نویسنده: محسن حقانی
// شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Blek

بازی تحسین شده Blek یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های سبک پازل برای موبایل است؛ جایی که خلاقیت در کنار هنر و تجلی آن، تجربه‌ی شگفت‌انگیزی را رقم می‌زند.

بازی اندروید و آیفون Blek، ساخته‌ی استودیو کونابی برودر (Kunabi Brother) یکی از منحصربه‌فردترین بازی‌های ساخته‌شده در سبک پازل برای موبایل است! استودیو کونابی برودر، با الهام‌گیری از بازی قدیمی و معروف Snake اقدام به ساخت یکی از بهترین بازی‌ها در نوع خود کرده‌ است. مانند تعدادی از بازی‌های پازل که اخیرا به شما معرفی کردیم، پرداخت به جزئیات و طراحی در Blek نیز کاملا مینیمالیستی است. در بازی Blek بازیکن با ترسیم خطوط مشکی به‌وسیله‌ی الگوهایی که خودش با لمس صفحه‌نمایش به شکل یک مار در حال حرکت به‌وجود می‌آورد، باید این خطوط و میزان سرعت آنها را طوری ترسیم و تنظیم کند که بدون برخورد به نقاط مشکی، به تمامی قسمت‌های رنگی مشخص‌شده برخورد کنند. Blek ظاهری مشابه یک هنر مدرن دارد که به طرز فوق‌العاده‌ای نواخته می‌شود.

Blek ظاهری مشابه یک هنر مدرن دارد که به طرز فوق‌العاده‌ای نواخته می‌شود

کنترل و گیم‌پلی در Blek بسیار ساده و در عین حال به‌شدت داینامیک است! بازی آزادی‌عمل چشمگیری در چیدمان مراحل به بازیکن نمی‌دهد؛ تمام کاری که باید انجام دهید کشیدن انگشت روی صفحه‌نمایش و به‌وجود آوردن خطوط مشکی، مانند یک مار زنده‌ درحال حرکت است! Blek دقیقا مانند دستخط هر شخص می‌تواند یک تجربه فردی کاملا متفاوت باشد. پیشروی در طول مراحل با توجه به عملکرد هر بازیکن، پاسخگویی پویای بازی در خلق و حرکت خطوط نسبت به الگو‌های ترسیم‌شده به‌وسیله‌ی هر شخص، می‌تواند کاملا متفاوت از یکدیگر باشد. همان‌طور که اشاره شد، اساس گیم‌پلی در بازی Blek به ترسیم خط مشکی رنگی به شکل یک مار محدود می‌شود. بازیکن باید با توجه به قرارگیری قسمت‌های رنگی دایره‌ای-شکل اصلی و همچنین نقاط مشکی درون صفحه، این خطوط را با میزان سرعت مناسب طوری خلق یا ترسیم کند که به تمامی دایره‌های رنگی، بدون تصادم به نقاط مشکی، برخورد کند. اگر خطوطی که ترسیم کردید پس از حرکت به بالا یا پایین از کادر مورد نظر خارج شوند، مرحله از سر گرفته می‌شود؛ در حالی که خطوطی که از سمت چپ و راست نمایشگر خارج شوند، به درون محیط مراحل بازتاب می‌شوند.

بازی بدون هیچ‌گونه پرداخت به جزئیات و بخش‌های راهنمایی‌کننده‌ شروع می‌شود و بازیکن باید پس از ورود به بازی با لمس نمایشگر، خود به نوع عملکرد بازی و مکانیزم‌های آن پی ببرد. بازی ‌Blek با قرار دادن اولین مرحله به شکل یک بوم نقاشی و بدون هیچ‌گونه پرداخت به موانع، بازیکن را به سرعت با بنیان بازی آشنا می‌کند. با پیشروی در طول مراحل، Blek با قرار دادن تعداد بسیار زیاد و متفاوتی از نقاط مشکی و دایره‌های رنگی، چالش‌های سختی را مقابل بازیکن‌ قرار می‌دهد؛ تا جایی که دیگر الگو‌ها و خطوط سرراست و ساده ترسیم‌شده، برای پشت سر گذاشتن مراحل دشوار کارساز نیستند. پویایی در خلق خطوط و حرکات آنها به سمت بی‌نهایت میل می‌کند! هر بازیکن با توجه به سلایق و دیدگاه خود می‌تواند از الگو‌های متفاوتی برای پیشروی در مراحل استفاده کند. به‌عنوان مثال، در یکی از مراحل، من با رسم خطی برگرفته از نام انگلیسی خودم یکی از سخت‌ترین بخش‌های بازی را پشت سر گذاشتم. بازی دارای ۶۰ مرحله کاملا متفاوت است که از همان ابتدا هرکدام استراتژی و چالش‌های خاص خود را مقابل بازیکن قرار می‌دهد.

در زمینه بصری، پرداخت به جزئیات و موارد حاشیه‌ای در بازی موبایل Blek، در حداقل خود قرار دارند. بازی از طراحی ساده و پایه‌ای بهره می‌برد؛ جایی که تمام مشتقات بازی برای مشاهده در نمایشگر، به تعدادی نقاط درشت و کوچک رنگی خلاصه می‌شود. Blek بدون پرداخت به جزئیات و با طراحی مینیمالیستی خود یکی از بهترین نمونه‌های بصری در این زمینه به شمار می‌رود. طراحی انیمیشن‌های مربوط به حرکت خطوط ترسیم‌شده در نوع خود خارق‌العاده است! شما برای ترسیم هر نوع خط با توجه به سلیقه‌ی خود در زاویه و سرعت مشخص، تا بی‌نهایت خطوط داینامیک می‌توانید خلق کنید که بسیار شبیه به یک موجود زنده در پس‌زمینه‌ بازی حرکت می‌کند. از نظر صداگذاری، بازی از موسیقی متن خاصی استفاده نمی‌کند؛ اما طراحی افکت‌های صوتی در Blek به قدری عالی صورت گرفته است که به هیچ عنوان خلا موسیقی در پس‌زمینه‌ی آن احساس نمی‌شود.

Blek یکی از خاص‌ترین بازی‌های پازل ساخته شده برای موبایل است

در نهایت، بازی Blek یکی از خاص‌ترین آثار سبک پازل برای موبایل تابه‌حال است. Blek با دیزاین فوق‌العاده خود در زمان انتشار با بازخورد‌های فوق‌العاده‌ای از طرف منتقدین و بازیکن‌ها روبه‌رو شد و به سرعت به یکی از تحسین‌شده‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های پازل برای تبلت و گوشی موبایل بدل گشت. مطمئنا اگر از طرفداران بازی‌های پازل و فکری باشید یا حتی نه، به هیچ عنوان تجربه منحصربه‌فردی را که برادران مایکن با بازی Blek خلق کرده‌اند نباید از دست دهید. هم‌اکنون می‌توانید این اثر بی‌نظیر را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت و گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS خود تهیه کنید.

|

دانلود بازی موبایل Blek


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده