// جمعه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

نتایج بنچمارک Vega 10 منتشر شد

نخستین نتایج بنچمارک 3DMark معماری Vega 10 منتشر شده است و به نظر می‌رسد AMD قصد دارد از این معماری در هفته‌های آتی رونمایی کند.

پس از عرضه‌ی پرچمدار AMD با معماری پولاریس ۱۰، کارت‌های گرافیک مبتنی بر وگا ۱۰ نیز به عنوان کارت‌های بالارده شناخته می‌شوند. تا این لحظه اخبار و شایعات زیادی در این مورد پخش شده است، اما اکنون اولین نتایج بنچمارک 3DMark را در اختیار داریم. Vega 10 با شماره شناسایی 687F:C1 در فهرست آخرین نتایج نرم‌افزار 3DMark Fire Strike قرار گرفته است.

کارت‌های گرافیک وگا از نسل جدید واحد پردازشی نوین ای‌ام‌دی به همراه بهبودهای بسیاری در معماری بهره می‌برند. انتظار می‌رود وگا از ۴۰۹۶ هسته‌ی پردازشی مانند نسل قبل یعنی معماری فیجی، استفاده کند. این کارت با ۸ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی با سرعت ۷۰۰ مگاهرتز و فرکانس پایه‌ی ۱۲۰۰ مگاهرتز آزمایش شده است. در مقایسه با کارت‌های سری RX 500، مشخصاتی کاملا متوسط دارد، اما در ازای آن، از چیپ بسیار بزرگ و معماری جدید بهره می‌برد.

AMD Vega 10 3DMark Firestrike

نتایج بنچمارک Vega 10 با 3DMark Fire Strike

با همین فرکانس و سرعت هسته‌ی معمولی، وگا ۱۰ به امتیاز ۱۷۸۰۱ دست یافت و جایگاهش بین کارت‌های R9 Fury X و GTX 1070 و هم‌تراز با کارت Titan X با معماری Maxwell قرار گرفت. اگر به خاطر داشته باشید، ای‌ام‌دی در دموهای پیشین نیز از شماره شناسایی 687F:C1 استفاده کرده بود.

AMD Vega 10 3DMark Firestrike

در حالی که نتایج بسیار ناامیدکننده به نظر می‌رسد اما می‌توان کمی خوشبینانه قضاوت کرد. نخست، سرعت پایین پردازنده‌ی گرافیکی که در تضاد با هر چیزی است که تاکنون درباره‌ی Vega 10 می‌دانستیم؛ کارت MI25 ای‌ام‌دی که مبتنی بر معماری وگا است، فرکانس ۱۵۰۰ مگاهرتز دارد و کارت‌های دسکتاپ وگا ۱۰ که باید حداقل با آن‌ها مطابقت داشته باشند، خصوصا اینکه سیستم خنک‌کننده‌ی بهتری خواهند داشت. دوم، واحد پردازشی نوین (NCU) که در وگا استفاده شده است و باید فرکانس بالاتری نسبت به پولاریس ارائه دهد.

با توجه به تمام این اطلاعات، نمونه‌ی آزمایش شده بیشتر شبیه به یک نسخه‌ی اولیه‌ی مهندسی است؛ در حالی که اخبار و شایعات به رقیبی برای GTX 1080 اشاره داشتند. هنگامی که فرکانس به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر برود، به نظر نمی‌رسد وگا مشکلی برای پشت سر گذاشتن GTX 1080 داشته باشد.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده