// شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

گزارش مالی کمپانی اکتیویژن بلیزارد منتشر شد

کمپانی اکتیویژن بلیزارد گزارش مالی خود در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد.

کمپانی اکتیویژن بلیزارد که در سال ۲۰۰۸ و با ادغام دو کمپانی اکتیویژن و ویوندی گیمز تاسیس شد، به‌واسطه در اختیار داشتن طیف گسترده‌ای از استودیو‌ها و IPهای مختلف، همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود. حال طبق جدید‌ترین گزارش فروش، این کمپانی گزارش مالی سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ (بازه زمانی ۱۲ دی ۱۳۹۵ تا ۱۱ فروردین ۱۳۹۶) را منتشر کرده است.

در ابتدای امر بابی کوتیک، مدیر‌عامل کمپانی Activision Blizzard گزارشی در رابطه با عملکرد مالی این کمپانی منتشر کرده که به شرح زیر است:

در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ ما توانستیم سود به ازای هر سهم و گردش مالی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده و فرا‌تر از انتظارات عمل کنیم که بازی Overwatch با بیش از ۳۰ میلیون بازیکن در سر‌تا‌سر جهان، یکی از اصلی‌ترین عوامل دستیابی به آن است. محبوبیت لیگ Overwatch روز‌به‌روز در حال افزایش است و ما بسیار هیجان‌زده‌ایم که امکان تجربه بهترین لیگ را برای بازیکنان فراهم کنیم. بازی‌های Destiny 2 و Call of Duty: WWII در سال جاری عرضه می‌شوند و طرفداران از هر دوی آن‌ها استقبال بی‌نظیری داشته‌اند.

طبق گزارش مالی کمپانی اکتیویژن بلیزارد، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ این کمپانی مبلغ ۱۷۲۶ میلیون دلار در‌آمد خالص داشته که نسبت به سال گذشته و چشم‌انداز کمپانی به ترتیب به میزان ۲۷۱ میلیون دلار و ۱۷۶ میلیون دلار افزایش داشته است. همچنین سود به ازای هر سهم در سال جاری در مقایسه با سال ۲۰۱۶ در حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است. جدول در‌آمد خالص و سود به ازای هر سهم کمپانی اکتیویژن بلیزارد را در زیر مشاهده می‌کنید:

گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد Activision blizzard

در ادامه کمپانی اکتیویژن بلیزارد مهم‌ترین دستاورد‌های خود در سه ماهه اول سال تقویمی ۲۰۱۷ را اعلام کرده که مواردی از جمله ۳۰ میلیون بازیکن جهانی بازی Overwatch و حجم بالای پیش خرید بازی‌های Destiny 2 و Call of Duty: WWII را در بر می‌گیرد:

  • در بازه زمانی مذکور مجموع بازیکنان فعال ماهیانه بازی‌های کمپانی اکتیویژن بلیزارد تعداد ۴۳۱ میلیون نفر بوده‌اند.
Overwatch سریع‌الرشدترین سری جدید کمپانی بلیزارد است
  • به‌واسطه دستیابی به ۴۱ میلیون بازیکن فعال ماهیانه که نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته، رکورد بیشترین تعداد بازیکن آنلاین در سه ماهه اول دچار تغییر و تحول شد. بازی Overwatch همچنان لقب «سریع‌ترین رشد یک بازی جدید کمپانی بلیزارد» را یدک کشیده و در کمتر از یک سال توانسته است بیش از ۳۰ میلیون بازیکن جهانی جذب کند. همچنین کمپانی اکتیویژن بلیزارد از Overwatch به عنوان هشتمین سری این کمپانی با در‌آمد یک میلیارد دلار یاد کرده است. بازیکنان فعال ماهیانه بازی Hearthstone همچنان در حال افزایش هستند و با این وجود که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ محتوایی برای این بازی عرضه نشده، تعداد بازیکنان ثبت شده به ۷۰ میلیون نفر رسیده است.
  • کمپانی اکتیویژن در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۴۸ میلیون بازیکن فعال ماهیانه داشته که به‌واسطه کاهش محبوبیت بازی Call of Duty: Infinite Warfare نسبت به سال گذشته این رقم کاهش یافته است. این کمپانی در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۷ (۱۲ آبان) بازی Call of Duty: WWII را منتشر خواهد کرد. کنفرانس معرفی این بازی بیشترین بیننده زنده سری Call of Duty را داشته و تریلر این بازی سریع‌تر از بازی‌های قبل سری مذکور به ۱۰ میلیون بیننده رسیده است. حجم بالای پیش خرید بازی Call of Duty: WWII از عرضه قریب‌الوقوع موفق این بازی خبر می‌دهد. در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۷ شهریور) Activision و بانجی بازی را Destiny 2 عرضه خواهند کرد که البته این قسمت برخلاف نسخه گذشته برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر خواهد شد. بازخورد‌ها نسبت به معرفی این بازی مثبت بوده و حجم پیش خرید نیز بالا بوده است.
Year of the Rooster به عنوان چهارمین رویداد بازی Overwatch به مناسب سال نو برگزار شد
  • کمپانی کینگ در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ تعداد ۳۴۲ میلیون بازیکن فعال ماهیانه داشته که در مقایسه با سال گذشته افت کرده است. برای چهاردهمین سه ماهه متوالی در بین ۱۰ بازی پردر‌آمد‌ پلتفرم موبایل در کشور آمریکا، دو بازی از این کمپانی به چشم می‌خورد.
  • زمان اختصاص داده شده به بازی‌های کمپانی Blizzard نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است. در ژانویه چهارمین رویداد فصلی بازی Overwatch با نام Year of the Rooster برگزار شد که به‌واسطه آن رکورد تعداد بازیکنان شکسته شد. همچنین پنجمین رویداد فصلی به نام Uprising در ماه آوریل آغاز شد که توانست رکورد جدیدی در زمان اختصاص داده شده به ثبت برساند. با ارائه مستمر محتوا و بروز‌رسانی‌های متعدد میزان زمان اختصاص داده شده به سری World of Warcraft در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته افزایش یافته است. بازی Hearthstone با انتشار بسته الحاقی Journey to Un’Goro رکورد بیشترین تعداد بازیکن فعال روزانه را شکست. همچنین در ماه آوریل کمپانی بلیزارد بروزرسانی 2.0 بازی Heroes of the Storm را منتشر کرد.

Candy Crush Saga

  • میزان زمان اختصاص داده به بازی‌های کمپانی King به ازای هر بازیکن روزانه ۳۵ دقیقه گزارش شده است که نسبت به سه ماهه سال گذشته افزایش داشته است. نسبت بازیکنان روزانه به بازیکنان ماهیانه به بالاترین حد رسیده است.
  • در‌آمد کمپانی بلیزارد نسبت به سال ۲۰۱۶ به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است.
  • کمپانی اکتیویژن در تاریخ ۱۶ می ۲۰۱۷ (۲۶ اردیبهشت) بسته الحاقی Zombies Chronicles بازی Call of Duty: Black Ops 3 شامل مجموعه‌ای از نسخه ریمستر نقشه‌های بخش Zombies بازی‌های قبلی مجموعه Call of Duty را روی پلی استیشن 4 منتشر خواهد کرد.
  • در بخش در‌آمد کمپانی کینگ به ازای هر بازیکن برای هفتمین سه ماهه متوالی رکورد جدیدی به ثبت رسید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده