نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: ادامه صدرنشینی Mario Kart 8 و آغاز خوب Prey

بازی Mario Kart 8 Deluxe برای دومین هفته متوالی توانست به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود.

بنا بر گزارش وب‌سایت چارت‌ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد، بازی Mario Kart 8 Deluxe توانست برای دومین هفته متوالی به صدرنشین بازی‌های پرفروش انگلستان تبدیل شود. از طرف دیگر، بازی Prey، ساخته جدید استودیوهای آرکین که توسط بتسدا منتشر شده نیز توانست هفته اول انتشار خود را با قدرت و در مکان دوم آغاز کند. بازی Prey، دنباله معنوی بازی‌ای به همین نام است که در سال ۲۰۰۶ عرضه شده بود.

در جایگاه سوم جدول این هفته، شاهد تغییری نیستیم و بازی GTA V، پای ثابت جدول فروش هفتگی انگلستان، همانند هفته گذشته در این مکان قرار گرفت. یکی از بازی‌هایی که این هفته صعود قابل توجهی را تجربه کرد، بازی Call of Duty Infinite Warfare بود که با ۴ پله صعود نسبت به هفته گذشته،‌ در جایگاه چهارم قرار گرفت. Lego Worlds که استودیوهای وارنر وظیفه نشر آن را بر عهده داشته نیز با یک پله صعود نسبت به هفته گذشته، جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد. 

یکی دیگر از بازی‌های موفق این هفته، بازی راکت لیگ بود که پس از اینکه یک هفته در فهرست ۱۰ بازی پرفروش انگلستان حضور نداشت، این هفته با ۵ پله صعود مواجه شد و از مکان یازده هفته گذشته، به مکان ششم دست یافت. The Legend of Zelda Breath of the Wild، بازی جدید مجموعه زلدا نیز کماکان در جدول بازی‌های پرفروش انگلستان قرار دارد. این بازی نیز با دو پله سقوط نسبت به هفته گذشته در جایگاه هفتم قرار گرفت تا به این ترتیب در فهرست ۱۰ بازی پرفروش انگلستان در این هفته مانند هفته گذشته، دو بازی کنسول نینتندو سوییچ قرار داشته باشند. 

در جایگاه هشتم جدول این هفته نیز یکی دیگر از ثابت‌های جدول قرار گرفته است. بازی فیفا 17 نیز این هفته با یک پله صعود مواجه شد و توانست از مکان ۹ هفته پیش، به مکان هشتم صعود کند. هورایزون زیرو داون، بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 نیز دقیقا مانند فیفا، یک پله نسبت به هفته گذشته صعود داشت و از مکان دهم هفته پیش، به جایگاه ۹ رضایت داد. از طرف دیگر، انحصاری مایکروسافت یعنی بازی فورزا هورایزن 3 نیز دوباره توانست با دو پله صعود و قرار گرفتن در جایگاه دهم جدول این هفته، پای خود را به جدول ۱۰ بازی پر فروش انگلستان باز کند. دو بازی‌ای که هفته گذشته در میان ۱۰ بازی برتر قرار داشتند و این هفته از این فهرست خارج شده‌اند، Sniper Ghost Warrior 3 و Little Nightmares بودند که به ترتیب با یازده و هشت پله سقوط، به مکان‌های سیزدهم و دوازدهم رضایت دادند. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۶ می (۱۶ اردیبهشت) مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

Mario Kart 8 Deluxe

ادامه صدر نشینی
۲-

Prey

به دست آوردن جایگاه دوم در هفته اول انتشار
۳۳

Grand Theft Auto V

-
۴۸

Call of Duty: Infinite Warfare

۴ پله صعود
۵۶

Lego Worlds

-
۶۱۱

Rocket League

-
۷۵

The Legend of Zelda: The Breath of the Wild

-
۸۹

FIFA 17

-
۹۱۰

Horizon Zero Dawn

-

۱۰۱۲

Forza Horizon 3

-

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده این هفته:

Prey

بازی Prey، یک بازی اکشن ماجراجویی اول شخص است که توسط شعبه تگزاس استودیوهای آرکین توسعه یافته و بتسدا وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. در این بازی، گیمرها کنترل شخصیت مورگان یو را بر عهده می‌گیرند که در حال اکتشاف ایستگاه فضایی تالوس یک است. 

بازیکنان در این بازی باید با استفاده از اسلحه‌ها و قابلیت‌های مختلف شخصیت اصلی، از دست بیگانگان فضایی فرار و سعی کنند تا از این ایستگاه فضایی فرار کنند. این بازی در حقیقت یک دنباله معنوی بر بازی‌ای به همین نام محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۶ عرضه شده بود. 


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده