نویسنده: محسن حقانی
// چهار شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Mimpi Dreams

بازی موبایل Mimpi Dreams یکی از آثار خوش‌ساخت سبک پازل پلتفرمینگ است که شما را در بطن رویاهای سگی دوست‌داشتنی و چالش‌های مربوط به آن قرار می‌دهد.

بازی اندروید، آیفون و ویندوز فون Mimpi Dreams، ساخته‌ی استودیو سیلیکون جلی (Silicon Jelly)، یکی از آثار خوش‌ساخت سبک اکشن پلتفرمینگ با چاشنی پازل است که دنباله‌ای برای بازی موفق Mimpi که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، محسوب می‌شود. Mimpi Dreams که از طریق شبکه استیم برای پلتفرم پی‌سی نیز در دسترس است، استایل پازل‌های نسخه اول به سبک اشاره و کلیک (Point-and-Click) را نگه داشته است و چالش‌های متفاوتی را در طول بازی، مقابل بازیکن قرار می‌دهد.

بازی موبایل Mimpi Dreams شامل ۶ جهان کاملا متفاوت می‌شود که همراه با آب‌وتاب‌‌های مربوط به یک دنیای خیالی و رویایی، محیط‌های بسیار زیبایی را مقابل بازیکن قرار می‌دهد. داستان بازی Mimpi Dreams روایتگر یک سگ تنبل به نام میمپی است که در رویاهای خود به سگی قهرمان تبدیل می‌شود و در مسیر خود برای کمک و نجات دوستانش نیز تلاش می‌کند. هر مرحله از بازی دقیقا بر اساس رویاهایی که یک سگ می‌تواند داشته باشد، ساخته شده است.

بازی Mimpi Dreams

پازل‌ها قلب Mimpi Dreams هستند

Mimpi Dreams یک بازی دوبعدی کاملا خطی است که در آن، شما باید در یک مسیر مستقیم به سمت جلو حرکت کنید و البته در این راه با جنگل‌ها، سیاه‌‌چال‌ها، کشتی‌‌های دزدان دریایی و دیگر جنبه‌های مربوط به آنها، آمیخته در جهانی رویاگونه، مواجه خواهید شد. بخش گیم‌پلی در بازی Mimpi Dreams، بسیار ساده و عمل‌گرا طراحی شده است. در قسمت کنترل، در سمت چپ تصویر، دکمه‌هایی برای حرکت میمپی و در سمت راست، دکمه‌ای برای پرش او وجود دارد؛ اما از آنجایی که میمپی یک سگ است، انتظار پرش‌های خیلی بلندی را نداشته باشید. اساس گیم‌پلی در بازی به همین سه دکمه‌ی اشاره‌شده در صفحه‌ی نمایش منتهی می‌شود؛ به‌صورتی که شما باید به جلو گام بردارید، از میان موانع گوناگون بگذرید و با اشیا و موجودات دیگر به صورت اشاره و کلیک ارتباط برقرار کنید.

در طول هر مرحله اشیا و موجودات متفاوتی وجود دارند که از طریق حرکاتی مانند فشردن، کشیدن انگشت روی صفحه‌ی نمایش یا جابجایی لایه‌هایی از محیط، می‌توانید با آنها تعامل داشته باشید و معماهای بازی را حل کنید. پازل‌ها قلب Mimpi Dreams هستند. شما برای حل پازل‌های بازی باید محیط اطراف و اشیا پیرامون را به دقت بررسی و از آنها برای حل معماهای بازی استفاده کنید. به عنوان مثال، شاید برای حل یک پازل نیاز داشته باشید دو ابر را به هم بزنید و باران تولید کنید یا برای عبور از روی یک دره، از تنه‌ی یک درخت به‌عنوان پل استفاده کنید. ده‌ها معمای دیگر و این‌چنینی به‌خوبی در طی روند بازی پیاده‌سازی شده‌اند و می‌توانند چالش‌های سخت و آسانی را روبه‌روی بازیکن قرار دهند. در بازی همچنین یک سیستم راهنما با طراحی جالب، درست پیش از هر پازل، در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد تا در صورت با مشکل مواجه شدن در حل هرکدام، او را راهنمایی کند. هدف اصلی بازیکن در Mimpi Dreams رساندن میمپی به رختخواب گرم و نرم‌اش است و در طول این راه و گذر از مراحل و چالش‌های گوناگون، شما باید در نقش یک سگ دوست‌داشتنی به دوستان خود نیز به‌نوعی کمک کنید.

بازی Mimpi Dreams

بخش بصری Mimpi Dreams مانند نسخه‌های پیشین، زیبا و پر جزئیات است

در بخش طراحی بصری، بازی Mimpi Dreams درست مانند نسخه‌های پیشین، واقعا زیبا و پر جزئیات است. طراحی محیط‌ها همراه با رنگ‌بندی و افکت‌های گوناگون، استایل بصری خاصی به گرافیک بازی بخشیده است که در نوع خود کم‌نظیر است. طراحی شخصیت‌ اصلی در کنار دیگر کاراکتر‌ها واقعا دوست‌داشتنی و با جزئیات بالا صورت گرفته است. طراحی انیمیشن‌های مربوط به کاراکتر اصلی، دیگر موجودات و حرکات اشیا در محیط نیز به خوبی صورت گرفته و کاملا نرم و روان است. قسمت‌های مربوط به صداگذاری، مانند صداهای کاراکتر اصلی، صداهای مربوط به محیط، صداهای دیگر موجودات و ... کاملا عالی طراحی شده و این کیفیت در کنار موسیقی‌های متن بسیار هماهنگ با جو بازی، بخش طراحی صدا را در بازی Mimpi Dreams در سطح بصری زیبای آن، قرار می‌دهد.

دانلود ویدئو

در نهایت اگر به دنبال یک بازی پازل فوق‌العاده چالش برانگیز هستید، Mimpi ‌Dreams مناسب شما نخواهد بود. طراحی بازی و معماهای آن به نحوی صورت گرفته است که بازیکن‌های کم سن و سال هم بتوانند با بازی ارتباط برقرار کنند. Mimpi Dreams یک بازی ماجراجویی با معماهای نه‌چندان چالش برانگیز، اما سرگرم‌کننده است که برای مدتی می‌تواند شما را مشغول نگاه‌ دارد. به‌عنوان یکی از طرفداران سرسخت بازی‌های پازل، تجربه بازی موبایل Mimpi Dreams را در کنار نسخه‌های پیشین این بازی، صد درصد به شما پیشنهاد می‌دهم. هم‌اکنون می‌توانید از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی، اپ استور و مایکروسافت استور این بازی زیبا را برای تبلت و گوشی‌های مبتنی بر اندروید، iOS یا ویندوز فون خود تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Mimpi Dreams


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده