بررسی هدست Razer Kraken Mobile

بررسی هدست Razer Kraken Mobile

دوشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

هدست Razer Kraken Mobile، یکی از اعضای خانواده هدست‌های کراکن شرکت ریزر است که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

بسیاری از ما شرکت ریزر را با ساخت و توسعه محصولات مخصوص بازی می‌شناسیم. یکی از زمینه‌هایی که این شرکت در آن تبحر دارد، هدست‌های مخصوص بازی است و یکی از معروف‌ترین این هدست‌ها،‌ سری کراکن ریزر است. چندی است که ریزر به دلیل محبوبیت این سری، مدل‌های مختلفی از آن را به بازار عرضه کرده است که یکی از آنها Kraken Mobile نام دارد و بیشتر با در نظر داشتن کاربرانی طراحی شده که از هدست خود برای دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند. آیا ریزر توانسته است با این هدست نظر این قشر از افراد را جلب کند؟ با زومجی و بررسی هدست Razer Kraken Mobile همراه باشید.

مشخصات هدفون‌

  • فرکانس پاسخگویی: ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز
  • امپدانس: ۳۲ اهم
  • حساسیت: ۱۱۰ +/- ۴ دسیبل
  • درایور: ۴۰ میلی‌متر
  • قطر داخلی کاپ: ۵۰ میلی‌متر
  • نوع اتصال: آنالوگ ۳.۵ میلی‌متری
  • طول کابل: ۱.۳ متر
  • وزن تقریبی: ۳۱۵ گرم

مشخصات میکروفن

  • فرکانس پاسخگویی: ۱۰۰ تا ۱۰ هزار هرتز
  • نسبت سیگنال به نویز: ۵۵ دسیبل
  • حساسیت: منفی ۴۲ -/+ ۳ دسیبل
  • نوع دریافت صدا: چند جهته

ریزر کراکن موبایل / Razer Kraken Mobile

هدست کراکن موبایل ریزر، از لحاظ طراحی، دقیقا ظاهری مانند دیگر هدست‌های سری کراکن دارد و به غیر از چند تفاوت کوچک،‌ زبان طراحی این هدست، همان زبان آشنای هدست‌های کراکن است. ریزر برای تنوع بخشیدن به ظاهر این هدست و برای اینکه این هدست برای افراد بیشتری به غیر از گیمرهایی که با این برند آشنا هستند، جذاب باشد، کراکن موبایل را در ۶ رنگ متنوع و شاد عرضه کرده است. رنگ‌های آبی، سبز، زرد، نارنجی، قرمز و صورتی رنگ‌هایی هستند که کراکن موبایل با آنها عرضه می‌شود. این نکته، یکی از تفاوت‌های اصلی کراکن موبایل با دیگر هدست‌های سری کراکن محسوب می‌شود. یکی دیگر از تفاوت‌های این هدست، محل قرارگیری میکروفن آن است. در هدست‌های قبلی سری کراکن، میکروفن درون کاپ هدست قرار داشت و کاربر می‌توانست برای استفاده، آن را از درون کاپ بیرون بیاورد اما در هدست کراکن موبایل، میکروفن روی سیم اتصال آن قرار دارد.

ریموت کراکن موبایل به صورت پیش‌فرض فقط با دستگاه‌های مبتنی بر iOS کار می‌کند

علاوه بر میکروفن، دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و دکمه متوقف کردن و ادامه دادن آهنگ نیز روی سیم اتصال این هدست قرار دارند. یکی از نکات منفی ریموت کراکن موبایل این است که به صورت پیش‌فرض فقط با دستگاه‌های مبتنی بر iOS کار می‌کند و اگر شما بخواهید از این هدست با دستگاه مبتنی بر اندرویدتان استفاده کنید، یا باید قید استفاده از کنترل‌های روی سیم را بزنید یا با پرداخت مبلغ اضافه‌تری،‌ سیم مخصوص دستگاه‌های اندروید این هدست را تهیه کنید. این تصمیم ریزر، کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا سال‌ها است که عادت کرده‌ایم ببینیم سازنده‌های مختلف، هدست‌های خود را در نسخه اپل و اندروید عرضه می‌کنند که قیمت هدفون‌ های مذکور یکسان است و پرداخت یک هزینه اضافه،‌ کمی غیرمعقول است. 

ریزر کراکن موبایل / Razer Kraken Mobile

از دیگر تفاوت‌های ظاهری هدست کراکن موبایل، قابلیت تا شوندگی آن است. شما می‌توانید این هدست را از محل اتصال کاپ‌ها به بدنه هدست، جمع کنید تا بتوانید آن را راحت‌تر درون کیف خود قرار دهید که با توجه به تمرکز ریزر روی قابل حمل بودن این هدست، امری منطقی به نظر می‌رسد. با این حال ریزر هیچ‌گونه کیف حملی را برای این هدست درون جعبه آن در نظر نگرفته است و در حقیقت به غیر از خود هدست، کابل اتصال آن، استیکر ریزر و راهنمای محصول، چیز دیگری در جعبه کراکن موبایل وجود ندارد. نحوه اتصال Kraken Mobile به دستگاه شما نیز از طریق یک کابل ۳.۵ میلی‌متری با طول یک متر و سی سانتیمتر است. نکته خوب در رابطه با این هدست این است که کابل اتصال آن قابلیت جدا شدن از هدست را دارد و به این ترتیب اگر در طولانی مدت سیم شما دچار اتصالی شد یا ریموت آن با مشکل مواجه شد، به راحتی می‌توانید آن را تعویض کنید.

از دیگر تفاوت‌های ظاهری هدست کراکن موبایل، قابلیت تا شوندگی آن است

از لحاظ صدا، اگر پیش از این تجربه استفاده از دیگر هدست‌های سری کراکن را داشته باشید، تفاوتی را متوجه نمی‌شوید. هر چند که به طور مثال شما مانند هدست کراکن پرو، صدای ۷.۱ کاناله مجازی را نمی‌شنوید و باید به یک صدای استریو اکتفا کنید. از آنجایی که ریزر این هدست را با در نظر گرفتن کاربران موبایل در نظر گرفته، بیشتر آزمایشات ما روی موسیقی گوش دادن با این هدست گذشت و خب برای هدستی در این بازه قیمتی، کراکن موبایل توانسته انتظارات را برطرف کند. مشکل اصلی این هدست، عدم توانایی در مدیریت بیس آهنگ‌ها بود. به این صورت که در هنگام پخش آهنگ‌هایی با بیس زیاد، کمی این بیس تبدیل به صدای غالب می‌شد که این مساله اصلا به شفافیت آهنگ کمکی نمی‌کند. با این حال در هنگام پخش آهنگ‌های پاپ یا راک که بیس کمی دارند، این هدست توانست نمره قبولی بگیرد. 

ریزر کراکن موبایل / Razer Kraken Mobile

از لحاظ راحتی، در ابتدا ممکن است شما با روی سر گذاشتن این هدست کمی دچار مشکل شوید و احساس کنید که این هدست به سر شما فشار وارد می‌کند اما پس از مدتی که از استفاده این هدست گذشت و به اصطلاح فرم سر شما را به خود گرفت، دیگر آن را روی سر خود احساس نمی‌کنید. البته راحتی این هدست خیلی به اندازه گوش کاربر بستگی دارد و برای کسانی که گوش‌های بزرگی دارند، ممکن است کمی ناراحتی به وجود آورد. یکی دیگر از مشکلاتی که در این هدست با آن مواجه شدم، عریض بودن بیش از حد آن بود که برای هدستی که عنوان موبایل را یدک می‌کشد، یک نکته منفی محسوب می‌شود. 

در نهایت باید گفت که هدست کراکن موبایل، یک هدست میان‌رده است که برای کسانی که هم بازی می‌کنند و هم علاقه دارند به موسیقی گوش دهند، یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود اما اگر شما یک گیمر حرفه‌ای یا یک خوره صدا هستید، این هدست به احتمال زیاد برای شما مناسب نخواهد بود هر چند که برای تهیه یک هدست با آن مشخصات، باید پول بسیار بیشتری را بپردازید.

کاربران زومجی می‌توانند برای خرید هدست Razer Kraken Mobile روی لینک پایین کلیک کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده