مهمی را در مورد فیلم Blade Runner 2049  فاش کرد. وی به احتمال پاسخگویی برخی سؤالات باقیمانده از فیلم ابتدایی Blade Runner، توسط فیلم جدید نیز اشاره داشت. صحبت‌های وی را با هم می‌خوانیم:   

بنا به دلایلی فیلم ابتدایی، اثری کلاسیک و برتر است. فیلم Blade Runner دارای داستانی بسیار عمیق، قوی و فراموش‌ناشدنی است. بیش‌تر از اینکه سؤالات شما را پاسخ دهد، برای‌تان سؤالات بی‌پاسخ باقی می‌گذارد؛ در آن زمان هم به عنوان کودکی کم سن‌وسال درک این موضوع برایم آسان نبود. عادت داشتم داستان خطی باشد و سروته آن در چهارچوب ذهنی من بگنجد. شخصاً به عنوان یک طرفدار از اینکه قرار است به برخی از سؤالات باقیمانده از فیلم ابتدایی پاسخ داده شود و به دنیای آن فیلم برگشته و برخی از گره‌های داستانی باز شود، بسیار هیجان‌زده‌ام.     

رایان گاسلینگ همچنین نظر طرفداران را که خواستار پایبند بودن به فیلم ابتدایی بودند را تا حدودی تأیید کرد و گفت:

فیلم Blade Runner 2049 دنیس ویلنوو به حال و هوای فیلم ابتدایی وفادار است و علاوه بر آن ویژگی‌های جدیدی را نیز به آن اضافه کرده که آن را تبدیل به اثری عالی می‌کند؛ البته فیلم به گونه‌ای نیست که کاملاً تحت‌تأثیر فیلم ریدلی اسکات بوده باشد.  

مطمئناً حضور هریسون فورد در نقش ریک دِکارد، امری نوستالوژیک و یادآور خاطرات زیادی از فیلم‌های دهه‌ی ۸۰ وی است و علاوه بر این فاکتوری مهم در جلب نظر طرفدارن و اعتماد بیش‌تر آن‌ها به کیفیت فیلم جدید است. وی چهره‌ی اصلی فیلم تحسین‌شده‌ی Blade Runner بود. می‌توان گفت که با بازی در فیلم Star Wars: Episode VII – The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) و ایفای نقش شخصیت هان سولو پس از چیزی نزدیک به سی سال، وی آشتی دوباره‌ای با سینما داشت و باعث شد علاقمندان به این بازیگر محبوب باز هم منتظر تکرار نقش‌آفرینی‌های خاطره‌انگیز وی باشند.

Harrison-Ford

طی سالیان اخیر، هالیوود علاقه‌ی زیادی به بازسازی و ساخت دنباله‌ی فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی قدیمی داشته است  و بعضی از این فیلم‌ها و مجموعه‌ها به اثری عالی تبدیل شده‌اند که توانسته‌اند نام خود را از زیر سایه‌‌ی آثار ابتدایی خارج کنند، ولی خب برخی از آن‌ها هم انتظارات را برآورده نساخته‌اند و هم از نظر کیفی و هم تجاری با شکست مواجه شده‌اند. با این حال انتظارات از فیلم Blade Runner 2049 بالا خواهد بود و دلیل این امر هم حضور هریسون فورد، رایان گاسلینگ و کارگردانی دنیس ویلنوو است. دنیس ویلنوو، کارگردانی فیلم‌هایی چون فیلم Prisoners (زندانیان)، Enemy (دشمن)، فیلم Sicario (سیکاریو) و فیلم Arrival (ورود) را در کارنامه‌ی خود دارد که همگی آثار موفق و تحسین‌شده‌ای هستند.

فیلم Blade Runner 2049 در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۷ (۱۴ مهر ماه ۱۳۹۶) اکران خواهد شد.

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده