// شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹

چه انتظاراتی از مایکروسافت در E3 2017 داریم؟

 یکی از مورد انتظارترین کنفرانس‌های E3 2017، مربوط به مایکروسافت است، چرا که آن‌ها قرار است به طور کامل از قدرتمند‌ترین کنسول تاریخ رونمایی کنند. چه انتظارهایی باید از مایکروسافت داشته باشیم؟ با زومجی همراه باشید.

کنسول اسکورپیو به تنهایی کنفرانس مایکروسافت را به یکی از مورد انتظارترین‌ها تبدیل کرده است

E3 امسال برای مایکروسافت بسیار متفاوت‌تر از یکی دو سال اخیر است و به نوعی می‌توان گفت اگر در آن سنگ تمام نگذارد، باز همانند چند سال گذشته، سرنوشت امیدوار کننده‌ای در انتظارش نخواهد بود. دلایل زیادی وجود دارند که E3 سال ۲۰۱۷ را برای مایکروسافت بسیار حیاتی کرده‌اند و گیمرهای بسیار زیادی چشم به کنفرانس این کمپانی دوخته‌اند. اما چرا این کنفرانس برای مایکروسافت این قدر مهم تلقی می‌شود؟ خب، برجسته‌ترین نکته ماجرا این است که مایکروسافت می‌خواهد قدرتمند‌ترین کنسول بازی تاریخ صنعت گیم را معرفی کند! نکته از این برجسته‌تر نمی‌توان یافت! همه ما می‌دانیم که مایکروسافت با معرفی کنسول ایکس‌باکس وان در زمان مدیریت دن متریک، اشتباهاتی را به بار آورد که نسل را حداقل از نظر فروش و محبوبیت به رقیب سر سختش باخت. مایکروسافتی که با کنسول ایکس‌باکس 360 به محبوبیت فراوانی رسیده بود، در یک شب، در یک معرفی نا امید کننده از ایکس‌باکس وان، بسیاری از طرفداران خود را به سمت کنسول رقیب هدایت کرد. اما حالا مایکروسافت یک شانس دیگر به دست آورده است تا بتواند بخش اعظمی از اشتباهات خود را که مربوط به کنسول می‌شود جبران کند.

بنابراین نمایشگاه 2017 E3، و معرفی کامل پروژه اسکورپیو که بالاخره نام اصلی این عقرب قدرتمند در آن مشخص خواهد شد، از مهم‌ترین بخش‌های مراسم امسال برای مایکروسافت به شمار می‌رود. یکی از نکات امیدوار کننده کنفرانس امسال این است که مایکروسافت در چند ماه اخیر بسیاری از معرفی‌های زمان‌بری را که می‌توانست E3 را به کنفرانسی خسته کنند تبدیل کند انجام داده و حالا ۹۰ دقیقه فرصت دارد تا به بهترین شکل ممکن چشمان جدیدترین کنسول صنعت بازی‌های ویدیویی را به روی گیمرها باز کند. اما آیا موفق خواهد شد؟ امیدوارم!

Project Scorpio

در چند ماه گذشته مایکروسافت اقدامات مختلفی برای اسکورپیو و همچنین ایکس‌ باکس وان انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان معرفی قدرت سخت‌افزاری اسکورپیو اشاره کرد و نشان داد که یک کارت گرافیک فوق‌العاده قدرتمند ۴۰ واحدی و ۱۲ گیگ رم و قلب تپنده ۳.۲ گیگاهرتزی قرار است قوی‌ترین کنسول صنعت بازی‌های ویدیویی را به ارمغان بیاورند.

از کنسول ایکس باکس اسکورپیو که بگذریم، مایکروسافت در طول این چند سال حتی از نظر بازی‌های انحصاری آن طور که باید قدرتمند نشان نداد. درست است که بازی‌‌های فوق‌العاده‌ای مثل Gears of War 4 یا Forza Horizon 3 را عرضه کردند اما تنها با مقایسه زمان انحصاری‌های کنسول ایکس‌باکس 360 با ایکس‌باکس وان، می‌توان متوجه شد که مایکروسافت نمره خوبی در این زمینه نمی‌گیرد. مسئله زمانی پیچیده‌تر می‌شود که این کمپانی در طول چند وقت اخیر کارهای عجیب دیگری انجام داده که طرفداران خود را ناامید‌تر از گذشته کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پدیدار شدن ابری سیاه و تاریک از بازی‌های لغو شده اشاره کرد. لغو کردن بازی مورد انتظار Scalebound و تعطیل کردن ناگهانی استودیو Lionhead از جمله اتفاقاتی بود که طرفداران این کنسول را بسیار ناامید کرد.

با توجه به این شرایط و خالی بودن دست مایکروسافت در بازی‌های انحصاری، حداقل نسبت به رقیبش، مایکروسافت باید فکری برای این بخش بکند. اما آیا برای E3 معرفی‌های شگفت‌انگیزی خواهد داشت؟ امیدوارم!

اما در E3 2017 چه انتظارهایی باید در مورد کنسول اسکورپیو و بازی‌ها از سوی مایکروسافت داشته باشیم؟

Project Scorpio

کنسول اسکورپیو: نام اصلی، قیمت، طراحی و زمان عرضه

همانطور که پیش‌تر گفتم، مایکروسافت جزییات سخت‌افزاری اسکورپیو را اعلام کرده و زمان زیادی را برای E3 خود خریده است. بنابراین شاید تنها لحظه‌ای از زمان کنفرانس به بخش سخت‌افزاری این کنسول پرداخته شود که احتمالا به صورت یک تریلر خواهد بود. اما بزرگ‌ترین و بدون شک، مهم‌ترین موردی که برای اسکورپیو مطرح است، قیمت این کنسول قدرتمند محسوب می‌شود. قیمت این کنسول می‌تواند حتی موفقیت آن را تضمین کند، درست همانطور که قیمت ایکس‌باکس وان این کنسول را شدیدا عقب انداخت.

اما چه حدود قیمتی می‌توان از این کنسول انتظار داشت؟

قیمت بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار برای اسکورپیو می‌تواند حتی طرفداران سونی را به فکر خرید کنسول دوم بندازد، چه برسد به طرفداران پر و پاقرص ایکس‌باکس

صحبت‌های بسیار زیادی در مورد قیمت این کنسول در دنیای آنلاین صورت گرفته. برخی‌ها قیمت ۴۰۰ دلار را برای این کنسول پیش‌بینی کرده‌اند و برخی دیگر نیز قیمت فضایی ۱۰۰۰ دلار. این قیمت‌ها زمانی تخمین زده شد که فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس، این کنسول را یک دستگاه «ممتاز» معرفی کرد. مسئله دیگری که باعث می‌شود قیمت‌های عجیبی به ذهن‌مان خطور کند، این است که مایکروسافت اعلام کرده که از این کنسول در حال حاضر انتظار  فروش نجومی ندارد و کنسول اصلی خود در بازار رقابت فروش را روی همان ایکس‌باکس وان اس متمرکز کرده است که همین حالا نیز در برابر پلی‌استیشن 4 پرو قرار می‌گیرد.

بنابراین کنسول اسکورپیو قطعا قیمتی بالاتر از ایکس‌باکس وان اس خواهد داشت که بسته به شرایطی مانند میزان هارد کنسول قیمتی بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار دارد. در همین حال مایکل پچر، تحلیلگر نام آشنای صنعت گیم، قیمت بیش از ۴۰۰ دلار را برای این کنسول پیش‌بینی کرده است. اما دو نکته در این میان وجود دارد. ابتدا این‌که احتمالا طبق سنت همیشگی سن کنسول‌‌ها، ممکن است قیمت ایکس‌باکس وان اس با ورود کنسول اسکورپیو کاهشی جزیی پیدا کند؛ به طور مثال قیمت آن به ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار برسد. نکته دوم این که بعید است مایکروسافت برچسب قیمتی بسیار بیشتر از کنسول پلی‌استیشن 4 پرو به کنسول تازه وارد خود بچسباند.

پس می‌توان چند سناریو را در مورد این کنسول مورد انتظار پیش بینی کرد:

تنها یک قیمت فضایی کافی است تا باز هم شاهد اتفاقات بدی برای مایکروسافت و ایکس‌باکس باشیم و
یک قیمت مناسب شاید حتی باعث شکوفایی دوباره ایکس‌باکس شود

مایکروسافت پروژه اسکورپو را یک کنسول واقعا ممتاز معرفی کند که فقط برای گیمرهایی که واقعا برای بازی پول می‌دهند ساخته شده است. کنسولی که از کنسول پلی‌استیشن بسیار قوی‌تر است و سعی دارد آن‌‌هایی را که به گرافیک بالا و وضوح 4K اهمیت می‌دهند سمت خود بکشاند؛ با این تفاسیر می‌توان قیمتی بیش از ۵۰۰ دلار را برای این محصول در نظر داشت.

سناریو دوم این است که مایکروسافت در حال حاضر بخواهد آن طرفداران همیشگی و پر و پاقرص ایکس‌باکس را نگه دارد و آن‌هایی را هم که ابتدای راه نسل هشتم از دست داده به سمت خود بازگرداند. با این تفاسیر قیمت ۴۰۰ دلار می‌تواند گزینه مورد نظر مایکروسافت و محتمل‌ترین حدس ممکن باشد.

اما سناریو آخر به همان کاهش قیمت کنسول ایکس‌باکس وان اس مربوط می‌شود. در صورتی که کنسول ایکس باکس وان اس قیمتی ۲۰۰ دلار یا حتی پایین‌تر را به دست آورد، آن وقت راه برای ایکس‌باکس اسکورپیو باز می‌شود و از طرفی هم می‌توان فروش بیشتر کنسول ایکس‌باکس وان اس را انتظار داشت. در آن صورت حتی افرادی که پلی‌استیشن 4 دارند، می‌توانند به فکر کنسول دوم خود باشند!

تاریخ عرضه، طراحی و اسم

همچنین زمان و شکل و شمایل و اسم این کنسول مطرح است. تا این لحظه، مایکروسافت کنسول اسکورپیو را تنها برای تاریخ تعطیلات ۲۰۱۷ معرفی کرده است. چیزی بین ماه اکتبر و دسامبر. نکته مهم در مورد تاریخ کنسول این است که بسیاری از سازندگان بازی با مایکروسافت اعلام هماهنگی کرده‌اند تا بازی خود را برای کنسول اسکورپیو بهینه کنند که از جمله آن‌‌ها می‌توان به بازی Shadow of War اشاره کرد که در تاریخ ۱۰ اکتبر نیز عرضه می‌شود. اما مسئله دیگر این است که کنسول اسکورپیو قبل از عرضه خود باید آمادگی کاملی برای آپدیت Redstone 3 ویندوز 10 داشته باشد که به نظر می‌رسد این آپدیت قرار است تا تاریخ ماه سپتامبر آماده شود. بنابراین نیاز به حدس و گمان زیادی نیست و به احتمال زیاد همان ماه اکتبر شاهد عرضه کنسول خواهیم بود.

از نظر ظاهری نیز، با توجه به تصاویر منتشر شده از کیت‌های توسعه اسکورپیو، احتمالا شاهد کنسولی کوچک‌تر یا هم اندازه ایکس‌باکس وان اس، اما با زبان طراحی نسبتا متفاوت خواهیم بود. بدون شک مایکروسافت با کنسول ایکس‌باکس وان اس، یکی از زیباترین کنسول‌های بازی را عرضه کرد و امیدواریم که این سلیقه را در کنسول قدرتمند خود نیز به خرج دهد. اما مایکروسافت چه اسمی برای این کنسول انتخاب خواهد کرد؟ مدتی شایعه شده بود که این کنسول قرار است با نام Xbox One Pro عرضه شود که با توجه به نام Playstation 4 Pro کاملا بعید به نظر می‌رسد. از طرفی زمزمه نام Xbox One X به گوش می‌خورد که محتمل‌تر به نظر می‌رسد. باید منتظر ماند و دید این عقرب چه اسمی برای خود انتخاب خواهد کرد.

Forza Motorsport

اما مایکروسافت چه بازی‌‌هایی خواهد داشت؟

Forza Motorsport قوی‌ترین مهره‌ای است که می‌توان قدرت این عقرب زهردار را بیرون بکشد؛ بازیی که استودیویی به معنای واقعی کار‌بلد پشتش است

در ابتدا و بدون هیچ شکی، باید گفت بازی‌های Crackdown 3 ،Sea of Thieves ،State of Decay 2 و احتمالا بازی Minecraft در کنفرانس حضور خواهند داشت. اما مسئله این است که به احتمال زیاد این بازی‌ها پرچمداران کنسول ایکس‌باکس در سال ۲۰۱۷ باشند! خوشبختانه Halo فرصت بیشتری دارد و Gears of War هم تازه منتشر شده است. اما به احتمال بسیار زیاد استودیو Turn 10 بی‌کار ننشسته و احتمالا ریسینگ قدرتمند خود یعنی Forza Motorsport را برای امسال آماده خواهد کرد. هرچند شایعه شده است که آن‌ها در حال کار روی یک بازی جدید از سری Forza هستند که خب نمی‌‌توان در حال حاضر به آن تکیه کرد. اما به طور کلی، بازی Forza Motorsport 7 قوی‌ترین (به معنای واقعی قوی‌ترین) مهره‌ای است که مایکروسافت می‌تواند برای به رخ کشیدن قدرت کنسول اسکورپیو روی آن حساب ویژه‌ای باز کند. این بازی هم تیم قدرتمندی پشت خود دارد (اگر نظر من را بخواهید، بسیار قدرتمندتر از ۳۴۳ اینداستریز و کوالیشن) هم طرفداران زیادی منتظر آن هستند.

بازی Crackdown 3 که مدت‌هاست به قول مایکروسافت قرار است انقلابی در زمینه بازی‌ها باشد، کاملا در سکوت به سر می‌برد و به احتمال بسیار قوی سر و کله‌اش در کنفرانس مایکروسافت پیدا خواهد شد. این بازی جهان‌باز تیراندازی سعی دارد تا با استفاده از قدرت ابری، تحولی عظیم در سیستم فیزیک و تخریب را به اجرا درآورد. بازی Sea of Thieves نیز یک بازی کاملا آنلاین است. یک بازی ماجراجویی فانتزی که روی همکاری با دیگر دوستان تمرکز دارد و به سفرهای دریایی، یافتن گنج و بسیاری از اتفاقات مهیج دیگر خواهیم پرداخت. بازی State of Decay 2 نیز یک اثر شبیه‌ساز زامبی محور است که باید در دنیای آن زنده بمانید! ساختمان بسازید، آن را مدیریت کنید و رهبر گروهی از بازماندگان باشید.

حالا که مایکروسافت یک کنسول هیولا در اختیار دارد، امیدواریم به فکر سر و سامان دادن به استودیوهای فرست‌پارتیش هم باشد؛ واقعا دست آن‌ها در این زمینه خالی است

اما آیا مایکروسافت یکی دو تا بازی انحصاری خفن در آستین دارد؟ آیا اثر دیگری به جز Forza Motorsport وجود دارد که بتواند قدرت اسکورپیو را با آن‌ها به رخ بکشد؟ آیا اثری وجود دارد که جانی تازه به طرفداران وفادار این کنسول بدهد؟ باز هم امیدوارم! اما خب نکته خوب ماجرا این است که فیل اسپنسر یکی دو سال اخیر همیشه در صحبت‌هایش گفته که ترجیح می‌دهد روی بازی‌ها و استودیوهای فرست‌پارتی تمرکز کند و سرمایه خود را روی این بخش تزریق کند. اما خب مایکروسافت واقعا استودیوی فرست‌پارتی بزرگی به غیر از ۳۴۳ اینداستریز و کوالیشن ندارد و نمی‌دانم آیا چیزی پشت خود پنهان کرده‌اند که ناگهان رو کنند یا خیر. البته استودیو سازنده سری Halo، یعنی ۳۴۳ اینداستریز قرار است حضوری کوتاه در این کنفرانس داشته باشد. نکته مهم این است که طبق شایعات، آن‌ها روی اثری جدید از سری Halo کار می‌کنند که سبکی جدید در این سری را ارایه می‌دهد. اما آیا این مورد صحت داشته باشد و ما را در کنفرانس سورپرایز کنند مشخص نیست، شاید هم در نهایت با بسته الحاقی جدیدی از بازی Halo Wars 2 کارشان را به پایان برسانند. حداقل این را می‌دانیم که آن‌ها دیگر روی ریمسترهایی مثل ریمستر بازی Halo 3 کار نمی‌کنند. پس می‌توان امید داشت که دنیای بزرگ و پر از داستان‌های جذاب Halo را در دیگر سبک‌ها گسترش دهند. هرچه باشد آن‌ها ۴۵۰ کارمند دارند و می‌توانند یک تیم کوچک را به اثری جدید اختصاص دهند؛ امیدوارم!

البته می‌توان به غیر از چهار پنج بازی بالا که گفتم، روی بازی‌های بسیار مورد انتظاری مثل Cuphead هم حساب باز کرد. بازی Ashen یا بازی جدید سازنده Ori and the Blind Forest می‌توانند بسیاری از طرفدارانی را که عاشق این بازی‌ها هستند خوشحال کنند. همچنین مایکروسافت چند وقت پیش نام تجاری بازی Scalebound را تمدید کرد و نمی‌دانم ادامه ساخت آن صحت دارد یا تنها مربوط به مسائل تجاری می‌شود.

البته شایعه‌های عجیب و غریبی از عرضه انحصاری نسخه جدید بازی Ninja Gaiden و همکاری‌های جدید مایکروسافت با کپکام و اسکوئر انیکس وجود دارد. اما این موارد را باید در خود کنفرانس ببینیم و در حال حاضر نمی‌توان به این شایعه‌ها اعتماد کرد.

Cyberpunk 2077

تکیه بر استودیوهای خارجی

با نمایش خیره کننده از بازی‌های بسیار محبوب استودیوهای خارجی، چشم‌ها به سمت کنسول اسکورپیو متمرکز خواهد شد

درست است که مایکروسافت برای نشان دادن قدرت اسکورپیو بازی Forza Motorsport 7 را دارد، اما کم است! اگر هم یک بازی بزرگ آن لا به لا مخفی نکرده باشد، اوضاع برای به نمایش درآمدن قدرت اسکورپیو خراب‌تر هم می‌شود. البته بازی‌هایی مثل Gears of War 4 و Forza Horizon 3 چون برای ویندوز 10 نیز ساخته شده‌اند،  قادر هستند قدرت کنسول  را نشان دهند اما خب این بازی‌ها قدیمی‌ هستند و اگر مایکروسافت بخواهد آن‌‌ها را در کنفرانس خود دوباره نشان دهد تنها کاری که می‌‌توان کرد افسوس خوردن به حال آن‌هاست؛ که البته خب بعید است این کار را بکنند و با یک تریلر از پشتیبانی بازی‌های قدیمی می‌توانند سر و تهش را هم بیاورند.

بنابراین مایکروسافت باید روی استودیوهای خارجی حساب باز کند. بازی‌های قدرتمندی که بتوانند گرافیک جذابی را در رزولوشن 4K و نرخ فریم ثابت به نمایش بگذارند و البته نسخه‌ای هم که در نهایت عرضه می‌کنند زمین تا آسمان با نسخه معرفی فرق نداشته باشند که در ذوق‌مان بخورد. به هر حال هر چه که باشد مایکروسافت باید به خریداران اسکورپیو این اطمینان را بدهد که صف طولانی از بازی‌ها قرار است بهترین نسخه کنسولی را در اختیارشان بگذارند، وگرنه خرید آن چه فایده‌ای دارد؟

بازی‌های زیادی اسم‌شان در صف پشتیبانی از کنسول اسکورپیو به چشم می‌خورد. از جمله آن‌ها می‌توان به بازی FIFA 18 اشاره کرد که طرفداران عظیمی دارد و یک نسخه با گرافیک فوق‌العاده می‌تواند بسیاری از فوتبال دوستان را وسوسه کند. هرچند حق تبلیغات بازی در دست سونی است، اما نسخه اسکورپیو بازی می‌تواند برای فوتبالی‌ها هیجان‌انگیز باشد. نسخه جدید سری Madden نیز می‌تواند آمریکایی‌‌ها را به خرید این بازی وسوسه کند چون ورزش مورد علاقه‌شان است. از طرفی دیگر بازی‌ها بزرگی چون Red Dead Redemption 2، Call of Duty WW2 و Star Wars Battlefront 2 از دیگر بازی‌هایی هستند که قرار است با اسکورپیو همراه باشند. تصور Red Dead Redemption 2 روی اسکورپیو وحشتناک است!

قیمت مناسب در کنار نمایش‌های وسوسه‌انگیز بازی‌ها روی اسکورپیو، حداقل من یکی را به شدت مشتاق خرید این کنسول می‌کند؛ در غیر این صورت خرید این کنسول بی‌معنی خواهد بود

البته چندی پیش شایعه قویی منتشر شد که نسخه جدید Assassin’s Creed این بار در کنفرانس مایکروسافت حضور خواهد داشت. از آن جا که حالا می‌دانیم بازار تبلیغات بازی Far Cry 5 در اختیار سونی است، می‌توان بیشتر اطمینان داشت که Assassin’s Creed Origins پا به استیج مایکروسافت بگذارد. همچنین شایعاتی وجود دارد که کمپانی EA، یکی از کمپانی‌هایی که همیشه رابطه خوبی با مایکروسافت داشته است، یک بازی معرفی نشده در کنفرانس مایکروسافت به نمایش در خواهد آورد. از طرفی دیگر، استودیو سی‌ دی پراجکت، سازنده سری تحسین شده The Witcher را فراموش نکنیم. آن‌ها یک بازی بسیار مورد انتظار به نام Cyberpunk 2077 در اختیار دارند که نمایش آن با قدرت اسکورپیو بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

تمام این بازی‌ها که طرفداران بی‌شماری دارند، با یک نمایش خیره کننده روی کنسول اسکورپیو می‌توانند خیلی‌ها را به سمت این کنسول بکشانند و برای تجربه بسیار بهتر از نظر گرافیکی، ارزش حداقل ۴۰۰ دلار را خواهند داشت. البته اگر واقعا ۴۰۰ دلار قیمت کنسول باشد.

 

hololens

واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و دیگر موارد جانبی

خوشبختانه مایکروسافت گفته خبری از واقعیت مجازی در کنفرانس نیست

از زمان روی کار آمدن فیل اسپنسر در سمت ریاست بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، دیگر شاهد حضور بخش‌های خسته‌ کننده در کنفرانس‌های مایکروسافت نیستیم. همین که دیگر خبری از کینکت نیست و افرادی مثل یوسف مهدی با گوشی همراهش و معرفی امکانات جانبی وقت کنفرانس را هدر نمی‌دهند، خودش یک دست آورد بزرگ است! اما خب یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های مایکروسافت، سرویس‌های بی‌نظیری است که تمام مشتری‌ها از آن‌ها لذت می‌برند. قابلیت Backward Compatibility، سرویس EA Access و حتی اخیرا سرویس Xbox Game Pass، از جمله ویژگی‌های بسیار خوب این کنسول هستند. احتمال این وجود دارد که بخش خیلی کوچکی از کنفرانس صرف این بخش شود. همچنین سرویس جدید Mixer مایکروسافت که جای Beam را گرفته، اخیرا به یک سرویس استریم محبوب تبدیل شده و شاید بخش کوچکی از کنفرانس به آن اختصاص داده شود که بعید است. زیرا مایکروسافت تمام معرفی این قابلیت‌‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردش را قبل از کنفرانس انجام داده و برای برنامه‌اش جا باز کرده است.

اما این احتمال وجود دارد که  واقعیت افزوده جایی در کنفرانس برای خود داشته باشد. یکی از ویژگی‌های کنسول اسکورپیو این است که می‌تواند از هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پشتیبانی کند. از آن‌جایی که واقعیت مجازی این روزها تبدیل به آینده دنیای تکنولوژی شده است و بسیاری از کمپانی‌ها روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، پس بعید است که خبری از آن در کنفرانس نباشد. شاید هم مایکروسافت با یکی از تولید کنندگان بزرگ هدست‌های واقعیت مجازی مانند آکیولس وارد میدان شود، شاید هم از تولید کنندگان هدست‌های واقعیت مجازی خودش مانند HP یا Acer پشتیبانی کند. البته این هدست‌ها شاید تنها در حد یک تریلر کوتاه برای اسکورپیو تبلیغ شوند چرا که مایکروسافت گفته خبری از واقعیت مجازی در کنفرانس نیست.

به طور کلی نمی‌توان گفت آیا مایکروسافت می‌تواند با اسکورپیو همان کاری را انجام دهد که با کنسول بسیار موفق ایکس‌باکس 360 انجام داد یا خیر. آن‌ها حالا یک کنسول بسیار قدرتمند در اختیار دارند، اما از طرفی به استودیوهای فرست‌پارتی قدرتمند هم نیاز دارند که رسیدن به آن کار ساده‌ای نیست. باید دید مایکروسافت پس از عرضه اسکورپیو چه نقشه‌ای در ذهن خواهد داشت و آیا آن پول‌های کلان کمپانی را برای دو سه تا استودیو داخلی سرمایه‌گذاری می‌کند یا خیر.

منتظر نظرات شما در مورد کنفرانس E3 2017 مایکروسافت هستیم.


منبع Zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده