نویسنده: محسن حقانی
// جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل The Robot Factory، بازی رایگان هفته اپ استور

بازی The Robot Factory شما را در موقعیت ساخت، تولید و آزمایش ربات‌های متفاوت قرار می‌دهد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

بازی The Robot Factory، ساخته‌ی استودیو تاینی‌باپ (Tinybop) که تنها برای آیفون و آیپد با قیمت ۴ دلار دسترس است، در فروشگاه اپ استور برای مدت یک هفته به‌صورت رایگان برای دانلود قرار گرفت. شما می‌توانید تا آخر هفته آینده (پنجشنبه ۱۲ بامداد) بازی The Robot Factory را برای دستگاه‌های خود با پلتفرم‌ ‌‌‌iOS، تهیه کنید.

استودیو Tinybop، خود را به عنوان یک سازنده برنامه‌های آموزشی و دیجیتال برای بچه‌های کنجکاو که به عمق ایده‌های بزرگ سفر می‌کنند، معرفی می‌کند. بازی The Robot Factory نیز در اصل به‌عنوان یک اسباب‌بازی دیجیتال برای کودکان در نظر گرفته شده است که در طی آن، بازیکن قابلیت تولید ربات‌های گوناگون به‌وسیله قطعات کاملا متفاوت از هم و آزمایش آنها در یک محیط باز و دوبعدی را خواهد داشت.

اسباب‌بازی‌های مناسب همیشه در زمره یکی از ابزار‌های اساسی برای پرورش ذهنیت ساخت و ساز بچه‌ها و تعامل حواس و تخیلات آنها در نظر گرفته می‌شوند. بازی The Robot Factory یکی از همین اسباب بازی‌های مناسب در بخش دیجیتال است که با کمک ساخت و تولید انواع ربات، به تلفیق حس خلاقیت و تصورات فانتزی کودکان، کمک شایانی خواهد کرد. بازی The Robot Factory بر اساس مفهوم ساخت و ساز به وسیله‌ی خلاقیت و چیزی که در ذهن کودکان است، شکل گرفته است. در The Robot Factory قطعات بسیار و جدا از هم که هر کدام برای خلق رباتی کارآمد و متفاوت نیاز هستند، در اختیار بازیکن قرار داده می‌شود و شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود، ربات‌های بسیار متفاوتی از هم، چه در ظاهر و چه در عملکرد تولید کنید. در تولید این ربات‌ها هیچ‌گونه دستور العملی وجود ندارد و برای تقویت هرچه بهتر ذهن، در بازی از فرآیند «خلاقیت به‌وسیله آزمون و خطا» پیروی می‌شود.

در ابتدای فرآیند تولید ربات، بدنه‌ی اصلی را انتخاب خواهید کرد. این بدنه‌ی اصلی، تنها مولفه در بازی است که شما پس از انتخاب، قابلیت تغییر یا تعویض آن را نخواهید داشت و باید اساس ربات خود را بر پایه‌ی آن طراحی کنید. در قدم بعدی می‌توانید از بین بیش از ۵۰ قطعه‌ی کاملا متفاوت، ربات مورد نظر را خلق کنید. برای راحتی بازیکن، برنامه قطعات مختلف ربات را در بخش‌هایی مانند سر، دست، پا و ویژگی‌های مربوط به صورت سازمان‌دهی کرده است. شما می‌تواند هر کدام از این قطعات را در هر بخشی که علاقه دارید، قرار دهید و یک ترکیب عجیب، اما دوست‌داشتنی را خلق کنید. شما همچنین می‌توانید قطعات را به‌صورت نامتقارن در طرفین، جلو و عقب ربات وصل کنید. متصل کردن این اجزا به راحتی و با کشیدن قطعه‌ی مورد نظر به بخشی که می‌خواهید و گذاشتن آن روی نقطه رنگی مشخص، امکان‌پذیر است. در بخش‌های دیگر شخصی‌سازی، شما ‌می‌توانید رنگ‌بندی گوناگونی برای ربات انتخاب کنید و در ادامه صدای خود را در سه حالت شاد، غمگین و تبریگ گفتن ضبط کنید و دقیقا به‌صورت صوت یک ربات الکترونیکی، آن را برای ربات خود قرار دهید.

پس از آنکه پروسه ساخت ربات مورد نظر به اتمام رسید، می‌توانید آن را برای آزمایش و مشاهده عملکرد در محیط باز و دوبعدی و در مقابل موانع موجود بر سر راه (مانند چاله‌های آب، گل‌های لغزنده، تخته سنگ‌ها، تله‌های خرس، گیاهان و...) قرار دهید و ربات را کنترل کنید. احتمال شکست یا نابود شدن ربات (با افتادن در تله و ...) نیز وجود دارد؛ پس باید در حین کنترل، حواستان را به‌خوبی جمع کنید. اعداد پایین صفحه به شما نشان می‌دهد که با ربات خود چقدر مسافت طی کرده و در راه خود موفق بوده‌اید. در بخش دیگر نیز میزان سلامتی ربات را مشاهده می‌کنید که برای پر کردن بخشی از آن باید حباب‌های موجود در مسیر را با چالش‌های خاص خود به‌دست آورید.

به صورت کلی، بازی The Robot Factory دارای یک گیم‌پلی بی‌انتها است که در آن شما بدون هیچ محدودیت زمانی یا امتیازی قادر خواهید بود با آرامش کامل در جهت خلق هزاران ربات متفاوت اقدام کنید.

|

بازی The Robot Factory شامل هیچ‌گونه پرداخت درون برنامه‌ای یا بخش تبلیغات نمی‌شود. اگر به دنبال یک برنامه مناسب و کاربردی برای تقویت حس خلاقیت، مخصوصا برای کودکان خود هستید، بدون شک The Robot Factory یک مورد فوق‌العاده است. شما میتوانید هم‌اکنون این بازی را به‌صورت کاملا رایگان از طریق فروشگاه اپ‌استور با حجم ۲۹۲ مگابایت دانلود کنید.

بازی The Robot Factory


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده