نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲

بازی Shadow of the Colossus پلی استیشن 4 یک بازسازی کامل است

سونی رسما اعلام کرد که بازی Shadow of the Colossus کنسول پلی‌استیشن 4 یک بازسازی کامل خواهد بود نه یک ریمستر.

سونی در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه E3 2017، تریلر کوتاهی از بازی Shadow of the Colossus نمایش داده و آن را برای پلی‌استیشن 4 تایید کرد. با این حال در این تریلر مشخص نشد که آیا این بازی یک ریمستر خواهد بود یا یک بازسازی کامل. حال در جریان جدید‌ترین اخبار بازی، شوهی یوشیدا، مدیر استودیو‌های جهانی سونی، مصاحبه‌ای با مجله معتبر فامیتسو داشته و تایید کرده که Shadow of the Colossus پلی‌استیشن 4 یک بازسازی تمام عیار است. وی گفت با اینکه قرار است بازی عینا شبیه به نسخه اصلی باشد، اما تمامی بافت‌ها و اجزای آن کامل از نو طراحی شده و گرافیکی امروزی خواهند داشت.

یوشیدا همچنین تایید کرد که تغییرات اعمال‌شده در بازی، فقط در مورد جنبه‌های بصری آن نخواهند بود و گیم‌پلی بازی نیز دست‌خوش تغییر می‌شود. به این صورت که طبق گفته مدیر سونی، سلیقه گیمر‌ها در مقایسه با دوران پلی‌استیشن 2 تغییر کرده و از این رو سازندگان شیوه کنترل جدیدی برای بازی در نظر گرفته‌اند. البته افرادی که همان کنترل‌های کلاسیک را ترجیح دهند قادر خواهند بود تا با انتخاب شیوه کنترل قدیمی، بازی را به شکل همان نسخه اصلی تجربه کنند. پس در کل شاهد دو شیوه کنترل مدرن و کلاسیک در بازی خواهیم بود.

قطعا یکی از بهترین اخبار منتشر‌شده در کنفرانس E3 2017 سونی، تایید Shadow of the Colossus برای پلی‌استیشن 4 بود. چرا که این بازی یکی از بهترین آثار استودیو ژاپن سونی است که توسط فومیتو اوئدا ساخته شده است و همواره از آن به عنوان اثری یاد می‌شود که تعریف جدیدی از هنر در بازی‌های ویدیویی ارائه کرده است. این بازی که در سال ۲۰۰۵ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 2 منتشر شده بود، در آن زمان جوایز متعددی نیز دریافت کرده و فروشی عالی داشت.

نسخه بازسازی‌شده بازی توسط استودیو بلوپوینت گیمز ساخته می‌شود و در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۸ برای پلی‌استیشن 4 با قیمت ۶۰ دلار عرضه خواهد شد. استودیو بلوپرینت سابقه توسعه نسخه ریمستر این بازی برای پلی‌استیشن 3 را داشته و می‌توان گفت که به حد کافی با این بازی آشنا است که بتواند یک بازسازی درخور از آن ارائه دهد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده