نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

احتمال پشتیبانی Minecraft از بازی بین پلتفرمی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

ممکن است شرایط تجربه بازی Minecraft به صورت کراس پلی، میان بازیکنان پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان فراهم شود.

در جریان کنفرانس خبری مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 بود که این کمپانی از یک تغییر بزرگ برای بازی Minecraft خبر داد؛ اینکه قرار است در آینده نزدیک، تمامی نسخه‌های بازی در پلتفرم‌های مختلف یکپارچه شوند و امکان تجربه بازی به صورت بین پلتفرمی (کراس پلی) میان بازیکنان پلتفرم‌های مختلف فراهم شود. این یکپارچگی حتی شامل کراس پلی میان ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ هم می‌شود؛ اما آیا امکان گسترش آن به پلی‌استیشن 4 هم وجود دارد؟

اوبری نوریس، یکی از اعضای تیم سازنده بازی Minecraft در ایکس‌باکس، در توییتر گفته است که کمپانی «مشتاق است که بازیکنان پلی‌استیشن هم به جمع نسخه یکپارچه بازی Minecraft افزوده شوند». یکی از بازیکنان نسبت به آینده نسخه‌های پلی‌استیشن ماینکرفت، با توجه به برنامه یکپارچگی بازی، ابراز نگرانی کرده بود که نوریس در پاسخ به وی ابراز امیدواری کرد که او و تیم‌اش بتوانند خانواده پلی‌استیشن را هم به بازی Minecraft اضافه کنند.

بازی Minecraft یکی از اولین بازی‌های کنسولی است که موفق شده امکان کراس پلی میان دو کنسول رقیب را با دو کنسول ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ ایجاد کند.

چند ماه پیش بود که مایکروسافت رسما اعلام کرد مشکلی با اتصال ایکس‌باکس لایو به دیگر شبکه‌های بازی از جمله شبکه پلی‌استیشن و سرویس آنلاین نینتندو ندارد. سونی هم بعدا اعلام کرد که مشکلی با این موضوع ندارد؛ اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده