نویسنده: آرشام سلیمانی
// یکشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۲

کارت گرافیک Radeon Vega Frontier Edition در بنچمارک ها رویت شد

کارت گرافیک جدید ای‌ام‌دی یعنی Radeon Vega Frontier Edition در بنچمارک CompuBench رویت شد.

اطلاعاتی از کارت گرافیک Radeon Vega Frontier Edition در بنچمارک جدید CompuBench قرار گرفته است. کمپانی AMD در جریان گزارش مالی خود در ماه گذشته، برخی از محصولات جدید خود را معرفی کرد که یکی از برجسته‌ترین آنها کارت گرافیک Radeon Vega Frontier Edition بود. ای‌ام‌دی با این کارت جدید، کاربران حرفه‌ای را در بخش‌های مختلفی همچون هوش مصنوعی، محاسبات و یادگیری ماشینی هدف قرار داده است.

با وجود اینکه Frontier Edition بیشتر یک کارت گرافیک حرفه‌ای محسوب می‌شود، اما رگه‌هایی از گیمینگ نیز در خود دارد و علی‌رغم اینکه هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته، در فهرست بنچمارک جدید CompuBench ثبت شده است.

AMD Vega

AMD در روز انتشار گزارش مالی خود، برخی از جزئیات کلیدی را در مورد این کارت بیان کرد. از ویژگی‌های بارز وگا می‌توان به ارائه‌ی نسل جدید پردازشگر با ۶۴ واحد پردازشی، ۴۰۹۶ واحد سایه‌زنی و ۱۳.۲۶ ترافلاپس توان در بخش Single و Double Precision اشاره کرد. این کارت گرافیک از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی HBM2 بهره می‌برد و می‌تواند قدرتمند‌ترین کارت گرافیک این کمپانی تا به امروز باشد.

با توجه به نتایج عملکرد، این کارت می‌تواند تا فرکانس ۱.۵۹ گیگاهرتز فعالیت کند. در فهرست جدید بنچمارک CompuBench، کلاک هسته تا ۱.۶ گیگاهرتز تأیید شده است. همچنین وجود ۴۰۹۶ واحد سایه‌زنی نیز تأیید می‌شود. برای جزئیات بیشتر و دقیق‌تر، باید تا زمان عرضه صبر کرد. طبق شایعاتی که مدام در حال انتشار است، ای‌ام‌دی احتمالا باید در مراحل پایانی توسعه‌ی Frontier Edition باشد.

امیدواریم به زودی کارت‌های گرافیک جدید را مشاهده کنیم و حتی امیدوار به عرضه‌ی زودهنگام Vega 10 در بازار نیز هستیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده