// دوشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۲

استریم از نت فلیکس با کیفیت UHD با کارت های گرافیک سری 10 انویدیا

به زودی امکان استریم با کیفیت Ultra-HD از نت‌فلیکس برای صاحبان کارت‌های گرافیک سری GTX 10 فراهم خواهد شد.

اوایل سال جاری امکان استریم ویدیوهای 4K از نت فلیکس به‌واسطه پردازنده‌های کبی لیک و کدک HEVC برای رایانه‌های شخصی مهیا شد. خوشبختانه برای آن دسته از کاربرانی که قصد ارتقای پردازنده به کبی‌لیک نداشتند هم امکان استریم 4K از نت‌فلیکس در سیستم‌هایی که از کارت‌های گرافیک سری 10 انویدیا استفاده می‌کنند، فراهم شده است.

کمپانی Nvidia در حال آزمایش یک درایور جدید برای پشتیبانی از پخش ویدیوهای Ultra-HD روی کارت‌های سری 10 خود است. تمام کارت‌های گرافیک از GTX 1050Ti تا Titan X (با معماری پاسکال) توانایی استریم 4K از نت‌فلیکس را دارند. در حال حاضر این درایور تنها برای افرادی که عضو برنامه‌ی اینسایدر سیستم عامل ویندوز 10 هستند، در دسترس است و در اواخر سال جاری میلادی از طریق آپدیت بعدی ویندوز 10 در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

مدت زیادی است که به وسیله‌ی کارت‌های گرافیک مبتنی بر پاسکال، روی استریم اولترا اچ‌دی فعالیت و آزمایش می‌شود و این امر با کمک کدک HEVC و فناوری PlayReady 3.0 ویندوز 10 میسر شده است. به این ترتیب، ناشران متقاعد شده‌اند که رایانه‌های شخصی جهت استریم 4K کاملا امن است و  نباید هیچ نوع نگرانی در مورد کپی غیر قانونی داشته باشند.

با این حال، دو نکته‌ی حائز اهمیت وجود دارد: نخست آن‌که نمایشگر شما باید از HDCP 2.2 پشتیبانی کند و اگر از چند نمایشگر به طور همزمان استفاده می‌کنید، باید تمام آن‌ها از فناوری HDCP 2.2 پشتیبانی کنند. دوم نصب بودن نرم‌افزار Netflix در ویندوز 10 و داشتن ارتباط اینترنتی با سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه است.


منبع KITGURU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده