نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰

فیلمبرداری Tomb Raider رسما پایان یافت

هشت ماه دیگر فیلمی جدید از مجموعه‌ی Tomb Raider روی پرده‌ی سینما می‌رود و امروز رسما اعلام شد که فیلم‌برداری این فیلم به پایان رسیده است.

کارگردان قسمت جدید فیلم مورد انتظار Tomb Raider (مهاجم مقبره)، رار اوتاگ، امروز ویدئویی کوتاه از پشت صحنه‌ی پایان فیلم‌برداری این فیلم را در صفحه‌ی اینستاگرام خود منتشر کرد. اسامی اشخاصی و شرکت‌هایی که در ساخت قسمت جدید فیلم Tomb Raider همکاری داشته‌اند در زیر این پست ویدئویی رار اوتاگ ذکر شده است. کمپانی برادران وارنر، مترو گلدوین مایر، جی‌کی فیلمز و نیز بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اُسکار، آلیشیا ویکاندر (بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم The Danish Girl)، نام‌هایی هستند که رار اوتاگ به آن‌ها اشاره کرده است. نویسندگی فیلم‌نامه‌ی قسمت جدید و در واقع فیلم ریبوت از مجموعه‌ بازی‌های Tomb Raider را جنوا رابرتسون دوورت، یکی از فیلم‌نامه‌نویسان فیلم Transformers: The Last Knight (تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه) بر عهده داشته است.

Roar-Uthaug

اولین قسمت از بازی‌های اکشن و ماجراجویی Tomb Raider در سال ۱۹۹۶ و توسط استودیو آیدوس ساخته و به بازار منتشر شد و بلافاصله تبدیل به یکی از موفق‌ترین بازی‌های ویدئویی آن زمان شد. در سال ۲۰۱۳ پنجمین قسمت از این بازی محبوب توسط کریستال داینامیکس ساخته شد و اسکوئر انیکس آن را منتشر ساخت. این قسمت از مجموعه بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و امتیازات بسیار خوبی را از سایت‌های نقد بازی دریافت کرد و در مجموع بیش از ۵ میلیون نسخه از آن به فروش رفت. جدیدترین قسمت از بازی‌های Tomb Raider نیز با نام Rise of the Tomb Raider در سال ۲۰۱۵ به بازار منتشر شد و هم‌اکنون روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 4 و کامپیوترهای خانگی موجود است.

پیش از این نیز استودیو پارامونت دو فیلم را با محوریت شخصیت باستان‌شناس و البته بی‌پروای لارا کرافت به تصویر کشیده بود؛ فیلم‌های Lara Croft: Tomb Raider (لارا کرافت: مهاجم مقبره) و Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life (لارا کرافت مهاجم مقبره: گهواره حیات) که در هر دوی آن‌ها آنجلینا جولی ایفاگر نقش شخصیت لارا کرافت بود و در مجموع، این دو فیلم نزدیک به ۴۳۲ میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشتند.

طرفداران سینما کارگردان نروژی ریبوت فیلم Tomb Raider را با فیلم درام و حادثه‌ای The Wave (موج)، محصول سال ۲۰۱۵، به خاطر می‌آورند. در این فیلم بازیگرانی همچون کریستوفر جونر، توماس بو لارسن، فریتیوف سوهیم و آنه دال تورپ ایفای نقش کرده‌اند. اگرچه این فیلم در مراسم اسکار جزو نامزدهای نهایی قرار نگرفت، ولی اولین فیلم سینمای نروژ بود که به لیست ابتدایی بهترین فیلم خارجی‌زبان مراسم اُسکار راه یافت.

گفتنی است در ریبوت Tomb Raider علاوه بر آلیشیا ویکاندر، دومینیک وست، والتون گاگینز (بازیگر نقش منفی اصلی فیلم) و دنیل وو به ایفای نقش پرداخته‌اند. قرار است این فیلم در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۸ (۲۵ اسفندماه ۱۳۹۶) اکران شود.

این ویدئوی کوتاه را با هم می‌بینیم:

دانلود ویدیو


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده