// چهار شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲

معرفی بازی موبایل Blue Edge

بازی Blue Edge، ساخته جدید Ketchapp، به ما نشان می‌دهد که یک موسیقی خوب چقدر می‌تواند روی بازی تاثیر بگذارد.

استودیوی بازیسازی Ketchapp بازهم دست به کار شده و اثر کم‌نظیر دیگری را به بازار عرضه کرده است. معمولا این استودیوی پرآوازه را با بازی‌های ساده، اما اعتیادآورش می‌شناسیم که همگی در دسته بازی‌های رکوردزنی قرار می‌گیرند. این‌بار هم کچ اپ ایده جدید دیگری را در بازی موبایل Blue Edge به کار گرفته است که نسبت به بیشتر آثار قبلی‌اش تفاوت‌های آشکاری دارد.

Blue Edge

بازی Blue Edge اثری است در سبک آرکید که از همان ابتدای کار، رنگ و لعاب چشمگیر و موسیقی تاثیرگذارش شما را به سوی خود جذب می‌کند. بازی دارای دو بخش آرکید (رکوردزنی) و داستانی است. البته منظور از بخش داستانی، صرفا وجود یک ماجرای مشخص نیست؛ بلکه منظور همان بخش مرحله به مرحله است که نسبت به حالت آرکید سخت‌تر و جذاب‌تر است. چرا جذاب‌تر؟ چون بازی در پایان هر مرحله، جملات زیبا و پرمفهومی را نمایش می‌دهد که واقعا خواندنشان لذت‌بخش است و چه بسا برای اکثر گیمرها، از جمله خودم، دست‌یافتن به این جملات، خود بزرگ‌ترین انگیزه برای پیمودن بخش داستانی بازی بود. البته جدا از این موارد، نباید از موسیقی عالی اثر هم گذشت که نقش بسیار مهمی را در هرچه بیشتر دوست‌داشتنی کردن این بازی، ایفا می‌کند. اگر بازی Dancing Line را تجربه کرده باشید، احتمالا می‌دانید که موسیقی چقدر می‌تواند بر گیم‌پلی تاثیرگذار باشد. البته در Blue Edge موسیقی بازی به اندازه Dancing Line در گیم‌پلی دخیل نیست؛ اما بازهم تاثیرش روی گیمر، غیرقابل انکار است.

روند بازی به‌طور کلی به این صورت است که شما باید با هدایت یک گوی از میان انبوه بمب‌ها و تیغ‌ها، به مقصد برسید. ایده بازی ساده است؛ اما خلاقیت در طراحی این بمب‌ها است که به ما یادآوری می‌کند بازهم کچ اپ یک بازی فوق‌العاده ساخته است. از ویژگی‌های جالب گیم‌پلی این است که گاهی اوقات یک گوی، تبدیل به دو یا چهار گوی می‌شود که هدایت آن بسیار سخت است و البته نیازی هم نیست که همه گوی‌ها را حفظ کنید؛ اما وقتی این گوی‌ها پشت‌ سرهم قرار بگیرند، خیلی راحت شما را گیج خواهند کرد.

چیدمان و حرکت بمب‌ها در مسیر هم در نوع خود بسیار جالب است. شاید قبل از اینکه به نزدیکی‌ گوی‌های سیاه یا قرمز برسید، فکر کنید راهی برای عبور نیست؛ اما به یکباره با حرکت جالب بمب‌ها به اطراف، مسیرهایی برای شما باز می‌شود که البته اگر سرعت عمل کافی را نداشته باشید، نمی‌توانید جان سالم به در ببرید. لازم نیست اشاره‌ بکنم که سرعت عمل یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که کچ اپ همیشه در آثارش روی آن دست می‌گذارد.

Blue Edge

بخش آرکید بازی نیز همین المان‌ها را دارد و تنها تفاوتش این است که انتهایی ندارد و تا وقتی که به بمب‌ها برخورد نکنید، می‌توانید بازی را ادامه دهید. یکی از ویژگی‌های جالب دیگر هم این است که شما هر بار بخش آرکید را شروع کنید، بازی از مکان جدیدی آغاز خواهد شد که باعث می‌شود به هیچ وجه از بازی خسته و دلزده نشوید.

بازی Blue Edge اثر خلاقانه‌ای است که از بازی کردن آن قطعا پشیمان نخواهید شد. اگر به دنبال یک بازی آرکید متفاوت هستید که تا تمام شدن شارژ باتری دست از آن برندارید، احتمالا Blue Edge باید در صدر فهرست شما قرار گیرد.

دانلود بازی Blue Edge


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده