نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

کنسول ایکس باکس وان ایکس سودی برای مایکروسافت ندارد

فیل اسپنسر اخیرا طی مصاحبه‌ای گفته که حتی با وجود قیمت ۴۹۹ دلاری، ایکس‌باکس وان ایکس سودی برای مایکروسافت ندارد.

کمپانی‌های فعال در حوزه ساخت کنسول‌های بازی گاهی برای اینکه بتوانند قیمت محصول خود را در سطح رقابتی نگه دارند، اقدام به فروش آن بدون حاشیه سود یا حتی با ضرر می‌کنند و در عوض از جنبه‌های نرم‌افزاری سود خود را تامین می‌کنند. حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت در قبال کنسول ایکس باکس وان ایکس چنین سیاستی پیش گرفته است. فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، اخیرا مصاحبه‌ای با سایت بیزینس اینسایدر داشته و در آن گفته که مایکروسافت حتی با قیمت ۴۹۹ دلار هم از خود کنسول سود نمی‌کند.

البته مصاحبه‌کننده در ادامه از اسپنسر پرسید که آیا این حرف بدین معنی است که مایکروسافت کنسول را با ضرر می‌فروشد یا اینکه صرفا سودی از آن نمی‌کند که اسپنسر پاسخ شفافی به این سوال نداد. با این حال وی در این مورد گفت:

راستش نمی‌خواهم خیلی وارد جزییات و اعداد و ارقام شوم. با این حال در این صنعت، هرگز کنسول را به عنوان یک محصول سودآور نمی‌بینیم. بلکه بخشی که همیشه باعث کسب درآمد می‌شود، بخش فروش بازی‌ها است.

با اینکه حتی با قیمت ۴۹۹ دلاری هم برخی طرفداران واکنش‌های منفی به قیمت کنسول جدید مایکروسافت داشتند، اما این شرکت و فیل اسپنسر اعلام کردند که با در نظر گرفتن هزینه ساخت بالای این کنسول، چنین قیمتی نه تنها مناسب که ایده‌آل و باعث افتخار آن‌ها است.

کنسول Xbox One X در تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان) و با قیمت ۴۹۹ دلار وارد بازارهای جهانی خواهد شد. این کنسول قابلیت اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K و با بهره‌گیری از فناوری HDR را دارد و طبق اعلام مایکروسافت، ۳۵ بازی با دریافت آپدیتی از قابلیت‌های آن پشتیبانی خواهند کرد و این تعداد به مرور بیش‌تر نیز می‌شود.

نظر شما در مورد صحبت‌های اسپنسر چیست؟


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده