نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

آدام وست در سن ۸۸ سالگی درگذشت

آدام وست، هنرپیشه و صداپیشه سابق شخصیت بتمن، در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

متاسفانه با خبر شدیم که آدام وست، بازیگر سابق نقش بتمن دار فانی را وداع گفته است. او روز جمعه پس از یک مبارزه کوتاه با بیماری سرطان خون در سن ۸۸ سالگی در خانه خود درگذشت. خانواده وست در بیانیه منتشر شده، گفتند:

پدر ما همیشه شوالیه روشن باقی خواهد ماند و آرزو می‌کنیم که او توانسته باشد تاثیر مثبتی روی زندگی طرفداران خود ایجاد کرده باشد. او همیشه در بین ما خواهد بود و همیشه قهرمان خواهد ماند.

سخنگوی وست نیز در این بیانیه گفت:

او نماد واقعی یک آمریکایی، یک پدر و یک همسر بود. من صمیمانه با خانواده‌اش، دوستان و میلیون‌ها طرفدارش در سراسر جهان ابراز همدردی می‌کنم.

در سال ۱۹۶۵، وست در تبلیغ تلویزیونی کمپانی نستل که برای فیلم جیمز باند ساخته شده بود، نقش کاپیتان کیو را بر عهده داشت. پس از آن او برای سریال تلویزیونی بتمن (Batman) استخدام شد و نقش بروس وین را بر عهده گرفت. وست در ۱۲۰ قسمت این سریال بازی کرد و حتی نقش بتمن را در نسخه سینمایی این سریال را که در سال ۱۹۶۶ منتشر شد، نیز بر عهده داشت. بازی او در نقش بتمن؛ یکی از ماندگارترین کارهای اقتباس شده از دنیای بتمن بوده است که حتی امروز نیز طرفداران بسیاری را در سراسر جهان دارد.

Adam west

علاوه بر این، وست در انیمیشن‌های مختلفی چون The New Adventures of Batman ،The Batman/Tarzan Adventure Hour Tarzan و Super 7، به عنوان صداپیشه نقش بتمن بازگشته و نقش آفرینی کرده است. او همچنین در انیمیشن سریالی Batman: The Animated Series صداپیشگی شخصیت شبح خاکستری را بر عهده داشت. همچنین از صدای وست در دو انیمیشن سریالی The Batman و Batman: The Brave and the Bold نیز استفاده شده است.

همچنین وست در سریال‌های تلویزیونی چون The Girl Who Knew Too Much و Drop Dead Gorgeous حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است. علاوه بر این، او به عنوان صداپیشه در سریال انیمیشنی Family Guy نیز حضور داشته است. مارسل تاگاند، همسر وست همچنان در قید حیات بوده و وی دارای ۶ فرزند، ۵ نوه و دو نتیجه است.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده