نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲

صحبت های مدیر بتسدا پیرامون برنامه Creation Club بازی Fallout 4 و اسکایریم

مدیر بتسدا در مصاحبه اخیر خود در رابطه با جنبه‌های مختلف برنامه Creation Club بازی Fallout 4 و اسکایریم سخن گفته است.

از زمان رونمایی برنامه جدید Creation Club برای دو بازی Fallout 4 و  بازی Skyrim در جریان کنفرانس خبری بتسدا در نمایشگاه E3 2017، ابهاماتی پیرامون این برنامه به وجود آمده و بسیاری دوست دارند بدانند که چه چیزی این برنامه را از مادهای پولی متمایز می‌کند. پیت هاینز، مدیر بخش بازاریابی بتسدا در مصاحبه اخیر خود با وب‌سایت گیم‌اسپات در این مورد صحبت کرده و گفته است که این برنامه قرار نیست روی عملکرد کنونی مادها تاثیرگذار باشد. هاینز می‌گوید:

برنامه Creation Club مورد جدیدی بود که تیم در مورد آن می‌گوید: «ما قصد داریم به ساخت موارد جدید برای بازی اسکایریم و بازی Fallout 4 ادامه دهیم و قصد داریم اکوسیستمی طراحی کنیم که برای هر دو بازی کار کند، اما قصد داریم مادها را به همان شکلی که هستند رها کنیم و قصد نداریم عملکرد آن‌ها را تغییر دهیم.» ما در واقع می‌خواهیم این کار را خودمان انجام دهیم اما از سازندگان خارجی و حتی افرادی که با ساخت ماد معروف شده‌اند هم استفاده کنیم، اما نه به عنوان مادساز، بلکه به عنوان یک بازی‌ساز که با ما برای ساخت محتوای بازی کار کند، نه ماد. هر چیزی که این اشخاص قصد ساختنش را داشته باشند بایستی معیارهای مشخصی را رعایت کنند تا چراغ سبز دریافت کند. امکان افزودن چیزی که قبلا ساخته و منتشر کرده‌اید وجود ندارد که بیایید و بگویید: «من می‌خواهیم این را از طریق برنامه Creation Club منتشر کنم.» این رویکرد Creation Club نخواهد بود.

هاینز در ادامه تاکید کرد که برنامه مذکور با مادها فرق می‌کنند و هر چیزی که از طریق Creation Club عرضه شود، محتوای رسمی بازی خواهد بود:

این محتوا مثل بسته‌های الحاقی کوچک هستند، اگر چه احتمالا این روش خوبی برای توصیف آن‌ها نیست. اما این محتوا به صورت داخلی تولید می‌شوند یا به صورت داخلی با همکاری سازندگان خارجی. تمامی آن‌ها به طور کامل داخل تیم ساخته شده و روی هر سه پلتفرم به یک روش کار می‌کنند. آن‌ها تضمین شده، با فایل‌های ذخیره شما سازگار هستند و برخلاف مادها موجب غیرفعال شدن اچیومنت‌ها یا تروفی‌ها نمی‌شوند. آ‌نها با تمامی بسته‌های الحاقی سازگار هستند و در صورت نیاز برای مناطق مختلف بومی سازی می‌شوند. آن‌ها به عنوان محتوای رسمی ساخته شده توسط استودیو ما منتشر می‌شوند.

هاینز مثالی برای توصیف این محتوا آورده و آن را با پروسه برون سپاری ساخت منابعی با اولویت پایین‌تر مقایسه کرده است. در این حالت، استودیوهای داخلی بتسدا روی ساخت محتوا و منابع بزرگتر تمرکز می‌کنند و افراد خارجی مسئولیت ساخت محتوای دیگر را دارند:

بخشی از بازی وجود دارد که توسط افرادی خارج از استودیو ساخته می‌شود. برای مثال، ما نیازمند تعداد فراوانی گلدان هستیم، اما ما تمام روز را مشغول ساخت گلدان نمی‌کنیم، اعضای داخلی بستدا روی محتوای بزرگتر کار می‌کنند و گلدان‌ها برون سپاری می‌شوند تا توسط شخص دیگری ساخته شوند. محتوا [Creation Club] از برخی جهات شبیه همین پروسه است. تمامی این محتوا رسمی هستند، ما برخلاف پلتفرم‌ها هیچ مشکلی با چیزی که شما بخواهید به چیزی که می‌سازید اضافه کنید نداریم و کار ما فقط تضمین کیفیت است. این محتوا توسط ما به عنوان محتوای رسمی مدیریت و سپس به برنامه افزوده می‌شوند.

یکی دیگر از منابع شک و تردید بازیکنان نسبت به برنامه Creation Club مربوط به قیمت گذاری آن است. در رونمایی اولیه بتسدا به اعتباری اشاره شده بود که امکان خریداری آن وجود دارد تا بتوانید با استفاده از آن محتوای موجود در برنامه را خریداری کنید. با توجه به اینکه هیچ محتوای خاصی برای برنامه Creation Club رونمایی نشده است، هاینز نمی‌توانست از قیمت چیزی سخن بگوید، اما آگاهی بیشتری در مورد محتوایی که قرار است با آن مواجه شوید را ارایه داد:

نهایتا ما شاهد محتوایی که منتشر می‌شود خواهیم بود، اما قرار نیست این محتوا قیمت فراوانی داشته باشد؛ قرار است محتوای موجود در برنامه چیزهای کوچکی باشند که شما می‌توانید به بازی خود اضافه کنید. قیمت‌ها متنوع خواهند بود. همانطور که پیش می‌رفتیم چاره‌ای اندیشیدیم. راستش را بخواهید، همه چیز به افرادی بستگی دارد که روی محتوا کار می‌کنند. قیمت گذاری بر عهده آن‌ها خواهد بود. آن‌ها برای ساخت محتوا اعلام آمادگی می‌کنند و سپس در صورتیکه درخواست‌شان با موافقت مواجه شد، کار را شروع می‌کنند. اگر آن‌ها مادسازانی بودند که مورد قبول واقع شدند، آن‌ها دیگر مادساز نخواهند بود و تبدیل به بازی‌ساز می‌شوند. هنگامی که چراغ سبز دریافت کنند، آن‌ها هم مانند هر سازنده دیگری برای چیزی که بسازند دستمزد دریافت خواهند کرد.

برنامه Creation Club قرار است تابستان آتی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده