// پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹

EVGA از کارت گرافیک GTX 1080 Ti KINGPIN رونمایی کرد

کمپانی امریکایی EVGA در رویداد کامپیوتکس 2017، کارت گرافیک GTX 1080 Ti KINGPIN را معرفی کرد.

پیش از این در مورد کارت گرافیک جدید کمپانی EVGA با نام GTX 1080 Ti KINGPIN در زومجی اطلاعاتی منتشر شده بود. سرانجام این کمپانی از کارت گرافیک نام‌برده رونمایی کرد که می‌توانیم نگاهی به آن داشته باشیم. کارت گرافیک EVGA GTX 1080 Ti KINGPIN با همکاری اورکلاکر معروف، وینس لوسیدو (Vince Lucido، ملقب به Kingpin)، طراحی شده است.

این کارت گرافیک جدید با فناوری خنک‌کنندگی iCX (از جنس مس) طراحی و عرضه شده است. بُرد مدار چاپی آن طراحی اختصاصی دارد که امکان اورکلاک با نیتروژن مایع را فراهم می‌کند. GTX 1080 Ti KINGPIN طراحی و امکانات جالبی مانند وجود کانکتور برق در پنل پشتی و طراحی بُرد در فضایی یک اسلاتی را دارد.

EVGA وعده داده است که این کارت توانایی انجام اورکلاک تا فرکانس بیش از ۲۰۲۵ مگاهرتز را دارد و می‌توان آن را با استفاده از بلوک آبی اختصاصی این کمپانی به نام Hydro Copper Waterblock در یک اسلات نصب کرد.

با نگاهی به مدار این کارت گرافیک می‌توان دریافت که طراحی مدار برق آن ۱۰ فازی است و کانکتوری هم در پنل پشتی و در جایی که معمولا ورودی برق کارت‌های گرافیک قرار دارد تعبیه شده است که به کانکتور SLI بی‌شباهت نیست. EVGA مشخص نکرده است که این کانکتور جدید برای چه کاری استفاده خواهد شد؛ اما این احتمال وجود دارد که از آن برای مدیریت مصرف برق کارت گرافیک استفاده شود.

EVGA GTX 1080 Ti KINGPIN

در قسمت درگاه‌های ورودی و خروجی، یک درگاه DVI-D، یک درگاه HDMI 2.0b و سه درگاه mini DisplayPort 1.3 و 1.4 دیده می‌شود که این اجازه را داده است تا به همراه پوشش و بلوک آبی، امکان قرارگیری کارت در یک اسلات فراهم شود.

EVGA تا این لحظه تمام امکانات و ویژگی‌ها و همچنین قیمت این کارت گرافیک را اعلام نکرده است؛ اما انتظار می‌رود طی روزهای آتی اطلاعات بیشتری منتشر شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده