نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹

چه انتظاراتی از نینتندو در E3 2017 داریم؟

نمایشگاه E3 2017، از بسیاری از جهات برای نینتندو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با زومجی همراه باشید تا ببینیم چه انتظاراتی از این شرکت ژاپنی می‌توانیم داشته باشیم.

کمتر از دو هفته دیگر به شروع نمایشگاه E3 2017 باقی مانده است و شرکت‌های بزرگ کم کم در حال آماده‌سازی خود برای مهم‌ترین و بزرگ‌ترین همایش بازی‌های ویدیویی هستند. در میان تمام شرکت‌های بزرگ و کوچکی که امسال در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و قرار است از بازی‌های جدید خود رونمایی کنند، یکی از شرکت‌ها با دیگران فرق بسیار بزرگی دارد و آن هم کسی جز نینتندو نیست.

Nintendo E3

E3 امسال، از بسیاری جهات اهمیت بسیار زیادی برای نینتندو دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل این اهمیت این است که E3 2017، اولین E3 پس از عرضه کنسول نینتندو سوییچ است. کنسولی که از زمانی که در ماه مارس عرضه شد، توانست حتی فراتر از انتظارات نینتندو نیز عمل کند و موفق به جابجایی رکوردهای کنسول فوق‌العاده پرفروش Wii نیز بشود. Nintendo امسال باید در نمایشگاه E3 برای کنسول جدید خود سنگ تمام بگذارد و سعی کند با معرفی کردن بازی‌های انحصاری جدید، اعلام تاریخ انتشار دقیق برخی از بازی‌های فوق‌العاده مورد انتظار مانند نسخه جدید سوپر ماریو و سورپرایزهای دیگر، جواب اعتماد کسانی را بدهد که روی کنسول نینتندو سوییچ سرمایه‌گذاری کرده‌اند و حاضر شده‌اند در زمره اولین کسانی قرار بگیرند که برای این کنسول پول پرداخت کنند.

امسال هم نینتندو تصمیم گرفته از طریق یک استریم در E3 شرکت کند

حضور نینتندو در E3 اما تفاوت‌هایی با دیگر شرکت‌های بزرگ دارد. آخرین باری که نینتندو در E3 کنفرانسی به سبک سنتی کنفرانس‌های دیگر شرکت‌های بزرگ برگزار کرد، سال ۲۰۱۲ بود و از آن زمان تا به حال آنها از طریق استریم‌هایی با نام Nintendo Direct و حضور فعال در غرفه‌هایشان در این نمایشگاه حضور داشتند. با اینکه بسیاری فکر می‌کردند که به دلیل عرضه کنسولی جدید،‌ نینتندو امسال به روش‌های قدیمی باز خواهد گشت و کنفرانسی برگزار خواهد کرد، در کمال تعجب همه مشخص شد که امسال هم نینتندو از طریق یک استریم از برنامه‌های خود برای آینده کنسول جدیدش و 3DS پرده‌بردای خواهد کرد. اما چه انتظاراتی از حضور نینتندو در E3 2017 می‌توانیم داشته باشیم؟

Nintendo E3 2017

در ساعت ۲۰:۳۰ سه‌شنبه ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) به وقت تهران، نینتندو به صورت رسمی حضور خود در E3 را با یک استریم Nintendo Direct آغاز خواهد کرد که می‌توان انتظار داشت که تمرکز اصلی این استریم، روی بازی جدید Super Mario Odyssey باشد. بازی جدید مجموعه محبوب ماریو که قرار است به صورت انحصاری برای سوییچ عرضه شود و با توجه به نمایشی که از بازی دیده‌ایم، قرار است متفاوت‌ترین نسخه سوپر ماریو تا به امروز باشد. البته نباید دیگر بازی‌های نینتندو سوییچ را نیز فراموش کرد و می‌توان انتظار داشت که در ادامه این استریم، بازی‌های جدیدی برای این کنسول معرفی شوند و به احتمال بسیار زیاد، نینتندو بالاخره تاریخ عرضه Super Mario Odyssey را اعلام خواهد کرد. چیزی که مشخص است این است که نینتندو دایرکت E3 2017، تمرکز ویژه‌ای روی سوییچ خواهد داشت. 

نینتندو در E3 2017 تمرکز ویژه‌ای روی کنسول سوییچ خواهد داشت

پس از این استریم، نینتندو یک سری استریم زنده برگزار خواهد کرد. این استریم‌ها که با نام Nintendo Treehouse شناخته می‌شوند، گیم‌پلی بازی‌های مورد انتظار را نشان می‌دهند. سال گذشته این استریم تمرکز ویژه‌ای روی The Legend of Zelda: Breath of the Wild داشت و با اینکه امسال هنوز مشخص نیست که چه بازی‌هایی قرار است در این استریم به نمایش در بیایند، تقریبا مطمئن هستم که بخش اعظمی از آن به Super Mario Odyssey اختصاص خواهد یافت. علاوه بر این بازی احتمال حضور بازی‌هایی مانند ARMS و Splatoon 2 هم در تری‌هاوس امسال می‌رود.

Nintendo E3 2017

تا به حال تمام مواردی که در بالا گفته شد، کم و بیش تایید شده هستند و تقریبا مطمئن هستیم که موارد بالا در نمایشگاه E3 امسال توسط نینتندو معرفی می‌شوند اما طبق شایعاتی که در چند وقت اخیر منتشر شده، می‌توان احتمال چند سورپرایز و خبر دیگر را نیز داد. اولین خبری که بی‌صبرانه انتظارش را می‌کشیم،‌ تاریخ دقیق عرضه اولین بسته الحاقی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild است. نینتندو پیش از این اولین جزئیات از اولین بسته الحاقی این بازی را اعلام کرده بود و گفته بود که این بسته الحاقی تابستان ۲۰۱۷ در دسترس قرار خواهد گرفت اما تاریخ عرضه دقیقی را برای آن اعلام نکرده بود و E3 2017، زمان بسیار مناسبی برای اعلام تاریخ عرضه این بسته خواهد بود. همچنین می‌توان انتظار داشت که نینتندو اولین جزئیات از بسته الحاقی دوم بازی را که قرار است در فصل تعطیلات ۲۰۱۷ عرضه شود، ارائه کند.

از لحاظ بازی‌های جدید برای کنسول نینتندو سوییچ، هنوز به صورت رسمی هیچ اطلاعاتی در دست نیست اما با توجه به عکس‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده، می‌توان حدس‌هایی زد. از مدت‌ها پیش شایعاتی مطرح بود که نینتندو با همکاری یوبیسافت در حال ساخت یک بازی با حضور شخصیت‌های دنیای ماریو و ربیدز هستند و از این بازی با اسم Mario + Rabbids Kingdom Battle یاد شد. چند روز پیش، تصویری از این بازی منتشر شد و کمی بعد اطلاعات کاملی از بازی در دسترس قرار گرفت. بر اساس شایعات منتشر شده، این بازی دارای یک بخش داستانی ۲۰ ساعته خواهد بود و در آن شخصیت‌های زیادی از هر دو مجموعه ربیدز یوبیسافت و ماریو نینتندو حضور دارند و بازی قرار است که اواخر تابستان عرضه شود. اگر عکس‌های منتشر شده صحت داشته باشند، بدون شک باید منتظر رونمایی از بازی در جریان نمایشگاه E3 باشیم.

Nintendo E3 2017

یکی از مجموعه‌های فوق‌العاده محبوب نینتندو، پوکمون است که از زمان معرفی کنسول نینتندو سوییچ، هیچ بازی از این مجموعه به صورت رسمی توسط نینتندو برای سوییچ تایید و حتی رونمایی نیز نشده است و به نظر می‌رسد اگر نگاهی خیلی خوش‌بینانه به نمایشگاه امسال بیندازیم، این روند قرار است تغییر کند. بر اساس شایعات مطرح شده در اینترنت، نینتندو در حال ساخت بازی‌ای با نام Pokemon Stars برای کنسول نینتندو سوییچ است که قرار است اواخر سال ۲۰۱۷ یا اوایل سال ۲۰۱۸ عرضه شود. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد این مجموعه، رونمایی از این بازی در نمایشگاه امسال اصلا دور از ذهن نخواهد بود.

هر چند بسیار دور از ذهن، اما بازی جدید Metroid می‌تواند به بمب خبری نینتندو تبدیل شود

تمام حدس و گمان‌هایی که تا به اینجا زده شد، همه مربوط به بازی‌های می‌شد که توسط نینتندو برای سوییچ در دست ساخت است و باید منتظر باشیم و ببینیم استودیوهای خارجی (Third Party) چه بازی‌هایی را برای این کنسول معرفی می‌کنند. تا به حال استودیوهایی مانند یوبی‌سافت، EA Sports و تو کی بازی‌های زیادی را برای سوییچ معرفی کرده‌اند و باید انتظار داشته باشیم که گیم‌پلی بازی‌هایی مانند فیفا،‌ Steep، Rayman و NBA 2K18 را ببینیم و از تاریخ عرضه دقیقا این بازی‌ها مطلع شویم. این احتمال نیز می‌رود که بازی‌های دیگری توسط استودیوهای مطرح برای این کنسول معرفی شوند اما اینکه این بازی‌ها در مراسم نینتندو به نمایش در بیایند یا به طور مستقل در کنفرانس‌های دیگر به نمایش در بیایند، هنوز مشخص نیست.

Nintendo E3 2017

به طور حتم در E3 2017، نینتندو کنسول دستی خود را فراموش نخواهد کرد و باید منتظر رونمایی از چند بازی برای این کنسول نیز باشیم. با این همه به نظر می‌رسد که تمرکز اصلی امسال نینتندو روی کنسول سوییچ باشید. در غرفه نینتندو در E3 امسال، بازی‌های بسیار زیادی قابل بازی خواهند بود که یکی از آنها Super Mario Odyssey است. یک تورنمنت Splatoon 2 و یک تورنمنت ARMS در غرفه نینتندو برگزار خواهد شد و هنوز از جزئیات و ساز و کار این تورنمنت‌ها اطلاعاتی در دسترس نیست.

تمام مواردی که در بالا گفته شد، در زمره مواردی قرار می‌گیرند که یا صد در صد یا با احتمال خیلی زیاد اتفاق می‌افتند. اما دو مجموعه هستند که با اینکه به احتمال خیلی زیاد باز هم خبری از آنها نخواهد بود، اما مانند هر سال آرزو می‌کنم که در نمایشگاه E3 امسال حضور داشته باشند. بازی جدیدی از مجموعه Metroid و بازی جدیدی از مجموعه F-Zero می‌توانند در دسته شگفتی‌های مراسم امسال قرار بگیرند. با اینکه این آرزو به احتمال خیلی زیاد به قوع نخواهد پیوست، اما من کماکان امیدم را از دست نمی‌دهم!


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده