نویسنده: محسن حقانی
// پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Bullet Boy

بازی موبایل Bullet Boy اثری فوق‌العاده با گیم‌پلی سرعتی است که از یک مکانیزم ساده استفاده می‌کند: شلیک به‌وسیله‌ی بشکه‌ها! با زومجی همراه باشید.

گیمر‌های قدیمی و طرفداران سری بازی‌های معروف Donkey Kong حتما مرحله‌ی فوق‌العاده پرتاب به‌وسیله‌ی بشکه‌ها، یکی از به‌یادماندنی‌ترین مراحل این سری در نسخه Country را به‌یاد دارند؛ جایی که نیاز بود کاراکتر بازی با زمان‌بندی معین، حرکات درست را انجام دهد و از طریق بشکه‌ها در هوا پرواز کند. مکانیزم بازی اندروید و آیفون Bullet Boy، ساخته‌ی استودیو کانگرگیت (Kongregate)، دقیقا همین است و شاید به خوبی آن مرحله‌ نباشد، اما به‌شکلی بسیار عالی سرگرم‌کننده و یادآور بازی Donkey Kong است. در بازی موبایل Bullet Boy شما باید کاراکتر اصلی را که سری شبیه به گلوله‌ دارد، از طریق جهش و پرواز در میان بشکه‌ها تا پایان بیش از ۱۰۰ مرحله‌ی متفاوت همراهی کنید.

گیم‌پلی در Bullet Boy تا حد زیادی به تمرکز بازیکن و تصمیم گیری در لحظه بستگی دارد

گیم‌پلی در بازی Bullet Boy بخش‌های ساده‌ای را در کنترل بازیکن قرار می‌دهد. اساسا شما در طول بازی باید با لمس نمایشگر، کاراکتر بازی را در میان بشکه‌ها، یکی پس از دیگری، شلیک کنید. البته موضوع به همین سادگی‌ها هم نیست و با پیشروی در بازی، انتقال کاراکتر با رویارویی با جنبه‌های متفاوتی از عملکرد بشکه‌ها، سخت و سخت‌تر می‌شود. به‌عنوان مثال، برخی از بشکه‌ها در حال حرکت هستند و بازیکن باید با زمان‌بندی صحیح، شخصیت اصلی را به‌صورتی شلیک کند تا به بشکه مورد نظر بعدی برخورد کند یا به‌نوعی در آن فرود آید. نوعی بشکه دیگر نیازمند نگه داشتن انگشت روی صفحه‌نمایش به‌جهت چرخش و شلیک است و برخی نیز وقتی کاراکتر بازی در آنها فرود می‌آید، بلافاصله او را به بشکه‌‌های بعدی پرتاب می‌کنند.

در طول مراحل و عبور از بشکه‌ها، شما باید از سد موانعی که روبه‌روی کاراکتر اصلی قرار دارند به‌نوعی جاخالی دهید و با موفقیت از آنها عبور کنید. برای مثال، برخی از این موانع عبارتند از: پرنده‌هایی که در مسیر حرکت شما در حال پرواز هستند یا دیوار‌های سنگی که مانع عبور شما می‌شوند. ریتم پیشروی در بازی فوق‌العاده سریع و نیازمند عکس‌العمل و تمرکز در لحظه است؛ به‌گونه‌ای که با کمی تعلل، دریل چرخنده بزرگی که در پشت سر کاراکتر در حال چرخ و نابود کردن کل محیط است، به شما خواهد رسید. به صورت کلی بخش گیم‌پلی تا حد بسیار زیادی به تمرکز بازیکن و تصمیم‌گیری در لحظه بستگی دارد و با پیشروی در طول مراحل بازی، هر یک از مراحل سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود؛ تا جایی که عبور از هر کدام واقعا چالش‌های خاص خود را می‌طلبد.

پس از اتمام مرحله ۱۲، حالت بی‌نهایت در بازی قابل دسترسی است. در این حالت شما باید تا جایی که می‌توانید در طول مرحله پیشروی کنید و امتیاز به‌دست آورید. پیش از شروع هر مرحله، بازیکن می‌تواند با استفاده از سکه‌های کسب‌شده یا مشاهده یک ویدیوی تبلیغاتی، توانایی‌های متفاوتی را، مانند تبدیل شدن سر کاراکتر اصلی به صورت یک مته و عبور از میان موانع (البته به تعداد محدود)، به‌دست آورد. Bullet boy یک بازی رایگان است که بخش‌های پولی آن هیچ‌گونه محدودیتی در زمینه لذت بردن شما از گیم‌پلی بازی ایجاد نمی‌کند. با پرداخت درون برنامه‌ای شما می‌توانید دو شخصیت دیگر بازی را خریداری کنید، با خرید سکه‌های بیشتر قابلیت‌های متفاوتی پیش از هر مرحله به‌دست آورید یا قلب‌های بیشتری را برای احیای شخصیت بازی، پس از هر بار شکست در همان میزان طی‌شده از مراحل، خریداری کنید.

در زمینه کیفیت بصری، بازی موبایل Bullet Boy خارق‌العاده است!

در زمینه کیفیت بصری، بازی موبایل Bullet Boy خارق‌العاده است! طراحی اجزا محیط و شخصیت اصلی، در کنار افکت‌های فوق‌العاده‌ای مانند موشن بلر و چرخش سه‌بعدی دوربین در برخی از صحنه‌ها، جلوه‌های بصری را در سطح بسیار بالایی قرار می‌دهد. در قسمتی از سکانس‌های بازی، زمانی که شخصیت اصلی به درون محفظه‌ای شلیک و صحنه آهسته می‌شود، دوربین نمایی نزدیک از این صحنه را در کنار انفجار‌ها و تخریب‌پذیری جالب، برای به رخ کشیدن قدرت گرافیک بازی، در معرض نمایش قرار می‌دهد که در نوع خود فوق‌العاده است! به طور کلی، بخش بصری Bullet Boy با ظرافت چشم‌گیری طراحی شده است که با استفاده از رنگ‌بندی با هارمونی بسیار بالا، چشم شما را کاملا نوازش می‌دهد. در بخش موسیقی متن نیز بازی در سطح خوبی قرار دارد و این موضوع در بدو ورود به بازی و گوش دادن به موسیقی منوی اصلی کاملا قابل درک است. طراحی صداهای محیط و شخصیت اصلی نیز در کنار موسیقی‌های متن گوش‌نواز و البته هیجان‌انگیز، در سطح قابل قبولی قرار دارد.

در نهایت، بازی Bullet Boy با وجود مکانیزم ساده‌اش موردی انقلابی ندارد؛ اما همین مکانیزم ساده به شکلی بسیار عالی در بازی پیاده شده و گیم‌پلی فوق‌العاده جالب و سرگرم‌کننده‌ای را خلق می‌کند. اگر از طرفداران بازی‌های سرعتی و نیازمند تمرکز بالا هستید یا مثل من عاشق مرحله‌ی پرواز به‌وسیله‌ی بشکه‌ها در بازی Donkey Kong: Country بودید، به هیچ عنوان تجربه بازی موبایل Bullet Boy را از خود دریغ نکنید. هم‌اکنون شما می‌توانید این بازی خوش‌ساخت را از طریق فروشگا‌ه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت یا گوشی مبتنی بر اندروید و iOS خود تهیه کنید.

دانلود ویدئو

دانلود بازی موبایل Bullet Boy

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده