نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۹

کنسول ایکس باکس وان ایکس رسما رونمایی شد [E3 2017]

مایکروسافت در جریان کنفرانس E3 2017 خود رسما از کنسول ایکس باکس وان ایکس که پیش‌تر با نام پروژه اسکورپیو شناخته می‌شد، رونمایی کرد.

کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 دقایقی پیش آغاز شده است و همان‌طور که بسیاری از گیمر‌ها منتظر بودند، این شرکت در این کنفرانس در نهایت کنسول میان‌نسلی خود و قوی‌ترین کنسول معرفی‌شده تا به امروز را معرفی کرد. این کنسول که پیش از این با نام رمز پروژه اسکورپیو شناخته می‌شد، قرار است XBOX One X نام داشته باشد. این کنسول قدرتی معادل ۶ ترافلاپس داشته و با هدف اجرای بازی‌ها روی رزولوشن 4K واقعی طراحی شده است.

مایکروسافت سال گذشته نسخه‌ای به‌روزرسانی‌شده از کنسول ایکس‌باکس وان را با نام ایکس‌باکس وان اس، بدنه‌ای به رنگ سفید و کاهش ۴۰ درصدی ابعاد آن رونمایی کرد؛ اما برخلاف کنسول یادشده، ایکس‌باکس وان ایکس با بدنه‌ای به‌رنگ مشکی و البته ظاهری مشابه ایکس‌باکس وان اس روانه‌ی بازار خواهد شد.

ایکس‌باکس وان اس در حال حاضر با تخفیف ۵۰ دلاری به‌فروش می‌رسد؛ این تخفیف، قیمت ارزان‌ترین باندل کنسول یادشده را به ۱۹۹.۹۹ دلار رسانده است. اسکورپیو به مراتب کنسول قدرتمندتری خواهد بود؛ واحد پردازش گرافیکی کنسول جدید مایکروسافت نسبت به نمونه‌ی قبل ۴.۶ برابر قدرتمندتر شده و پردازنده‌‌ی آن نیز ۳۰ درصد سریع‌تر از ایکس‌باکس وان کنونی آن است. ردموندی‌ها میزان حافظه‌ی رم آن‌برد کنسول جدید خود را ۵۰ درصد افزایش داده‌اند.

توان واحد پردازش گرافیکی ایکس‌باکس وان ایکس معادل ۶ ترافلاپس با فرکانس ۱.۱۷۲ گیگاهرتز و حافظه‌ی ۱۲ گیگابایتی GDDR5‌ است. پهنای باند حافظه‌ی کنسول جدید مایکروسافت معادل ۳۲۶ گیگابایت بر ثانیه است و بازی‌ها را با رزولوشن 4K حقیقی اجرا می‌کند.

به‌روزرسانی: ایکس باکس وان ایکس در تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان) و با قیمت ۴۹۹ دلار وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

شما می‌توانید برای مقایسه و اطلاع از قیمت روز کنسول بازی، قیمت مانیتور گیمینگ، قیمت CPU و قیمت کارت گرافیک در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده